וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט בכנס הרצליה: "נעשה הכל כדי למנוע העברת נשק לחיזבאללה"

21.6.2017 / 0:15

הרמטכ"ל אמר כי לישראל יש "אינטרס ברור" למנוע הגעה של נשק לחיזבאללה, שישמש נגד אזרחי המדינה. על המלחמה בסוריה והמעורבות בגבול: "צה"ל אינו מעורב בלחימה לטובת צד כזה או אחר"

צילום: דו"צ, עריכה: שמרית גולדשטיין

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר אמש (שלישי) כי לישראל יש "אינטרס ברור" למנוע העברת נשק לחיזבאללה, וכי היא "תעשה הכל" כדי למנוע העברת נשק שישמש את הארגון נגד אזרחי ישראל. "חיזבאללה הוא האיום המרכזי במעגל הראשון שעוטף את ישראל. הוא מפר ברגל גסה את החלטה 1701, וכמעט בכל בית שלישי בדרום לבנון יש כוח של הארגון", אמר איזנקוט בפתיחת כנס הרצליה.

איזנקוט אמר בהתייחסות למלחמת האזרחים בסוריה כי לישראל יש אינטרס שתהיה בסוריה "ישות יציבה ומתפקדת", אך ציין, ברמיזה לדיווח בוול סטריט ג'ורנל על שיתוף פעולה עם המורדים, כי צה"ל אינו מעורב בלחימה "לטובת צד כזה או אחר".

הרמטכ"ל גבי איזנקוט  בכנס הרצליה 20 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"צה"ל אינו מעורב בלחימה". הרמטכ"ל איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

"המלחמה בסוריה היא טרגדיה נוראית", אמר איזנקוט, "אין לנו שמחה לראות את ההרג וההרס בסוריה, ואנחנו עושים מאמצים במרחב שאנחנו יכולים להשפיע עליו. אנחנו צריכים להסתכל קדימה ולהבין שבמדינה שבה אין תשתיות, אין מערכת חינוך, אין חוק וסדר, גדל דור מאוד בעייתי, ולנו יש אינטרס שתהיה ישות יציבה, מתפקדת בצד השני, מעבר לגבול".

הרמטכ"ל הוסיף כי "האסטרטגיה שנבחרה עם תחילת האירועים לפני שש שנים הצדיקה את עצמה - גם חכמה וגם ערכית: שימור המציאות הביטחונית שנמשכת מאז 1974. הגבול שקט, ואי מעורבות במלחמה". לדבריו, בשנים האחרונות הגיעו כ-3,000 פצועים מסוריה לקבלת טיפול מישראל.

קליטת הפצועים הסורים 6 באפריל 2017. דובר צה"ל
"רוב האנשים רוצים שיתוף פעולה עם ישראל". טיפול בפצועים סורים, אפריל/דובר צה"ל

השבוע דווח כי ישראל מספקת למורדים סורים באזור הגבול כסף וציוד, ולאחרונה הקימה יחידה מיוחדת האמונה על העברת הסיוע מעבר לגבול. על פי דבריהם של כמה לוחמים בארגוני המורדים הסוריים וגורם נוסף המעורה בפרטי המבצע הישראלי. מלבד העברות קבועות של כספים, שנועדו לתשלום משכורות ולרכישת נשק ותחמושת, ישראל מעבירה, לפי הדיווח, גם מזון, דלק וציוד רפואי.

בתגובה לפניית העיתון, צה"ל רק מסר כי הוא "מחויב לאבטחת גבולותיה של ישראל ולמניעת הקמתם של תאי טרור והתבססותם של כוחות עוינים, בנוסף לאספקת סיוע הומניטרי לסורים החיים באזור".

(עדכון ראשון: 23:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully