וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קושנר רמז בביקורו על אפשרות של ביטול יוזמת השלום

נשיא ארה"ב יחליט אם קיים סיכוי לתהליך השלום או אם לסגת ממנו על פי דוח שיציג בפניו יועצו על פגישותיו בישראל, כך לדברי בכיר פלסטיני שנכח בפגישת קושנר ואבו מאזן. הוא הוסיף כי הפגישה "לא הייתה מעודדת"

צלמים זמניים מורשים

ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לענייני משא ומתן וחתנו, רמז בביקורו השבוע בישראל על אפשרות של ביטול יוזמת השלום – כך דווח אתמול בעיתון "אל-חיאת" על פי גורם פלסטיני בכיר שנכח בפגישה. לפי הדיווח, קושנר הודיע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך פגישתם ברמאללה ביום רביעי כי בכוונתו להציג בפני טראמפ דוח על השיחות שקיים עם הצדדים בביקורו בישראל. הוא הוסיף כי לפי הדוח יקבע הנשיא טראמפ אם לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים או לבטלו.

הבכיר הפלסטיני שנכח בפגישה אמר כי "היא לא הייתה מעודדת". "אחרי שאבו מאזן הציג את השקפתו על תהליך השלום, אמר קושנר כי הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושמע ממנו גם את השקפתו. הוא אמר שהוא יציג לנשיא טראמפ דוח, וטראמפ יחליט אם להמשיך ולקדם את תהליך השלום אם קיימת הזדמנות או לסגת מהתהליך", אמר.


לקריאה נוספת:
אבו מאזן נועד עם קושנר: "בפגישה נידונו כל הנושאים המרכזיים"
נתניהו נפגש עם קושנר: "הדגישו כי השגת השלום תיקח זמן"
שליחו של טראמפ ביקר בבית משפחת הדס מלכא: "אלימות בלתי נסבלת"

פגישה בין יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ברמאללה 22.6.17. רויטרס
"פגישה לא מעודדת". אבו מאזן וקושנר, השבוע/רויטרס

במהלך הפגישה העלה הצוות של טראמפ בפני אבו מאזן טענות על אי גינויו את הפיגוע שאירע לפני כשבוע בשער שכם שבירושלים שבו נרצחה שוטרת מג"ב הדס מלכא. בנוסף, העלה הצוות האמריקני גם את סירובו של יו"ר הרשות להיפגש עם השגריר האמריקני דייוויד פרידמן בתל אביב.

בכירים פלסטינים אמרו כי מחלוקת התגלעה בין השליח המיוחד של הבית הלבן למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט לבין בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת לאחר שגרינבלט דרש לעצור את התשלומים לאסירים הפלסטינים ואת ההסתה והאלימות. מנגד, דרש עריקאת כי גרינבלט יפעל לעצור את הבנייה בהתנחלויות והוסיף כי הבנייה הישראלית על אדמה פלסטינית היא האלימות וההסתה.

עוד באותו נושא

ערב הפגישה עם גרינבלט: נתניהו במתקפה חריפה נגד אבו מאזן

לכתבה המלאה
חותנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ג'ראד קושנר וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה, ירושלים, 21 ביוני 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
"הזדמנות לקדם את מטרותינו המשותפות". נתניהו וקושנר, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית

ביום רביעי נפגש קושנר גם ראש הממשלה בירושלים. בפגישה השתתפו גם גרינבלט, פרידמן, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר וראש הסגל יואב הורוביץ. "זו הזדמנות לקדם את מטרותינו המשותפות של ביטחון שגשוג ושלום. ג'ארד, אני מברך אותך כאן ברוח זו, אני מכיר את מאמציך ואת מאמצי הנשיא ומצפה לעבוד איתך כדי להשיג מטרות אלו", אמר נתניהו לקושנר בפתח הפגישה. "היה לנו כאן ביקור היסטורי, הנשיא התקבל כאן בחום נהדר והותיר רושם עז על הישראלים וטוב לראותך שוב. אנא מסור לו דרישת שלום חמה". קושנר אמר כי "הנשיא מוסר דרישת שלום חמה וזה כבוד להיות כאן".

בתום הפגישה נמסר כי היא הייתה פורייה ושני הצדדים אשררו את מחויבותם לקידום היעד שהציב הנשיא טראמפ להשגת שלום אמיתי וממושך בין ישראל והפלסטינים, אשר יחזק את היציבות באיזור. "שלושת הבכירים האמריקנים דנו עם ראש הממשלה בעדיפויות של ישראל, ובצעדים הבאים, תוך הכרה בתפקידה החשוב של ישראל בביטחון האזור. הבכירים האמריקנים וההנהגה הישראלית הדגישו שהשגת השלום תיקח זמן, ואת החשיבות של לעשות את כל הניתן כדי ליצור אווירה התורמת לעשיית שלום", נמסר מהבית הלבן.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully