וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן תפילת הבוקר בחג: ארדואן התעלף "בשל בעיה בלחץ הדם"

25.6.2017 / 9:45

נשיא טורקיה הודה כי התמוטט לאחר שחש ברע בתפילה. "זה קשור לסוכרת, תודה לאל חזרתי לעצמי", הבהיר. בהמשך הביע גילוי תמיכה נוסף בקטאר, שגינתה את מסמך הדרישות "הלא הגיוני" ששיגרו המדינות המחרימות. "הדרישה לסגירת הבסיס הטורקי חסרת כבוד", אמר

צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התעלף הבוקר (ראשון) במהלך תפילתו - כך דווח בכלי תקשורת טורקיים. לאחר התקרית, עמד בפני המצלמות, הודה כי חש ברע והבהיר: "הייתה לי בעיה קטנה הנוגעת ללחץ הדם בגלל סוכרת. תודה לאל חזרתי לעצמי מהר ועכשיו אני מרגיש יותר טוב".

בהמשך היום אמר ארדואן כי הוא תומך בעמדתה של קטאר בנושא מסמך 13 הדרישות לסיום החרם שהוצג בפניה. לדבריו, הסעיף הנוגע לסגירת הבסיס הצבאי הטורקי במדינה "חסר כבוד" וכי מדינתו הציעה להקים בסיס גם בערב הסעודית - מובילת החרם - אולם ריאד "לא נענתה להצעה".

טורקיה אף שלחה ביום חמישי האחרון ספינת סיוע מזון ראשונה לקטאר וכוח קטן של חיילים לנסיכות שבודדה בידי שכנותיה. סוכנות הידיעות אנדולו דיווחה כי ספינת סיוע ראשונה, הנושאת 4,000 טונות של מזון יבש, ירקות ופירות יצאה מנמל במחוז איזמיר שבמערב טורקיה. הספינה אמורה להגיע לדוחא בתוך עשרה ימים, אחרי שעד היום נשלחו 105 מטוסי סיוע. לפי שר האוצר ניהאט זייבקצ'י, אין זה יעיל להעביר את האספקה דרך האוויר ומעתה היא תישלח בספינות ובכלי רכב. במקביל, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן שוחח עם מנהיגי ערב הסעודית בניסיון לקדם פתרון למשבר במפרץ.

עוד בנושא:
קטאר: רשימת הדרישות לסיום החרם "אינה הגיונית"
חיילים וספינת מזון: טורקיה מגבירה את הסיוע לקטאר המבודדת
חשיפת מסמך הדרישות מקטאר: "ההדלפה רק תחריף את המשבר"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן במהלך עצרה לתקשורת לאחר תפילת עיד אל-פיטר באיסטנבול 25 ביוני 2017. רויטרס
"מרגיש טוב יותר". ארדואן, היום/רויטרס

אמש מסרה קטאר כי רשימת הדרישות שהוצבו לה על ידי ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין "אינה הגיונית". "אנו בוחנים את הדרישות מתוך כבוד לביטחון האזורי ותגובש תגובה רשמית ממשרד החוץ שלנו", אמר השיח סייף אל-תאני, מנהל משרד התקשורת של קטאר.

בין הדרישות, נקראה דוחא לסגור את רשת החדשות אל-ג'זירה, לצמצם את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן ולסגור את בסיס הצבא הטורקי שבשטחה. בנוסף, ארבע המדינות הערביות דורשות מקטאר לנתק את הקשרים עם ארגונים קיצוניים, ובהם חיזבאללה, האחים המוסלמים ואל-קאעדה. הן דורשות מדוחא להשיב למסמך בתוך עשרה ימים.

קטאר נקראה גם לא לאפשר התאזרחות של אזרחי אותן מדינות בתחומה, ולגרש את אלו השוהים במדינה בעת הזו. המדינות המחרימות הסבירו דרישה זו בכוונה למנוע התערבות של דוחא בענייני הפנים שלהן. עוד נדרש מקטאר להסגיר חשודים המבוקשים על ידי ארבע המדינות המחרימות, להפסיק את מימון הגופים המוגדרים על ידי ארצות הברית כארגוני טרור ולספק מידע על גורמי אופוזיציה בערב הסעודית שזכו לתמיכתה הכספית של קטאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות טורקיים נפרסים בדוחא, קטאר, 18 ביוני 2017. דוחא, קטאר, טורקיה, רויטרס
כוחות טורקים נפרסים בקטאר, אתמול/רויטרס, דוחא, קטאר, טורקיה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully