וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר: רשימת הדרישות לסיום החרם "אינה הגיונית"

24.6.2017 / 10:30

מדוחא נמסר כי התנאים שהציבו ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין – מובילות החרם על המדינה – בלתי סבירים, אך כי "תבחן אותם מתוך כבוד לביטחון האזורי". רשת אל-ג'זירה זועמת על הדרישה לסגור אותה: "ניסיון להשתיק את חופש הביטוי באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קטאר מסרה הלילה (שבת) כי רשימת הדרישות שהוצבו לה על ידי ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין "אינה הגיונית". "אנו בוחנים את הדרישות מתוך כבוד לביטחון האזורי ותגובש תגובה רשמית ממשרד החוץ שלנו", אמר השיח סייף אל-תאני, מנהל משרד התקשורת של קטאר.

אתמול פורסמה רשימת 13 הדרישות של המדינות שהועברה לקטארים באמצעות כוויית, המשמשת כמתווך המוסכם על שני הצדדים. בין הדרישות, נקראה דוחא לסגור את רשת החדשות אל-ג'זירה, לצמצם את הקשרים הדיפלומטיים עם איראן ולסגור את בסיס הצבא הטורקי שבשטחה.

רשת הטלוויזיה הקטארית אל-גז'ירה התרעמה גם היא על דרישת המדינות הערביות לסגור אותה. "מדובר בניסיון להשתיק את חופש הביטוי באזור", נמסר מהרשת. "נתבע את זכותנו לעסוק בעיתונות אופן מקצועי, מבלי להיכנע ללחצים של אף ממשלה או סמכות. אנחנו דורשים מהמדינות שיכבדו את חופש המדיה לאפשר לעיתונות להמשיך לעשות את עבודתה מבלי איומים והפחדות".

עוד בוואלה! NEWS:
חשיפת מסמך הדרישות מקטאר: "ההדלפה רק תחריף את המשבר"
המשבר במפרץ: "קטאר ניסתה להפיל את המשטר בבחריין"
חיילים וספינת מזון: טורקיה מגבירה את הסיוע לקטאר המבודדת

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני. AP
"כבוד לביטחון האזורי". אמיר קטאר/AP

בנוסף, ארבע המדינות הערביות דורשות מקטאר לנתק את הקשרים עם ארגונים קיצוניים, ובהם חיזבאללה, האחים המוסלמים ואל-קאעדה. הן דורשות מדוחא להשיב למסמך תוך עשרה ימים. שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות אנואר קרקאש האשים כי "קטאר דוחה פעם נוספת הזדמנות להתייחס לחששות על תמיכתה בטרור ובקיצוניות".

קטאר נקראה גם לא לאפשר התאזרחות של אזרחי אותן מדינות בתחומה, ולגרש את אלו השוהים במדינה בעת הזו. המדינות המחרימות הסבירו דרישה זו בכוונה למנוע התערבות של דוחא בענייני הפנים שלהן. עוד נדרש מקטאר במסמך הדרישות להסגיר חשודים המבוקשים על ידי ארבע המדינות המחרימות, להפסיק את מימון הגופים המוגדרים על ידי ארצות הברית כארגוני טרור ולספק מידע על גורמי אופוזיציה בערב הסעודית שזכו לתמיכתה הכספית של קטאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר השבוע, מתחה מחלקת המדינה של ארצות הברית ביקורת על החרמה והטילה ספק במניעים לחרם. בהודעה מוושינגטון נאמר כי ככל שהזמן חולף, "כך גובר הספק לגבי הפעולות שננקטו על ידי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. נותרנו עם שאלה אחת פשוטה: אם הפעולות האלו נוגעות באמת ובתמים לחשש מהתמיכה לכאורה של קטאר בטרור או שהן קשורות למתיחות הארוכה בין מדינות המפרץ".

מנגד, טורקיה שלחה אתמול ספינת סיוע ראשונה לקטאר וכוח קטן של חיילים, במקביל לניסיון של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן לתווך במציאת פתרון למשבר. "יש הסכמה על הגברת המאמצים לסיים את המתיחות באזור הקשורה לקטאר", מסרו גורמים בלשכתו של ארדואן. כמו כן, אנקרה דחתה את הדרישה לסגירת בסיסה בקטאר ואמרה כי אין לה כוונות לסגור אותו.

קריקטורה בעיתון יאני סאפאק - שופר של ארדואן - שמביעה תמיכה בקטאר. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
כרזה בעיתון טורקי המביעה תמיכה בקטאר/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully