וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עברו הפלילי: מנהיג האופוזיציה ברוסיה לא יוכל לרוץ לנשיאות

ועדת הבחירות המרכזית במדינה קבעה כי אלכסיי נבלני, אחד ממבקריו הבולטים של פוטין, לא יוכל להתמודד בבחירות ב-2018 לאחר שהורשע במעילה. בפברואר האחרון הוא נידון לחמישה חודשי מאסר על תנאי

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נבלני נעצר ביום רווי הפגנות נגד פוטין ברחבי רוסיה, מרץ)

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני לא יוכל להתמודד במרוץ לנשיאות המדינה ב-2018 בגלל הרשעתו בפלילים - כך קבעה היום (שישי) ועדת הבחירות המרכזית במדינה. האיסור על מועמדותו הגיע בעקבות הרשעתו במעילה בפברואר האחרון, שבגינה נידון לחמש שנות מאסר על תנאי.

נבלני, אחד ממבקריו הבולטים של הנשיא ולדימיר פוטין, הורשע במשפט חוזר. הרשעתו הקודמת שהתקבלה ב-2013 בוטלה על ידי בית המשפט האירופי לזכויות אדם, שקבע כי לא זכה למשפט הוגן. בשימוע שהתקיים בפברואר בבית משפט בעיר קירוב הורשע נבלני, בן 40, במעילה בסכום של 500 אלף דולר. במשפטו הוא הכחיש את הטענות נגדו ואמר כי הן פוליטיות.

עוד בנושא:
רוסיה: מנהיג האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנות נגד פוטין
מהשירות החשאי לקרמלין: המאבטח של פוטין יהיה הנשיא הבא?
רוסיה מעלה הילוך: גולשים שעודדו הפגנות האופוזיציה ייחקרו

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני בדרך לבית המשפט במוסקבה, 27 במרץ 2017. רויטרס
נעצר רגע לפני יציאתו להפגנה נגד פוטין. נבלני לאחר מעצרו במרץ/רויטרס

נבלני, שהיה אחד ממארגני ההפגנות הנרחבות נגד הממשלה ב-2011 וב-2012, הכריז בדצמבר האחרון על כוונתו להתמודד בבחירות ואף החל החל לגייס כספים. הוא החל את פעילותו הפוליטית ברוסיה ב-2008, כשפתח בלוג ובו העלה טענות למעשי שחיתות של חלק מהתאגידים הגדולים ביותר במדינה הנשלטים בידי הקרמלין. הוא תיאר את מפלגת השלטון "רוסיה מאוחדת" כמפלגה של "גנבים ומושחתים", ביטוי שקנה אחיזה בקרב רבים בציבור. הוא אף הצליח לגרוף רבע מהקולות בבחירות לראשות עיריית מוסקבה ב-2013.

לפני כשבועיים נשלח נבלני ל-30 ימי מאסר בגין תכנון הפגנה בלתי חוקית, זאת בסופו של יום עמוס הפגנות נגד פוטין ונגד שחיתות שלטונית ברחבי רוסיה. במהלך יום ההפגנות, מחו אלפי בני אדם במוסקבה, בסנט פטרסבורג ובערים נוספות.

דוברו של נבלני סיפר כי לפני מעצרו, רגע לפני יציאתו להפגנה בבירה, הופסקה אספקת החשמל למשרדו ובשל כך נקטע שידור חי שהועבר באינטרנט מהמקום. בהפגנה שאליה היה אמור נבלני לצאת השתתפו אלפי בני אדם שהתאספו במרכז מוסקבה וקראו "רוסיה תהיה חופשיה" ו"רוסיה ללא פוטין". כ-900 בני אדם נעצרו בהפגנות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully