וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשירות החשאי לקרמלין: המאבטח של פוטין יהיה הנשיא הבא?

רומן רייב

27.5.2017 / 13:55

נשיא רוסיה טרם הודיע אם יתמודד בבחירות שיתקיימו במדינה בשנה הבאה. בינתיים, מתגברות ההערכות כי אם לא יעשה זאת יתמוך באלכסיי דיומין, מקורבו שניהל את ההשתלטות על חצי האי קרים, ושהפך לעמיתו למשחקי הוקי קרח

אלכסיי דיומין, מקורבו של ולדימין פוטין. הקרמלין, אתר רשמי
דיומין ופוטין/אתר רשמי, הקרמלין

בזמן שהעולם עוסק ברוסיה בעיקר דרך קשריה של מוסקבה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומעורבות המדינה במלחמה בסוריה, ענייני הפנים במדינה מעניינים לא פחות. במדינה מתקיים קמפיין לוהט לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בשנה הבאה. פרשנים רבים אומרים שבפועל לא מתקיימות בחירות ברוסיה ושהתוצאות ידועות מראש. זה אולי נכון באופן חלקי, אך לא מדויק. נכון לעכשיו, אפילו הנשיא המכהן ולדימיר פוטין טרם הודיע אם יתמודד, וזאת כנראה כי בעצמו עדיין לא החליט באופן סופי. עד כה הודיע רק אדם אחד כי יתמודד בבחירות: אלכסיי נבלני - איש אופוזיציה שעובד היטב ברשתות חברתיות ושהקים ארגון שמטרתו להילחם בשחיתות ברוסיה.

המלחמה האמתית לקראת הבחירות תתקיים בסביבתו של הנשיא פוטין במקרה שיחליט שלא להתמודד. כמה מועמדים מקודמים על ידי פוטין במטרה שיחליפו אותו, הבולט שבהם הוא אלכסיי דיומין. דיומין מונה בשנה האחרונה לראש מחוז גדול ברוסיה, עבד כשומר ראש אישי של פוטין ויש אומרים שתפקד גם כעוזרו. הוא בעל אות גיבור רוסיה ומשמש קצין בכיר בשירות החשאי הרוסי.

לקריאה נוספת:
רוסיה: בכיר האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנה נגד שחיתות
"מי שבאופוזיציה לא מפחד מהמוות": העיתונאית שמישירה מבט לפוטין
ניצחון נדיר לאופוזיציה ברוסיה: מתנגד של פוטין ישוחרר ממאסר

אלכסיי דיומין, מקורבו של ולדימין פוטין. צבא רוסיה, אתר רשמי
דיומין/אתר רשמי, צבא רוסיה

דיומין נולד ברוסיה בשנת 1972 ובגיל 23 הצטרף לשירות החשאי, שאחראי בין היתר לאבטחתו האישית של הנשיא. הוא עבד בארגון בתפקידים שונים ואז התקדם לתפקיד קצין ביחידה שאחראית על אבטחתו הפיזית של פוטין, וכך התקרב מאוד לנשיא. לפי הפרסומים השונים התקרב דיומין לנשיא כל כך, עד שקיבל משימות שונות מעבר לעבודתו באבטחה. בשנים האחרונות פוטין מארגן מחדש את סביבתו. הוא מקדם את הוותיקים לתפקידים חיצוניים ומקרב אליו אנשים צעירים יותר, שדיומין הוא אחד מהם.

משנה לשנה התקדם דיומין בתפקידים שונים ונאמנותו לפוטין רק התחזקה, יחד עם ההערכה שחש כלפיו הנשיא. בשנת 2014 מונה דיומין למשנה לראש ה-GRU (המקביל לאמ"ן הישראלי) ומשם ניהל את ההשתלטות השקטה, ללא כדור אחד, על חצי האי קרים באוקראינה. במהלך המבצע הוכיח דיומין לא רק נאמנות אלא כישורי ניהול, כמו גם יכולת ארגונית, מערכתית וגיאופוליטית. לפי הפרסומים, דיומין תכנן והוציא לפועל את הימלטותו של נשיא אוקראינה שהודח במהפכה. משם המשיך שומר הראש להתקדם בתפקידים שונים בזרועות הביטחון, בצבא ובארגונים החשאיים.

עוד באותו נושא

תה מורעל וחיסולים לאור יום: למתנגדיו של פוטין אין מקום להסתתר

לכתבה המלאה
אלכסיי דיומין, מקורבו של ולדימין פוטין. הקרמלין, אתר רשמי
דיומין ופוטין/אתר רשמי, הקרמלין

את הקריירה הפוליטית שלו החל דיומין בשנה שעברה, אז מונה באופן זמני לראש מחוז גדול ברוסיה, עד למועד הבחירות במקום. הקמפיין התחיל. כמעט בכל שבוע דאגו ערוצי התקשורת הפדרליים לסקר את הפעילות של המחוז ושל העומד בראשו, ומהדורות חדשות נפתחו בפגישות עדכונים של ראש המחוז הצעיר עם הנשיא. דיומין ניצח בבחירות שנערכו לראשות המחוז עם כמעט 85% תמיכה.

דיומין הפך ללא ספק לא רק למקורבו של הנשיא, אלא לדמות ביצועית שפועלת למען פוטין, ובין השניים התפתח קשר חברי שכלל נסיעות משותפות ומשחקי הוקי קרח. נכון לעכשיו, אם פוטין יחליט שלא להתמודד בבחירות, הוא חייב במקומו איש נאמן שישמור על הגווארדיה הישנה, שבנויה ברובה מפקידים מעיר הולדתו של פוטין סנט פטרסבורג ומקציני ק.ג.ב ו-FSB- בעבר. נכון לעכשיו, ככל הנראה, רק אלכסיי דיומין יכול לתחזק את הפאזל שנבנה על ידי פוטין ואנשיו ב-17 השנים האחרונות.

אלכסיי דיומין, מקורבו של ולדימין פוטין. הקרמלין, אתר רשמי
דיומין/אתר רשמי, הקרמלין
אלכסיי דיומין, מקורבו של ולדימין פוטין. הקרמלין, אתר רשמי
דיומין/אתר רשמי, הקרמלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully