וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר: "טראמפ לא הראשון ולא האחרון לעשות טעויות"

21.6.2017 / 14:04

יומו השני של הכנס במרכז הבינתחומי נפתח עם נאומים של מפקד חיל האוויר אמיר אשל והמפכ"ל רוני אלשיך. ראש המוסד לשעבר פרדו התארח בפאנל בהנחיית יעקב אילון. בהמשך היום יישא דברים ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר

צילום: המרכז הבינתחומי בהרצליה, עריכה: יאיר דניאל

יומו השני של כנס הרצליה נפתח הבוקר (רביעי) בנאומים של מפקד חיל האוויר, אמיר אשל, והמפכ"ל רוני אלשיך. בהמשך היום יישאו דברים בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ושר הביטחון לשעבר משה יעלון."אנחנו חיים במצב כאוטי במזרח התיכון", אמר פרדו בפאנל בו משתתף גם דניס רוס. "המזרח התיכון עדיין מושפע מהאביב הערבי".

"יש הזדמנויות נדירות, ואיומים וסיכונים ישנים", הוסיף פרדו, "הרשתות החברתיות מביאות אותנו לאתגרים שעד היום מנהיגי המדינות לא ידעו כיצד להתמודד ולמגר אותם. לצד זאת, יש בעיית טרור, בעבר עם אל קעאידה וכיום עם דאעש. כל אלה הם אתגר גדול מאוד על המזרח התיכון בימים אלה"

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון: "מאז משבר התאגיד, העבודה עם נתניהו היא לא מה שהייתה"
אלשיך: "תפקיד המשטרה הוא גם לעצור את אופנועי חמאס מעזה"
איזנקוט בכנס הרצליה: "נעשה הכל כדי למנוע העברת נשק לחיזבאללה"

תמיר פרדו ראש המוסדד לשעבר בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
פרדו בכנס הרצליה, הבוקר/ניב אהרונסון

על השינויים בערב הסעודית, עם מינוי בנו של המלך סלמאן ליורש עצר, אמר פרדו כי "אנחנו לא יודעים איך זה ישפיע, אבל זו הייתה שאלה של זמן. סלמאן היה ה שותף המרכזי של ארצות הברית, והשינויים יביאו אותה לאתגרים חדשים". על אפשרות של מהלך מדיני מול הפלטסינים אמר כי נדרש "רצון אמיתי של הממשל בישראל".

כשנשאל על הדלפת המודיעין הישראלי שנקשרה לנשיא האמריקני דונלד טראמפ, אמר כי "מנהיגים חושפים מידע רגיש, כדי להשיג דברים אחרים. לאורך השנים אנשים עושים טעויות, והוא לא הראשון ולא האחרון לעשות טעויות".

הכנס מתקיים תחת הכותרת "אורות וצללים: מאזן ההזדמנויות והסיכויים בפרוס שנת ה-70 למדינת ישראל". הוא יימשך עד מחר, וייחתם בנאום של נשיא המדינה ראובן ריבלין. בניגוד לנהוג בעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ינאם בכנס.

(עדכון ראשון: 10:52)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
אלשיך, בכנס הבוקר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully