וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "מאז משבר התאגיד, העבודה עם נתניהו היא לא מה שהייתה"

20.6.2017 / 18:08

בפתח כנס הרצליה, אמר שר האוצר כי העימות על השידור הציבורי היה "קו פרשת המים" ביחסים עם ראש הממשלה. הכנס המסורתי נפתח במרכז הבינתחומי בהרצליה, בהמשך: נאום הרמטכ"ל איזנקוט

צילום: המרכז הבינתחומי בהרצליה, עריכה: ורד לידני

כנס הרצליה ה-17 נפתח היום (שלישי) במרכז הבינתחומי בעיר, במעמד בכירים במערכת הפוליטית, בכוחות הביטחון ובמוסד האקדמי. במוקד היום הראשון עומדים שיחה של שר האוצר משה כחלון עם כתבת וואלה! NEWS טל שלו, ונאומו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

כחלון התייחס בדבריו למערכת היחסים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי משבר התאגיד היה "קו פרשת המים": "כשאני התעוררתי בבוקר, באמת, בשיא העשייה בשיא קידום של נושאים, בכל התחומים. האמנתי בתמימותי שאנחנו מזניקים את המדינה, מריצים אותה, עושים בכל הכוח. מתחילים לראות פירות, ואז אני מוצא את עצמי כמעט בבחירות מי יערוף את ערוץ הבישול בתאגיד. זה הפרמטר להביא את מדינת ישראל לבחירות?

"מאז, אני מסתכל על הדברים בצורה אחרת. אולי איבדתי את התמימות, נפרדתי מהתום, אבל הבנתי שפה משהו קרה. והמשבר הזה עבורי הוא קרדינלי , ואני עושה את הפעולות שלי, עובד עם נתניהו בסדר גמור. יש באמת המון אתגרים, אבל להגיד שזה כמו מה שהיה לפני? לא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איבדתי את התמימות". שר האוצר כחלון בשיחה עם כתבת וואלה! NEWS טל שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלון אמר בנוגע למחלוקת סביב תוכנית הבנייה בקלקיליה: "הייתה הצבעה בקבינט, אני לא יודע כמה פרטים אני יכול לחשוף, אבל הנושא עלה להצבעה. מי שאמר שהוא לא מכיר או לא זוכר, אני זוכר את זה ובדקתי עם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה לפני שהגעתי לכאן. כל מה שאני אומר, מתועד בפרוטוקולים אחד לאחד. ראש הממשלה אמר 6,000 (יחידות דיור), יכול להיות שהוא מתכוון לאשר 6,000".

על פגישתו עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, אמר כחלון: "השיח הזה חשוב ואני בא מהמקום של מה שטוב למדינת ישראל, ואם לפלסטינים גם - אז לא נורא. אני חושב שהאמון חשוב, זה לא סוד. אמונה פרטית שלי. קודם כל זה אנשים. אם אני יושב איתך ולא מאמין למילה שלך ,חבל שאנחנו יושבים. יש להם בקשות, יש להם צרכים, לא כל דבר הם מקבלים, אבל איפה שאפשר לנהל את החיים נורמלים - אני לא רואה סיבה שלא.

"הקפדתי לא להיכנס לנושא המדיני. אמר לי חמאדללה: 'אנחנו עושים עבודה יפה בינינו. הרשות הפלסטינית מרוצה מהקשרים הכלכלים, אבל בלי הסכם מדיני זה מאוד קשה' אמרתי לו שהסכם מדיני זה לא אני, 'אני בכלכלה וזה מה שאני יודע לספק לך'. מהשיחות איתם, אני חושב שהם לא בשלים. אני לא אומר שאנחנו הכי צודקים, האמת היא באמצע. אבל כרגע – הם אומרים 'תנו לנו לעבור את השנים האלה, יש בעיות באופוזיציה הפנימית, עם עזה. תנו לנו לנהל את הכלכלה, את החיים'. אני לא רואה הסכם".

על משבר החשמל בין הרשות הפלסטינית לחמאס אמר כחלון כי "חמדאללה ביקש ממני לקצץ את כמויות החשמל שהם מעבירים לעזה, והסיבה לכך היא שרמאללה מעוניינת מאוד להכניס את עזה לממשלת אחדות, להשתתף בבחירות, ובעזה לא רוצים. הסיפור של החשמל הוא בין רמאללה לעזה. אנחנו מייבאים צרות של אחרים, זה לא קשור אלינו. אנחנו נסחפנו לשם והגזרה כמעט התחממה".

כחלון סירב להתייחס ליחסיו עם חברי מפלגתו ובהם השר יואב גלנט, ואמר: "פוליטיקה זו לא תנועת נוער, אלא גוף קר, אכזר, כפוי טובה, ציני וקשה מנשוא. לא סתם אנשים מתפרקים שם, ואנחנו צריכים להתמודד עם הדברים האלה. אחד אכזב אותי, מותר לי להתאכזב, את יתר הדברים אני כבר אפתור בבית". הוא כינה את הכרזות המציגות את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג במדי אישה "זוועה".

שקד על משבר החשמל בעזה: האשמה - הרשות הפלסטינית

שרת המשפטים איילת שקד התראיינה גם היא במסגרת הכנס ואמרה כי "אנחנו ממשיכים לספק לרצועת עזה הרבה דברים - כמו חשמל". לדבריה, "אם זה היה תלוי בממשלת ישראל היינו מוכנים לספק חשמל למשך יותר מארבע שעות, אבל כל האשמה צריכה להיות מופנית לרשות".

שקד הוסיפה כי "הידרדרנו לסיטואציה בעקבות סכסוך בין חמאס לרשות. הרשות היא בעלת הרבה כסף, הם יכולים לשלם על החשמל ואנחנו לא צריכים להיות כלי בכיפופי הידיים שלהם או כלי במשחק הזה". לדבריה, "טוב יעשה הציבור הפלסטיני, גם ביהודה ושומרון וגם בעזה, אם ילחצו על ההגנה לספק חשמל לתושבי הרצועה ולשלם עליו. זה עניין פנימי-פלסטיני וגם טוב אם הקהילה הבינלאונמית תלחץ על אבו מאזן לפתור את המשבר הזה".

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
"משבר התאגיד היה קו פרשת המים". נתניהו וכחלון/הארץ, אוליבייה פיטוסי

הכנס מתקיים תחת הכותרת "אורות וצללים: מאזן ההזדמנויות והסיכויים בפרוס שנת ה-70 למדינת ישראל". הוא יימשך עד יום חמישי הקרוב, וייחתם בנאום של נשיא המדינה ראובן ריבלין. בניגוד לנהוג בעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ינאם בכנס. ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ששימש מתווך בנושא הישראלי-פלסטיני, צפוי לנאום מחר בפני מליאת הכנס. בלייר הגיע לכנס כאורחה של תנועת "ישראל יוזמת".

מחר ינאמו בכנס מפקד חיל האוויר היוצא אמיר אשל, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו והמפכ"ל רוני אלשיך. לצדם יישאו דברים שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שר החינוך והפנים לשעבר גדעון סער ושר התחבורה ישראל כץ.

ביום חמישי ינאמו שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ויו"ר מרצ זהבה גלאון, וכן ראש השב"כ לשעבר יורם כהן. את הערב יחתום ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

(עדכון ראשון: 16:20)

הרמטכ"ל בכנס בנתניה: "מונעים התעצמות ממי שלא צריך להתעצם בנשק מתקדם". שלומי גבאי
הרמטכ"ל איזנקוט/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully