וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר החדש של מיקי רוזנטל: "השחיתות כאן נמצאת בכל מקום"

21.6.2017 / 15:20

חבר הכנסת מהמחנה הציוני השיק אתר שבו מידע מקיף על שחיתות שלטונית בישראל - החל ממקרי עבר וכלה במנגנונים שמאפשרים אותה, לטענתו: "השלטון אוהב אותנו כשאנחנו שותקים". על מנדלבליט: "צריך לפצל את התפקיד שלו"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הפגנה מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, החודש)

חברי כנסת עסוקים לרוב בקידום הצעות חוק ובהשתתפות בדיונים במליאה ובוועדות הכנסת, אולם לח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) נוסף בחודש האחרון עיסוק נוסף: אתר אינטרנט אישי. אתר הכנסת העמיד לאחרונה עמודים אישיים לכל 120 חברי כנסת, אך עבור רוזנטל שעוסק מאז היותו עיתונאי בענייני הון-שלטון ושחיתות, זה לא הספיק.

באתר החדש מפורטת הפעילות הפרלמנטית של רוזנטל, אך מעבר לכך גם עשרות כתבות, תחקירים, הסרט "שיטת השקשוקה", מידע על אודות שחיתות שלטונית בישראל ועל יחסי הון-שלטון-תקשורת. רוזנטל מסביר באתר מהי שחיתות, איך מודדדים אותה ואיפה ישראל ביחס לעולם. כמו כן, ישנם הסברים לסוגי השחיתות, מהי שחיתות חוקית, מה עושים לוביסטים ומהי תופעת "הדלת המסתובבת".

עוד בוואלה! NEWS:
מזג אוויר: הפתעה ביום הכי ארוך בשנה – גשם במרכז הארץ
לאחר שהביעה תמיכה בבנה: נעצרה אם המחבל משער שכם בחשד להסתה
ערב הסעודית: המלך הדיח את יורש העצר – ומינה את בנו במקום

ח"כ מיקי רוזנטל, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"השחיתות השלטונית היא איום קיומי". ח"כ רוזנטל/נועם מושקוביץ

אומנם רוזנטל רואה בכך שירות לציבור בוחריו, אך הוא לא מפספס לקדם הצעות חוק שהגיש או יגיש. בימים הקרובים מתכוון רוזנטל לפרסם מאמר על הצעת חוק חדשה שיניח על שולחן הכנסת. מדובר בהצעה משמעותית שסיכוייה אינם רבים וזו נועדה לפצל את משרת היועץ המשפטי לממשלה לשני תפקידים: הראשונה - יועץ משפטי, והשנייה, תובע מיוחד לטיפול בעבירות שחיתות של נבחרי ציבור. האחרון ישאב את סמכויותיו מהיועץ כך שיוכל לטפל בעבירות אלה.

"גם אם אביחי מנדלבליט הוא האיש הישר וההגון במדינה - הוא מצוי במצוקה קשה, אפילו בניגוד עניינים", מסביר רוזנטל במאמר. "בבוקר הוא יושב לשולחן הממשלה כיועץ משפטי - אחר הצהריים הוא נחשף לחומרי חקירה מטרידים נגד ראש הממשלה שמינה אותו. גם אם היה רוצה לטפל בזריזות רק בחקירות ראש הממשלה הדבר היה נבצר ממנו, מפני שעל שולחנו ערימות של תיקים ולפתחו מאות הכרעות".

"השלטון אוהב אותנו שותקים"

ענייני שחיתות כל כך בוערים בעצמותיו של רוזנטל עד שלעתים נדמה כי הוויכוחים שהוא מנהל עם חברי כנסת יוצאים מכלל שליטה. לפני שבוע, על רקע חקירת השר אריה דרעי, הוא העלה במליאה הצעת חוק שקוראת להרחיק לצמיתות שרים וח"כים שהורשעו בעבירות שוחד. אחרי שהח"כים בש"ס תקפו אותו על כך, הוא לא חסך מהם ביקורת: "רמאים, גנבים, מושחתים, שקרנים", והתעמת עם ח"כ דודי אמסלם שהאשים אותו בבנייה לא חוקית ואמר לו כי הוא "רמאי ונוכל".

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר רוזנטל כי הצורך בהקמת האתר נובע מכך ש"בישראל יש בעיה קשה של שחיתות שלטונית, זו עובדה". לדבריו, "בכל שבוע אנו שומעים על עוד שר, עוד חבר כנסת, עוד ראש עיר שלא הצליח להתאפק וטמן ידו בקופה הציבורית".

"פוליטיקאים גנבים ולוקחי שוחד הפכו דבר שבשגרה והאמון במוסדות השלטון בשפל", הוסיף רוזנטל. "איך ייתכן שאפשרנו לדרעי לחזור ולכהן כשר בממשלה, אחרי שבגד באמון הציבור, ואיך הצליח נתניהו להפוך את החשדות החמורים נגדו לעניין של ימין ושמאל?". הוא הוסיף כי "הישראלים הפכו אדישים, והכי גרוע - רוב הציבור חש שאין מה לעשות בקשר לזה. זו בדיוק הבעיה, כך בדיוק אוהב אותנו השלטון - שותקים".

לטענתו של רוזנטל, "השחיתות השלטונית והשאננות הציבורית היא איום קיומי מסוכן יותר מאיראן או חיזבאללה. אבל את האיום הזה הממשלה לא מעוניינת להסיר". הוא סיכם: "רק הציבור יכול. בדיוק לשם כך השקתי את האתר החדש. אני מאמין שהאתר יאפשר לציבור להבין טוב יותר את הבעיה ויתרום למעורבות הציבורית במאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully