וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהביעה תמיכה בבנה: נעצרה אם המחבל משער שכם בחשד להסתה

21.6.2017 / 9:23

זינב ענכוטש, אמו של עאדל שביצע את הפיגוע שבו נהרגה לוחמת מג"ב הדס מלכא, שיבחה את המעשה בריאיון לתקשורת הישראלית - ונעצרה בפשיטה על הכפר דיר אבו משעל. תושב עיסאוויה נעצר בחשד שהסיע את המחבלים וידע על כוונותיהם

צילום: "דיווחים ראשונים" וסרטוני גולשים

כוחות צה"ל ומשטרה עצרו הבוקר (רביעי) תושב עיסאוויה בחשד שהסיע את שלושת המחבלים מהפיגוע בשער שכם לזירה בעיר העתיקה, ביום שישי שעבר. על פי החשד, הנהג ידע על כוונת השלושה ולא מנע מהם להוציא לפועל את הפיגוע, שבו נהרגה לוחמת משמר הגבול הדס מלכא.

בנוסף, נעצרו הבוקר זינב ענכוטש, אמו של אחד המחבלים מדובר צה"ל נמסר כי האם נעצרה בחשד ל"הסתה בוטה", ובמשטרה אמרו כי היא חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע. השניים יובאו היום בפני בית המשפט לדיון בהארכת מעצרם.

ענכוטש אמרה לאחר הפיגוע בריאיון לתאגיד השידור על בנה עאדל, שהיה בן 18: "הוא בחר למות כשהיד, לא ידעתי שהוא רוצה ללכת לעשות פיגוע. אם הוא היה אומר לי, לא הייתי נותנת לו ללכת. הלוואי שניפגש בגן עדן. תודה לאל, אני גאה ורציתי שהוא יצליח להרוג 20, 50, 100 מהם. הוא הרעיד את האדמה תחת רגליהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמו של המחבל בריאיון לתאגיד השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע הדס מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף למעצר האם, נתפסו בכפר חומרים דגלים וכרזות תמיכה במחבלים שסווגו כאמצעי הסתה. בליל שבת, לאחר הפיגוע, פשטה חטיבת בנימין על הכפר, וביצעה מיפוי הנדסי לטובת הריסת בתי המחבלים.

מהמשטרה נמסר כי חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. מפקד המחוז ניצב יורם הלוי מסר: " הבטחתי לאביה של הדס מלכא ז"ל שכפי שעשינו בפיגועים קודמים בירושלים, ידנו תגיע לכל מי שקשור לפיגוע בכל דרך ולכל מי שרק מעז להביע בגלוי תמיכה ולהשמיע דברי הסתה בוטים ועידוד לפיגוע הרצחני והקשה. כך עשינו עם מעצרם של שני החשודים. לכך לא ניתן יד ונגיב ביד קשה".

כרזות תמיכה במחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם. דובר צה"ל
הכרזות והדגלים שנתפסו בכפר מגוריו של המחבל/דובר צה"ל

הפיגוע אירע בשישי בערב, כשענכוטש ושניים מחבריו פעלו בשתי זירות סמוכות בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. במשטרה אמרו כי הם ירו לעבר השוטרים עם נשק אוטומטי וניסו לדקור אותם, ומלבד מלכא נפצעו ארבעה בני אדם נוספים, שניים מהם במצב בינוני.

בחמאס בירכו על הפיגוע ואמרו כי הוא "הוכחה מחודשת להמשך המהפכה של העם מול הכובש, ולכך שהאינתיפאדה ממשיכה עד להשגת החירות המלאה". בדאעש נטלו אחריות על הפיגוע, אך גורמי צבא ישראלים הבהירו כי אין לארגון קשר למעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנה של העצורה, המחבל עאדל ענכוטש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully