וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח שווא על מחלת עור בשיזפון: 46 חיילים רותקו; שניים הודחו

21.6.2017 / 0:08

לאחר שהתברר כי מרבית הדיווחים על הידבקות במחלת עור בבסיס של חיל השריון אינם נכונים, עשרות חיילים נשפטו וכמה הודחו מתפקידי לחימה. "הביאו להפעלה חריגה של מערכי הרפואה ללא כל צורך ועל חשבון כוננות מבצעית"

מחנה שיזפון 19 ביוני 2017. Google Maps, צילום מסך
"התנהגותם של החיילים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה". בסיס שיזפון/צילום מסך, Google Maps

46 חיילים מבסיס שיזפון של חיל השריון נשפטו אתמול (שלישי) לתקופות ריתוק של בין 14 ל-28 ימים, בשל דיווחי שווא על הידבקות במחלת עור. במסגרת הטיפול בפרשה, שני חיילים הודחו מתפקידי לחימה, ועל פי ההערכות חיילים נוספים יישפטו. מדובר צה"ל נמסר כי "התנהגותם של החיילים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל, וגם הביאה להפעלה חריגה של מערכי הרפואה ללא כל צורך ועל חשבון כוננות מבצעית".

לפני כשבוע פורסם על יותר מ-200 חיילים בבסיס שיזפון בנגב שנבדקו מחשש שנדבקו במחלת עור, ואתמול הבהיר דובר צה"ל כי לפחות מרבית החיילים מסרו דיווח שווא. עוד נמסר כי החיילים שכן לקו במחלת העור המידבקת אמפטיגו טופלו, וכי כל ההכשרות בבסיס חיל השריון חזרו לשגרה.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל על ההדבקה במחלת העור בשיזפון: "חיילים רבים שיקרו ויישפטו"
"אין עם מי לדבר": משפחות החיילים שנפגעו בשיזפון דורשות פתרון
חשד להתפשטות מחלת עור בבסיס שיזפון: עשרות חיילים נשלחו הביתה

סדנת קרב משולב של זרוע היבשה ובסיס צה"ל בשיזפון, אוקטובר 2010. דובר צה"ל
חיילים נוספים עשויים להישפט. תרגיל צבאי בבסיס שיזפון/דובר צה"ל

בעקבות תלונות החיילים שוחררו עשרות לביתם, לאחר שתיארו גירויים חריפים בעור ופצעים. לאור תלונות החיילים הוטס צוות מומחים מתחום רפואת העור, שלקח דגימות מהחיילים. הדגימות הוטסו לבית החולים שיבא שבתל השומר על מנת לזהות את מקור הנגע. לפי שעה, לא ברור כמה חיילים אכן לקו במחלה.

במשך כמה ימים עברו כל חיילי הבסיס בדיקות רפואיות. בנוסף, כל החיילים שדיווחו על תסמינים שמאפיינים את מחלת העור שהו במנוחה בבסיס, עד לקבלת התשובות מהמעבדה. מחנה שיזפון, שממוקם בצפון הרי אילת, מאכלס מאות חיילים, ושייך לחיל השריון. הוא מכשיר את טירוני וקציני חיל השריון.

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully