וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על ההדבקה במחלת העור בשיזפון: "חיילים רבים שיקרו ויישפטו"

19.6.2017 / 18:48

עשרות חיילים שוחררו לבתיהם לאחר שהתלוננו על גירויים חריפים בעור ופצעים, וכעת טוענים בדובר צה"ל כי רבים מהם דיווחו דיווח שווא. "התנהגות זו לא עונה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל, ועל כן הם יטופלו משמעתית"

טנק מרכבה. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לא ברור כמה חיילים אכן לקו במחלה. "טנק בבסיס שיזפון/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

לפני כשבוע פורסם על יותר מ-200 חיילים בבסיס שיזפון בנגב שנבדקו מחשש שנדבקו במחלת עור. אולם היום (שני) טוען דובר צה"ל: מספר רב של חיילים דיווחו דיווח שווא. "התנהגות זו לא עונה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל, ועל כן יטופלו משמעתית על ידי המפקדים". עוד נמסר כי החיילים שכן לקו במחלת העור המידבקת אמפטיגו טופלו, וכי כל ההכשרות בבסיס חיל השריון חזרו לשגרה.

בעקבות תלונות החיילים שוחררו עשרות לביתם, לאחר שתיארו גירויים חריפים בעור ופצעים. לאור תלונות החיילים הוטס צוות מומחים מתחום רפואת העור, שלקח דגימות מהחיילים. הדגימות הוטסו לבית החולים שיבא שבתל השומר על מנת לזהות את מקור הנגע. לפי שעה, לא ברור כמה חיילים אכן לקו במחלה.

עוד בוואלה! NEWS:
בריטי וגרמני חשודים שתקפו שוטרים בהר הבית: "נגן על אל-אקצא"
שבוע לאחר החלטת הקבינט: החלה הגבלת אספקת החשמל לעזה
ריבלין ביקר את הכוחות בשער שכם: "מסתכנים כדי שנחיה ללא פחד"

מחנה שיזפון 19 ביוני 2017. Google Maps, צילום מסך
מאכלס מאות חיילים. מחנה שיזפון/צילום מסך, Google Maps

במשך כמה ימים עברו כל חיילי הבסיס בדיקות רפואיות. בנוסף, כל החיילים שדיווחו על תסמינים שמאפיינים את מחלת העור שהו במנוחה בבסיס, עד לקבלת התשובות מהמעבדה. מחנה שיזפון, שממוקם בצפון הרי אילת, מאכלס מאות חיילים, ושייך לחיל השריון. הוא מכשיר את טירוני וקציני חיל השיריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully