וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: שבינו שלושה אנשי משמרות המהפכה שהתקרבו למתקן נפט

19.6.2017 / 18:41

בריאד הודיעו כי השלושה נתפסו על אחת משלוש סירות שהתקדמו לעבר מתקן שלחופי הממלכה וכי הם תכננו "מתקפת טרור". זאת ברקע המתיחות הגוברת בין שתי היריבות האזוריות. בטהראן טוענים כי הם דייגים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

חיל הים של ערב הסעודית שבה שלושה חברי משמרות המהפכה של איראן מכלי שיט שהתקרב למתקן נפט שלחופי הממלכה ותכנן "מתקפת טרור" - כך מסר היום (שני) משרד המודיעין בריאד. התקרית אירעה ביום שישי בסמוך למתקן מרג'ן והיא מגיעה בזמן של מתיחות רבה בין שתי היריבות האזוריות. בטהראן טרם הגיבו להודעה מהיום, אך מסרו בסוף השבוע כי מדובר בדייגים.

"זה היה אחד מתוך שלושה כלי שיט שיורטו בידי הכוחות הסעודיים. הוא נתפס ועליו שלושה אנשים, שני כלי השיט הנוספים נמלטו", נמסר בהודעת המשרד. "שלושת חברי משמרות המהפכה שנתפסו נחקרים עתה בידי הרשויות הסעודיות".

עוד נמסר כי כלי השיט נשא עמו חומרי נפץ ותכנן "מתקפת טרור" במימה הטריטוריאליים של הממלכה. בדיווח שפורסם מוקדם יותר בסוכנות הידיעות הסעודית נטען כי חיל הים ירה יריות אזהרה לעבר שני כלי השיט שהצליחו להימלט.

לקריאה נוספת על המתיחות במפרץ
עם עוד 300 מיליארד דולר, סעודיה תוכל אולי להכריע מורדים בכפכפים
איראן עונה לסעודיה: אם תעשו משהו טיפשי - נחוס רק על מכה ומדינה

צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. צילום מסך, תסנים, צילום מסך
משמרות המהפכה במצעד צבאי בטהראן, אפריל/צילום מסך, צילום מסך, תסנים

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה ביום שבת כי כוחות סעודיים פתחו באש לעבר סירת דיג איראנית במפרץ וכתוצאה מכך נהרג אחד הדייגים. לפי הדיווח, הסירה הייתה אחת משתי סירות דיג שנסחפו לאזור בשל הגלים.

המתיחות בין הממלכה הסונית לרפובליקה השיעית, שתומכות בצדדים יריבים בסוריה, בעיראק, בלבנון ובתימן, גאתה בשנים האחרונות ורק בתחילת החודש הובילה ערב הסעודית מהלך לניתוק הקשרים עם קטאר, בין היתר בטענה כי הוא תומכת באיראן.

כמה ימים לאחר מכן, נהרגו 17 בני אדם בפיגוע משולב בטהראן, שעליו קיבל אחריות דאעש. ואולם, באיראן האשימו את ערב הסעודית במתקפה הקטלנית, שבתגובה אליה שיגרו אתמול משמרות המהפכה שבעה טילים לטווח בינוני למזרח סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully