וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עונה לסעודיה: אם תעשו משהו טיפשי - נחוס רק על מכה ומדינה

8.5.2017 / 11:17

שר ההגנה השיב לאיומיו של סגן יורש העצר בממלכה, שאיים לקחת את המאבק בין שתי האויבות המרות לתוך שטחה של איראן. "הם חושבים שהם יכולים לעשות משהו רק כי יש להם חיל אוויר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

איראן תפגע בכל נקודה בערב הסעודית, פרט לערים הקדושות מכה ומדינה, אם הממלכה תנקוט צעד "טפשי" – כך מאיים שר ההגנה של הרפובליקה האסלאמית חוסיין דהקאן, בתגובה לאיומיו של סגן יורש העצר הסעודי הנסיך מוחמד "להעביר את הקרב" לאיראן. ביום שלישי שעבר אמר הנסיך, המשמש גם שר ההגנה של הממלכה ונחשב לאחד הגורמים החזקים ביותר בה, כי כל קרב על השפעה בין הממלכה הסונית לרפובליקה השיעית חייב "להתקיים בתוך איראן, ולא בערב הסעודית".

"אם הסעודים יעשו משהו טיפשי, לא נחוס על שום מקום פרט למכה ומדינה", אמר אתמול (ראשון) דהקאן בריאיון לרשת אל-מנאר הלבנונית של חיזבאללה. "הם חושבים שהם יכולים לעשות משהו משום שיש להם חיל אוויר", הוסיף שר ההגנה של איראן, בהתייחסותו ככל הנראה לתימן, שם מטוסי קרב סעודיים מפציצים את המורדים החות'ים הנתמכים בידי טהראן ושולטים בבירה צנעא.

לקריאה נוספת בנושא
רוחאני נגד משמרות המהפכה: כתובות בעברית על טילים – פרובוקציה
האיש החזק בסעודיה נגד איראן: "מנסה להשתלט על העולם המוסלמי"

מצעד של צבא איראן בטהרן, ספטמבר 2016. GettyImages
מצעד של חברי משמרות המהפכה, ספטמבר/GettyImages

ערב הסעודית ואיראן מתחרות על השפעה במזרח התיכון ותומכות בצדדים יריבים במלחמת האזרחים בסוריה ובתימן. טהראן מכחישה את ההאשמות של ריאד ולפיהן היא מסייעת כלכלית ולעתים צבאית לארגונים העוינים את הממלכה ברחבי העולם הערבי.

בדברים חריגים בחריפותם, שלל הנסיך מוחמד כל אפשרות לדו-שיח עם איראן והבטיח להגן על מה שהוא כינה ניסיונותיה של איראן לשלוט בעולם המוסלמי. "אנחנו יודעים מה המטרה המרכזית של המשטר האיראני", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully