וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני נגד משמרות המהפכה: כתובות בעברית על טילים – פרובוקציה

בעימות בחירות באיראן האשים הנשיא המכהן את הארגון הצבאי במדינתו בניסיון לחבל בהסכם הגרעין, באמצעות כתובות הנאצה נגד ישראל שנכתבו על גבי טילים בליסטיים במהלך ניסוי שיגור ב-2016. המועמדים השמרנים תקפו בתגובה: "ההסכם הועיל רק לעשירים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא איראן חסן רוחאני מתח ביקורת נדירה על משמרות המהפכה, והאשים אותן בניסיון לחבל בהסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות, בכך שכתבו מסרים נגד ישראל על טילים בליסטיים במהלך ניסוי שיגור כדי, לדבריו, "לעורר פרובוקציה". את הדברים אמר אתמול (שישי) הנשיא המכהן במהלך עימות לקראת הבחירות לנשיאות ב-19 במאי, שבהן יעמוד מול חמישה מועמדים, כאשר על פי התחזיות יריבו הבולט ביותר הוא איש הדת השמרני איברהים ראיסי.

רוחאני, שנחשב למתון, הותקף לא פעם בעבר בידי פלגים קיצוניים יותר במדינה בשל הסכם הגרעין שנחתם ב-2015. אולם בעימות הבחירות הגן רוחאני על מדיניותו: "ראינו מה הם עשו כדי להפריע להסכם הגרעין. הם כתבו מסרים על הטילים כדי שלא נוכל לקצור את פירותיהם", בהתייחסו לניסוי טילים שנערך במרץ 2016, חודשיים בלבד לאחר שהוסרו הסנקציות הכלכליות מעל המדינה. על הטילים הבליסטיים נכתב בעברית, בין היתר, "ישראל צריכה להימחק מעל פני האדמה".

עוד בוואלה! NEWS:
דוח מודיעין: משטר אסד ממשיך לייצר נשק כימי – בידיעת רוסיה ואיראן
האיש החזק בסעודיה נגד איראן: "מנסה להשתלט על העולם המוסלמי"
הבחירות באיראן: רוחאני יעמוד מול איש הדת השמרני, אחמדינג'אד נפסל

המועמד לנשיאות איראן מוחמד באקר קאליבאף עם הנשיא חסן רוחאני. טוויטר, צילום מסך
"המתנגדים להסכם דיברו שטויות". רוחאני/צילום מסך, טוויטר

אף אחד מהמועמדים לא דיבר על ביטול הסכם הגרעין, אבל שני המועמדים השמרנים החזקים – ראיסי ומוחמד-באקר קאליבאף – איראן באופן מהותי. "רוחאני הבטיח כי כל הסנקציות יוסרו אחרי החתימה על ההסכם, אבל על שולחנות העם אין שום שינוי. האם הוא פתר את בעיות המיתון או האבטלה?", שאל ראיסי. קאליבאף מצדו חיזק את דבריו של ראיסי ואמר: "מה ההסכם הביא לעם שלנו? הוא היה שם כדי לשפר את חיי האזרחים אבל אנשים מעידים, ובצדק, ששום דבר לא השתנה". הוא המשיך וטען כי ההסכם הועיל רק ל-4% העשירים ביותר בחברה ולא לשאר.

בתגובה, ביקש רוחאני מיריביו להסביר לציבור מה הם מתכוונים לעשות עם ההסכם אם ייבחרו, וכיצד יבצעו עסקאות והסכמים עם הקהילה הבינלאומית. "כמה מהמתנגדים אמרו הרבה שטויות. הם הלכו בעקבותיהם של הסונים, הציונים והאמריקנים השמרנים בהתנגדותם להסכם. "אם לא היה לנו את ההסכם יצוא הנפט, שעומד היום על כשני מיליון חביות בים, היה מצטמצם ל-200 אלף חביות. העם צריך לדעת אם במעשיכם, תחזירו את הסנקציות והחיכוך עם העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כיתוב נגד ישראל על טיל ששיגרה איראן בניסוי טילים בליסטיים, מרץ 2016. סוכנות הידיעות "פארס", אתר רשמי
"ישראל צריכה להימחק מעל פני האדמה". הטיל האיראני בניסוי השיגור/אתר רשמי, סוכנות הידיעות "פארס"

קאליבאף, שמסתמן גם הוא כיריב חזק לרוחאני, תקף את הנשיא גם על נושאים פנימיים רבים והתמקד בשערורייה ציבורית סביב חשד שבתו של שר בממשלה הבריחה בגדים מאיטליה – חשד שהופרך על ידי רוחאני. הנשיא, מצדו, העביר ביקורת גם על רשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה, שהחליטה שלא לשדר את הזמר המסורתי הפופולרי ביותר באיראן, מוחמד-רזה שאג'ריאן. "אנחנו צריכים להמשיך בקו של תקווה, אסור לנו לתת לייאוש לנצח", אמר.

המועמד לנשיאות איראן מוחמד באקר קאליבאף עם הנשיא חסן רוחאני. טוויטר, צילום מסך
מסתמן כיריב בולט של הנשיא המכהן. רוחאני וקאליבאף/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully