וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "שרים וח"כים מסיתים נגד מפקדי צה"ל בשל תכנית קלקיליה"

שר הביטחון יצא נגד ההשתלחויות לדבריו של גורמים פוליטיים נגד הרמטכ"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים בעקבות התכנית להרחבת העיר הפלסטינית. "אני מקבל החלטות, האחריות עליי", אמר. ליברמן ונתניהו הפריכו גם את טענת הימין לבניית 14 אלף יחידות דיור בעיר

צילום: ערוץ 7, עריכה: אריאל תמרין

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) לביקורת מימין על קידום התכנית להרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה. "בשבועות ובימים האחרונים אנו עדים להשתלחויות פומביות, חוזרות ונשנות, של שרים וחברי כנסת נגד מפקדי צה"ל, בהם הרמטכ"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. שרים וחברי כנסת מנצלים את העובדה שלובשי המדים אינם יכולים להגיב להם, ומרשים לעצמם, מטעמים פוליטיים צרים להסית נגד מפקדי צה"ל. שום אחריות לאומית או שיקול דעת", אמר ליברמן.

"מפקדי צה"ל ממלאים אחר הנחיות הדרג המדיני. מי מבין השרים וחברי הכנסת שלא מסוגל להתמודד עם זה ומעדיף לגלגל את האחריות כלפי מטה באמצעות הסתה פרועה ומסוכנת גורם נזק לצה"ל, לחיילים ולמפקדים", הוסיף. "זו תופעה חמורה ומסוכנת, הפוגעת בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. אותם שרים וחברי כנסת איבדו כל רסן, וכדי להרוויח קולות בפריימריז, מוכנים לפגוע באופן פומבי בצה"ל ובמפקדיו". במסיבת עיתונאים שקיים ליברמן התייחס שר הביטחון שוב לנושא ואמר כי "אם רוצים לתקוף – רצוי לתקוף את שר הביטחון. תפקידי להיות שכפ"ץ. אני מקבל החלטות, והאחריות עליי. אל תפילו את זה על הש"ג. אני מתכוון לדבר על התופעה הזו בקבינט ובפורומים המתאימים".

לקריאה נוספת:
נתניהו מבהיר: "הכרתי את תכנית הבנייה בקלקיליה - לא את המספרים"
שרים מהימין נגד ליברמן: הוליך אותנו שולל בתכנית להרחבת קלקיליה
בעקבות ביקורת בימין: הקבינט ידון מחדש בתכנית להרחבת קלקיליה

תמונות סטילס של אביגדור ליברמן וואלה טוק יעקב אילון 27.4.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"מסיתים נגד מפקדי צה"ל". ליברמן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

דבריו של ליברמן מגיעים על רקע הביקורת הקשה שהוטחה מימין נגדו ונגד המנהל האזרחי, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, על קידום תכניות הבנייה בקלקיליה. בנוסף לשרי הבית היהודי, שתקפו את תכנית "המקל והגזר" של המתפ"ש, השר ליברמן ומי מטעמו, בטענה כי היא אושרה במחטף, השר זאב אלקין שיגר לראש הממשלה ושר הביטחון בשבוע שעבר מכתב חריף עם טענות קשות נגד המנהל האזרחי שלטענת אלקין, "פועל מאחורי הגב" של הדרג המדיני. כמו כן, בשבוע שעבר בישיבת הקבינט שבה הוחלט לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה בעקבות בקשת הרשות הפלסטינית, פרץ עימות בין האלוף מרדכי לבין השר יובל שטייניץ, לאחר שהאחרון טען שמרדכי "מקבל הוראות מאבו מאזן".

גם ראש הממשלה ביקש בדבריו בסיעת הליכוד להפסיק את המתקפה נגד צה"ל. "אני מבקש מכם – תפסיקו להתקיף את קציני צה"ל. קציני צה"ל מבצעים מדיניות, הם לא קובעים מדיניות. זאת הבקשה שלי, ואם יש טענות תפנו אלינו - תפנו לממשלה, לשר הביטחון, לראש הממשלה - אל תתקפו את קציני צה"ל.

עוד באותו נושא

בימין דורשים להקפיא תכנית להרחבת קלקיליה: "פרס לטרור"

לכתבה המלאה

לא 14 אלף: רק 6,187 יחידות דיור מתוכננות להיבנות בקלקיליה

בישיבת הבהיר נתניהו כי הטענה שעלתה בקרב שרי הימין והמתנחלים כי בקלקיליה מתוכננות להיבנות 14 אלף יחידות דיור אינה נכונה. "בנושא של יחידות הדיור, המספר שפורסם לא הוצג בקבינט ואין לו שום קשר למציאות. זו פרשנות מרחיבה מאוד של החלטה שלא התקבלה", אמר נתניהו.

השר ליברמן אף הציג מסמך שהפריך את הטענה על 14 אלף יחידות דיור. לפי המסמך של המנהל האזרחי, שהוכן לאחר שהתכנית אושרה בקבינט, המספר 14 אלף מייצג רק את הקיבולת הפוטנציאלית של התכנית, אך בפועל מתוכננות להיבנות רק 6,187 יחידות דיור. רוב המבנים בתכנית נמצאים בצד הפלסטיני של גדר ההפרדה, והרבה מהם הם מבנים בנויים שרק ניתן להם אישור חוקי בדיעבד. רק כאלף מיחידות הדיור המתוכננות נמצאות בשטח C, והיתר בשטחי A ו-B.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך שהציג ליברמן וחובר אחרי אישור הקבינט/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהלך להרחבת העיר קלקיליה הוא חלק מתכנית "המקל והגזר" לאוכלוסייה הפלסטינית שהציג באוגוסט אשתקד שר הביטחון ליברמן וכוללת שורה של תכניות מתאר ואישורי בנייה. לפני כחודשיים התוכנית פורסמה להפקדה, ונשארו עוד כמה ימים להגשת התנגדויות לפני שהיא תעלה למועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי לאישור סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully