וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבהיר: "הכרתי את תכנית הבנייה בקלקיליה - לא את המספרים"

19.6.2017 / 10:27

בישיבת ראשי הקואליציה אמר ראש הממשלה כי "אינו זוכר" את התכנית להרחבת העיר, שעוררה סערה פוליטית, אולם לשכתו הדגישה בשבוע שעבר כי מדובר בתכנית שכבר אושרה. מלשכתו מסרו: "הפרוטוקול מוכיח כי דבריו של ראש הממשלה מדויקים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

על רקע הסערה הפוליטית בעניין התכנית להרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה, לשכת ראש הממשלה הבהירה הבוקר (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מעולם לא אמר שלא הכיר את תכנית המתאר לקלקיליה, אלא שלא זכור לו שהוצג בה הנתון של 14 אלף יחידות דיור". זאת, לאחר שאתמול בישיבת ראשי הקואליציה התייחס נתניהו לנושא, ולפי חלק מהדיווחים אמר כי אינו זוכר את התכנית, שמעוררת בימים אלה ביקורת קשה בימין.

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו הבוקר כי "עיון בפרוטוקול הישיבה מוכיח כי דבריו של ראש הממשלה מדויקים, ואכן לא הוצגו מספר יחידות דיור בדיון". התכנית להרחבת קלקיליה, שהוצגה כחלק מתוכנית "המקל והגזר" של שר הביטחון אביגדור ליברמן, אושרה בקבינט בספטמבר אשתקד ונמצאת כעת בשלבי תכנון אחרונים. ואולם, על רקע מורת הרוח בקרב המתנחלים והימין על הבנייה המצומצמת שאושרה בהתנחלויות באחרונה, היא מעוררת זעם מחודש בימים האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS:
שרים מהימין נגד ליברמן: הוליך אותנו שולל בתכנית להרחבת קלקיליה
בעקבות ביקורת בימין: הקבינט ידון מחדש בתכנית להרחבת קלקיליה
בימין דורשים להקפיא תכנית להרחבת קלקיליה: "פרס לטרור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"תכנית כזו מעולם לא הוצגה בפנינו". נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד דרשו להקפיא את התכנית עד לדיון מחודש בקבינט המדיני-ביטחוני, או עד שישווקו יחידות דיור באותו היקף ליהודים בהתנחלויות בשטחי C. השר זאב אלקין (הליכוד) הצטרף גם הוא לדרישה, ושיגר מכתב מיוחד בנושא בשבוע שעבר לנתניהו וליברמן.

אתמול בישיבת שרי הליכוד נתניהו נשאל על הנושא, ואמר כי הוא מתכוון לדון בו בקבינט. כמה שעות אחר כך, בישיבת ראשי הקואליציה, אמר נתניהו כי אינו זוכר כי הנתון של 14 אלף יחידות דיור הוצג בדיון, למרות שבתגובות שיצאו מלשכת ראש הממשלה בשבוע שעבר הודגש כי מדובר בתוכנית ישנה שאושרה בשנה שעברה, ואף הועברה ביקורת על כך שחלק מהשרים שהיו באותו דיון נתונים ללחץ וביקורת סביב הנושא.

עוד באותו נושא

בהוראת הממשלה: אושרה בניית אלף יחידות דיור - 102 למפוני עמונה

לכתבה המלאה
תמונות סטילס של אביגדור ליברמן וואלה טוק יעקב אילון 27.4.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"מחטף". השר ליברמן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

שרים בכירים בימין מתחו אתמול ביקורת חריפה על שר הביטחון, שלטענתם אישר במחטף את התכנית להרחבת קלקיליה. "תכנית כזו מעולם לא הוצגה בפנינו", אמר אחד מהם. "ההתנהלות של ליברמן היא שערורייה". לדברי השר, בישיבת הקבינט בה אושרה תכנית "המקל והגזר", השרים הביעו פליאה על כך שכחלק מהתוכנית הוחלט להלבין בנייה פלסטינית בשטחי C בגדה המערבית, הנתונים לשליטה ביטחונית ואזרחית של ישראל.

"נתניהו אמר לנו אז ששר הביטחון לא היה מודע להתנגדות הקבינט – וכבר אישר את זה", הוסיף אותו שר. גורמים בסביבת ליברמן דחו את הביקורת ואמרו כי "הדיונים התקיימו ב-14 וב-18 בספטמבר. שום דבר לא נעשה מאחורי הגב. הכול היה על השולחן והכול שקוף, כולל העניין של קלקיליה שעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully