וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים מהימין נגד ליברמן: הוליך אותנו שולל בתכנית להרחבת קלקיליה

18.6.2017 / 18:23

שרים בכירים בימין טוענים כי שר הביטחון אישר במחטף את התכנית לבנייה בעיר הפלסטינית, שנמצאת בעיצומה של הסערה הפוליטית האחרונה בקואליציה, ומבלי להציג אותה. גם נתניהו טען כי לא זכר שאישר אותה. גורמים בסביבת ליברמן: "שום דבר לא נעשה מאחורי הגב"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שרים בכירים בימין מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על שר הביטחון אביגדור ליברמן, שלטענתם אישר במחטף את התכנית להרחבת קלקיליה, שנמצאת בעיצומה של הסערה הפוליטית האחרונה בקואליציה. התכנית, שכוללת הוספה של 14 אלף יחידות דיור לעיר הפלסטינית, אושרה בקבינט המדיני-ביטחוני בספטמבר אשתקד, כחלק מתכנית נרחבת למתן הקלות אזרחיות לפלסטינים, המכונה "המקל והגזר".

גורמים בסביבת ליברמן מסרו בתגובה: "הדיונים התקיימו ב-14 וב-18 בספטמבר. שום דבר לא נעשה מאחורי הגב. הכול היה על השולחן והכול שקוף, כולל העניין של קלקיליה".

ואולם, שרים בקבינט אמרו לוואלה! NEWS כי תכנית קלקיליה מעולם לא הוצגה בפניהם בפירוט. הם מאשימים את ליברמן בכך ש"תחמן" אותם והוליך אותם שולל. בנוסף לכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא אינו זוכר שהצביע על התכנית, והבוקר לנוכח הלחץ הגובר מהימין אמר לשרי הליכוד כי הוא יחזיר את התכנית לדיון מחודש בקבינט. עם זאת, ביום רביעי בערב, לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה לביקורת כי מדובר בהחלטה ישנה שאושרה על ידי הקבינט בשנה שעברה.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות ביקורת בימין: הקבינט ידון מחדש בתכנית להרחבת קלקיליה
בימין דורשים להקפיא תכנית להרחבת קלקיליה: "פרס לטרור"
ליברמן על הדרישה להאצת הבנייה בהתנחלויות: "לקרוע את החבל"

ביבי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 18 ביוני 2017. רויטרס
"שר הביטחון הוליך שולל גם את ראש הממשלה". נתניהו/רויטרס
תמונות סטילס של אביגדור ליברמן וואלה טוק יעקב אילון 27.4.17. צילוםף ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"מדיניות שקולה". ליברמן/ראובן קסטרו, צילוםף ראובן קסטרו

"תכנית כזו מעולם לא הוצגה בפנינו", אמר אחד השרים, "ההתנהלות של ליברמן היא שערורייה". לדבריו, בישיבת הקבינט שבה אושרה תכנית "המקל והגזר" הביעו השרים פליאה על כך שכחלק מהתכנית הוחלט להלבין בנייה פלסטינית באזור C בגדה המערבית, הנתון בשליטה ביטחונית ואזרחית של ישראל.

"נתניהו אמר לנו אז ששר הביטחון לא היה מודע להתנגדות הקבינט – וכבר אישר את זה", הוסיף. "אם זו התכנית, אז שר הביטחון צפצף והתעלם מהחוק והנוהל והוליך שולל את הקבינט – ואני לא שולל שגם את ראש הממשלה". שר נוסף הוסיף כי "לא הציגו לנו 14 אלף יחידות דיור. יש פה תחמון חמור. נדרוש לרדת לסופו של עניין זה".

התכנית להרחבת קלקיליה נמצאת בשלבי תכנון אחרונים ונותרו עוד כמה ימים להגשת התנגדויות בטרם תעלה לאישור סופי במועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי. ואולם, על רקע מורת הרוח בקרב המתנחלים והימין על הבנייה המצומצמת שאושרה בהתנחלויות באחרונה, היא מעוררת זעם מחודש בימים האחרונים.

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
דרש בתמורה לשווק דירות ליהודים בהתנחלויות. בנט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד דרשו להקפיא את התוכנית עד לדיון מחודש בקבינט או עד שישווקו יחידות דיור באותו היקף ליהודים בשטחי C. השר זאב אלקין הצטרף גם הוא לדרישה ושיגר מכתב מיוחד בנושא בשבוע שעבר לנתניהו ולליברמן. היום בישיבת שרי הליכוד נשאל נתניהו על הנושא והוא אמר כי הוא מתכוון לדון בו בקבינט.

בימין בירכו על הודעת נתניהו על דיון מחודש. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה כי "בעת הזאת, בנייה בשטח זה עלולה לסכן את ביטחון היישובים בסביבה ובהחלט נכון לקיים דיון נוסף ומעמיק בסוגיה זו. חשוב להיות קשובים למחאת התושבים מהיישובים הסמוכים מצופים ועד כוכב יאיר". יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהוביל את המחאה, אמר היום כי זו "החלטה תמוהה שעלולה הייתה להביא לפגיעה הן בתושבי השומרון והן בתושבי השרון".

(עדכון ראשון: 16:15)

קלקיליה 15 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"הבנייה עלולה לסכן את היישובים בסביבה". קלקיליה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully