וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת מנגיסטו קיבלה לידיה סרטון שבו הוא תועד חוצה את הגבול

18.6.2017 / 11:09

התיעוד הועבר מצה"ל לבקשת משפחתו של הנעדר אברה מנגיסטו, המוחזק בידי חמאס ברצועת עזה מאז 2014. המשפחה צפתה בתיעוד שלושה חודשים לאחר היעלמותו, אך כעת לאחר אישור הרמטכ"ל יהיה הסרטון בידיה. אמו: "מסירת הקלטת אינה מסירה את האחריות להחזרתו"

עריכת וידאו: ניר חן

צה"ל העביר אמש (שבת) למשפחת מנגיסטו סרטון ובו נראה יקירם, אברה מנגיסטו, חוצה את גדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה לפני כשנתיים ותשעה חודשים. התיעוד הועבר לבקשת משפחתו של הנעדר המוחזק בידי חמאס בעזה, שהתקבלה לפני כחמישה חודשים.

אמו, אגרנש מנגיסטו, מסרה כי "הייתי רוצה לראות את הקלטת שבה בני אברה מנגיסטו חוזר הביתה''. לדבריה, "הבן שלי מתמודד עם מגבלה נפשית והדאגה לחייו היא יומיומית.
מסירת הקלטת אינה מסירה את האחריות על המדינה לפעול להחזרתו של אברה בני בחזרה לארצו''.

גורמי ביטחון מסרו כי "בשל הליך מסודר, המשפחה קיבלה את הסרטון רק כעת. בהתחלה הוא הנושא נבדק משפטית, ולאחר מכן נבחן אם נחשפת בו יכולת מבצעית של אמצעי התצפית. לאחר שהתקבלה המלצה מהגורמים המקצועיים, הרמטכ"ל אישר את העברת הסרט למשפחה, כיוון שאין בו כדי לחשוף יכולות".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן להיילי: "בכיר חמאס שעזב את קטאר מתכנן פיגוע נגד ישראל"
צעדה לשחרור אברה מנגיסטו: "חג שלישי בלעדיו, לממשלה יש מחויבות"
אלפים ליוו למנוחות את הלוחמת הדס שנרצחה בירושלים: "הגיבורה שלנו"

משפחת מנגיסטו צועדת לנקודה בה נראה לאחרונה אברה מנגיסטו, על גבול הרצועה. בני בן סימון
משפחתו של אברה מנגיסטו/בני בן סימון

מנגיסטו, בן 30 הלוקה בנפשו, חצה את הגבול לרצועה ב-7 בספטמבר 2014. הוא מוחזק שם מאז, מבלי שבני משפחתו קיבלו ממנו כל סימן חיים. כשלושה חודשים לאחר מכן הוצגו בפני המשפחה תחקיר צה"ל וסרטון החצייה על ידי מפקד אוגדה 143 דאז, תת-אלוף איתי וירוב, ובנוכחות מתאם השבויים והנעדרים מטעם משרד ראש הממשלה, אל"ם במיל' ליאור לוטן. דבר המקרה הותר לפרסום רק כעבור כשנה ביולי 2015.

ב-24 בינואר ביקשה המשפחה לקבל לידיה את הסרטון וזו אושרה בידי הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. אמש נמסר הסרטון למשפחת מנגיסטו בנוכחות נציגת משרד הביטחון, סא"ל במיל' אורלי כהן גפן, וראש מחלקת שבויים ונעדרים של אגף המודיעין, סא"ל א'. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול ללא לאות להשבת השבויים והנעדרים למשפחותיהם".

בתחילת חודש יוני ציינה משפחתו של מנגיסטו אלף ימים שבהם הוא מוחזק בשבי חמאס. בשבת לפני כשבועיים הפגינו עשרות בתל אביב לשחרורו. "אנחנו לא יודעים אם הוא אפילו חי או מת, הם שומרים עליו כביצת זהב", אמר יואל מרשק, ממארגני המחאה. "אנחנו מוחים על אזלת ידה של ממשלת ישראל לא ייתכן שיעברו אלף ימים והוא עדיין שבוי".

בחודש מרץ נערכה צעדה להפגנת סולידריות עם מנגיסטו בהשתתפות בני משפחתו, חברי כנסת ועשרות תושבים בעיר מגוריו אשקלון. אמו של אברה, אגרנש, אמרה בצעדה: "עברנו חג שלישי בלי אברה וזה קשה מנשוא. אני מקווה שכל בית ישראל יגיעו לתמוך בנו". לדברי קרוביו, מטרת הצעדה הייתה "להפגין סולידריות עם המשפחה, ולהזכיר לממשלה את המחויבות שלה להחזיר את אברה במהרה לחיק משפחתו".

(עדכון ראשון: 8:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully