וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן להיילי: "בכיר חמאס שעזב את קטאר מתכנן פיגוע נגד ישראל"

9.6.2017 / 13:08

שר הביטחון נפגש עם שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי, וטען כי סלאח אל-ערורי פועל מלבנון נגד ישראל ומנסה לחזק את קשרי חמאס וחיזבאללה. בתחילת הפגישה העניק ליברמן לדיפלומטית הבכירה שי בדמות פסלון נעל עקב

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הבטחון
פגישת שר הביטחון אביגדור ליברמן ושגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי 9 ביוני 2017. דנה שרגא, משרד הביטחון
"מוקירים את המאבקים שאת מנהלת מול מי שמנסים לפגוע בנו". ליברמן והיילי, היום/משרד הביטחון, דנה שרגא

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שישי) לשגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי, כי "בכיר חמאס סלאח אל-ערורי, שפעל נגד ישראל מטורקיה ועד לאחרונה מקטאר הגיע ללבנון, וביחד עם שני פעילי חמאס נוספים הוא מתכנן לנסות להוציא לפועל פיגועי טרור נגד ישראל".

בפגישה עם היילי בירושלים, אמר ליברמן כי השלושה, בראשות אל-ערורי, ימשיכו לנסות להפעיל מלבנון טרור נגד ישראל, ובמקביל לחזק את הקשר בין חמאס לחיזבאללה, תחת מטריה איראנית ובסיוע של משמרות המהפכה ומנהיגן, קאסם סולימאני.

עוד בוואלה! NEWS
למרות הכישלון בתוצאות הבחירות: מיי תבקש מהמלכה להקים ממשלה
בסימן ביסקסואליות: מצעד הגאווה יצא לדרך בהשתתפות עשרות אלפים
הבדואים במלחמת חורמה בדאעש בסיני - והתיירים הישראליים בתווך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשד שינסה להוציא פיגועים מלבנון. סלאח אל-ערורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אל-ערורי הוא טרוריסט מסוכן שאחראי לפיגועים קטלניים של חמאס נגד ישראל ואסור לאפשר לו להמשיך במעשיו", הסביר ליברמן בפגישה. עוד טען כי לבנון היא מדינה ריבונית, ומתוקף כך היא האחראית למתרחש בגבולותיה. "לבנון שומרת על יחסים עם ארצות הברית, שכוללים מפגשים בדרגים הבכירים הן בביירות והן בוושינגטון. ולכן, על ארצות הברית לפעול מול ממשלת לבנון על מנת לגרש את שלושת בכירי חמאס ולמנוע הקמה של מפקדת טרור נוספת בשטחה", המשיך.

במסגרת המפגש, דנו השניים במאבק המשותף בטרור ובדה-לגיטימציה כלפי ישראל, ובהמשך שיתוף הפעולה בין ישראל וארצות הברית במוסדות האו"ם. ליברמן ביקש את סיועה בסוגיית גופותיהם של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין המוחזקות בידי חמאס מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, וכן שני האזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה, אברה מנגיסטו והיאשם א-סייד.

תמונות סטילס של אביגדור ליברמן וואלה טוק יעקב אילון 27.4.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"על ארה"ב לפעול לגרש את בכירי החמאס מלבנון". ליברמן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

בנוסף, הציג ליברמן בפני השגרירה רשימת שמות של אזרחים אמריקניים שנרצחו בישראל על ידי פלסטינים, בניסיון להדגיש את האבסורד, לדעתו, בתשלום משכורות למשפחות מחבלים שביצעו מעשי רצח על ידי הרשות הפלסטינית.

בתחילת הפגישה, העניק שר הביטחון להיילי שי בדמות פסלון של נעלי עקב. "את ידידה אמיתית של מדינת ישראל", אמר לה, "ואנו מוקירים את הסיוע הרב והמאבקים שאת מנהלת מול מי שמנסים לפגוע בנו ולהשחיר את פנינו. כולנו זוכרים בהערכה רבה שאמרת שהגעת עם נעלי עקב לא מטעמי אופנה, אלא כדי לבעוט במשמיצי ישראל. אז לאות תודה, אני מעניק לך את המזכרת הזו, ואת מוזמנת להיעזר בה במידת הצורך".

פגישת שר הביטחון אביגדור ליברמן ושגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי 9 ביוני 2017. דנה שרגא, משרד הביטחון
"ידידה אמיתית של ישראל". הפסלון שהוענק להיילי/משרד הביטחון, דנה שרגא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully