וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "אריאל שרון אמר לי – אל תסמוך על אף אחד במזרח התיכון"

רומן רייב

17.6.2017 / 13:36

בריאיון שערך עם הבמאי האמריקני אוליבר סטון אמר הנשיא הרוסי כי במהלך ביקורו בישראל ראש הממשלה לשעבר הזהיר אותו מפני פעילותו באזור, אך פוטין השיב כי "לדעתי גם כאן יהיה שקט"

רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בריאיון שערך עם הבמאי האמריקני זוכה האוסקר אוליבר סטון כי "פעם ביקרתי בישראל וראש הממשלה לשעבר אריאל שרון אמר לי, 'אתה נמצא באזור שבו אסור לסמוך על אף אחד, אף פעם'". בקטע האחרון שפורסם מהסרט, שאורכו המלא כמעט ארבע שעות, נשאל פוטין על פעילות רוסיה בסוריה ובמזרח התיכון והשיב כי "שרון עבר כל כך הרבה אירועים טרגיים באזור, עד כדי כך שהפסיק להאמין שאפשר להגיע לכיוון חיובי, אבל לדעתי, גם באזור הזה יהיה שקט ואנשים יוכלו למצוא שם איזון".

את הסרט החל סטון לצלם ב-2015 וסיים השנה, והוא בנוי מארבעה חלקים שטרם שודרו במלואם. בסרט פוטין חושף הרבה מעברו, איך הפך למרגל בשירות הקג"ב וכיצד הגיע להיות נשיא המדינה. לפני כשבועיים התבטאויותיו בסרט עוררו כותרות לאחר שהצהיר כי "אין לי ימים רעים, אני לא אישה". בקטעים מהסרט שחשף סטון אמר פוטין גם כי הוא מעדיף "שלא להתקלח לצד גבר הומו, כי הוא לא היה רוצה 'לפתות אותו', בכל זאת, אני מאסטר בג'ודו".

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין: "אין לי ימים רעים, כי אני לא אישה"
דיווח באולפן וואלה! NEWS: מיהו יריבו הפוליטי של פוטין?
"מתי תתפטר?": פוטין קיים שיחה עם אזרחים כשברקע - הודעות נגדו

שיחה עם הנשיא - ולדימיר פוטין: "לראש ה-FBI המודח אין הוכחה להתערבות רוסיה בבחירות". רויטרס
ריאיון של כמעט ארבע שעות. פוטין/רויטרס

בסרט מתייחס פוטין למגוון נושאים מגיאופוליטיקה, דרך זכויות להט"ב ועד למדליף אדוארד סנודן. כשנשאל פוטין במהלך סיור שערך עם סטון בקרמלין אם יש לו לפעמים ימים רעים, הוא השיב כי מעצם היותו גבר, הוא לא צריך לדאוג מפני דברים כאלה. "אני לא מנסה להעליב אף אחד, זה פשוט טבע הדברים. יש כמה מחזורים טבעיים".

סטון זכה לגישה נדירה לנשיא הרוסי ובמשך שנתיים ערך עמו מספר לא מבוטל של פגישות וראיונות. פוטין השתמש בסרט הדוקומנטרי גם לטובתו, והכחיש בתוקף כי הומואים מורשעים במדינתו בעבירה כלשהי. זאת למרות חוקים נגד "תעמולת הומוסקסואלים בקרב מיעוטים" שעברו ברוסיה לאחרונה, והדיווחים על "טיהור הומואים" בצ'צ'ניה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כרזה נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהפגנה במדריד לאחר חוק נגד הקהילה הגאה, אוגוסט 2013. AP
"לא אתקלח לצד גבר הומו". כרזה בהפגנה נגד פוטין/AP

כשנשאל הנשיא על סנודן, סוכן ה-NSA שהדליף מסמכים סודיים לאתר "ויקיליקס", שינה את הגרסה לגבי הגעתו למוסקבה. "הקשר הראשון שלנו עם סנודן היה בסין", אמר פוטין לפי "בלומברג". "אמרו לנו אז שזה אדם שרוצה להילחם בהפרות זכויות אדם". ואולם, בעבר פוטין וגורמים רשמיים ברוסיה הצהירו כי הפעם הראשונה שידעו על תכניתו של סנודן לעבור במוסקבה היה כשנחת בה, בכוונה להמשיך לדרום אמריקה.

סנודן שוהה במוסקבה עד היום וממשיך להכחיש כי הוא משתף פעולה עם המודיעין הרוסי. בסרטו של סטון הכחיש פוטין גם הוא כי סנודן העביר למדינתו מידע כלשהו. "סנודן אינו בוגד", אמר. "הוא לא בגד באינטרסים של מדינתו ולא העביר מידע לאף מדינה אחרת שיסכן את ארצות הברית או את בני עמו. כל מה שהוא עשה הוא עשה באופן פומבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully