וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתי תתפטר?": פוטין קיים שיחה עם אזרחים - כשברקע הודעות נגדו

רומן רייב וסוכנויות הידיעות

15.6.2017 / 16:22

כבכל שנה ערך נשיא רוסיה את אירוע השאלות המסורתי שלטענת מבקריו מבוים בחלקו. אך במהלך הדיון, ששודר בערוצים הממלכתיים של רוסיה, הופיעו על המסך הודעות טקסט ששלחו אזרחים, שבהן נכתבה ביקורת חריפה נגד הנשיא והשיחה. "המוזיליאום של לנין מחכה לך"

רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך היום (חמישי) אירוע שאלות עם אזרחי המדינה, שלטענת מבקריו, חלקים ממנה מבוימים, שוחח הנשיא על מגוון נושאים, בעיקר על כלכלה וכן על סוגיות בינלאומיות. האירוע שודר בערוצים הממלכתיים של רוסיה ברדיו ובטלוויזיה, אלא שבאופן תמוה הופיעו על המסך הודעות טקסט ששלחו אזרחים למשדר, שבהן נכתבה ביקורת חריפה נגד פוטין וממשלתו.

בהודעות נכתב בין היתר: "האם אתה חושב שאנחנו מאמינים לקרקס הזה עם שאלות מוכנות מראש?", "מתי ישימו את דימטרי מדבדב בכלא?", "המוזיליאום של לנין מחכה לך", "מתי אתה מתכוון להתפטר? שלוש קדנציות זה מספיק" - פוטין אכן נשאל על כך והתחמק מתשובה - ו"האם אתה יודע שאלכסיי נבלני עושה סרט חשיפת שחיתות גם עליך?". הודעות אלה הוקרנו על גבי המסכים גם באירוע עצמו מול עיניו של פוטין.

השבוע דיווח האתר RBC.ru כי לתכנית שצולמה מוסקבה נערכה חזרה גנרלית. האורחים חולקו לקבוצות והתבקשו לקרוא את השאלות שלהם לנציגים מהקרמלין, "שכתבו הערות במחברת". בדיווח צוין כי הקהל התבקש לא לשתות אלכוהול ביום שלפני השידור, וביום השידור לא לשתות הרבה מים כי הוא עשוי להימשך יותר מחמש שעות. עם זאת, דוברו של פוטין הכחיש את קיומה של חזרה גנרלית וטען כי הייתה פגישה עם המשתתפים שעסקה בלוגיסטיקה.

הנשיא ולדימיר פוטין בשידור חי במוסבה, רוסיה 15 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
"שלוש קדנציות זה מספיק", הודעה שהופיעה על גבי המסך/צילום מסך, טוויטר
הנשיא ולדימיר פוטין בשידור חי במוסבה, רוסיה 15 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
"מתי תפסיק לעבור על החוקה ולהמשיך לכהן כנשיא". הודעה נוספת נגד פוטין/צילום מסך, טוויטר

בשבועות האחרונים נערכו כמה הפגנות נגד פוטין וממשלתו במחאה על השחיתות לכאורה הגואה בשלטונו. הפגנות אלה גררו מאות עצורים. אחד ממנהיגי המחאה הוא אלכסיי נבלני שמעוניין לרוץ לנשיאות המדינה. גם הוא נעצר השבוע ונכלא ל-30 יום בגלל תכנון הפגנה. בהתייחס להפגנות אמר פוטין כי הן חלק מדמוקרטיה בריאה, אך אסור להשתמש בהן כפרובוקציה.

בעניין יחסיו עם ארצות הברית אמר כי "אני מכיר את מצב הרוח של העם שלנו, אנחנו לא רואים את אמריקה כאויב. מעבר לכך, פעמיים בהיסטוריה, במיוחד בזמנים קשים, שילבנו כוחות והיינו לבעלי ברית בשתי מלחמות עולם".

"ראש הבולשת לשעבר אמר כי הוא מאמין שרוסיה התערבה בבחירות. הוא לא סיפק אף הוכחה לזה, אבל אמר שהייתה השפעה. זאת, בעוד שהתעמולה האמריקנית והעברת הכספים הזו – אינה השפעה עלינו? על הבחירות אצלנו?", תהה.

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני בדרך לבית המשפט במוסקבה, 27 במרץ 2017. רויטרס
נבלני/רויטרס

"פתאום הוא אומר שהוא תיעד את השיחה עם הנשיא ומעביר את זה לתקשורת דרך חבר. זה נשמע מוזר. כשראש השירותים המיוחדים מתעד את שיחותיו עם המפקד העליון ומעביר אותן לתקשורת. מה ההבדל בין ראש ה-FBI לאדוארד סנודן?", הוסיף ואף הציע לספק לקומי מקלט מדיני.

"בזמנים קשים אמריקה ורוסיה שילבו כוחות"

בעניין יחסיו עם ארצות הברית אמר כי "אני מכיר את מצב הרוח של העם שלנו, אנחנו לא רואים את אמריקה כאויב. מעבר לכך, פעמיים בהיסטוריה, במיוחד בזמנים קשים, שילבנו כוחות והיינו לבעלי ברית בשתי מלחמות עולם".

נשיא רוסיה ולדימר פוטין 15 ביוני 2017. רויטרס
"אמריקה היא לא אויב". פוטין/רויטרס

בדבריו התייחס פוטין לסיפוח חצי האי קרים ב-2014 מאוקראינה. בהקשר זה דיבר על הסנקציות האמריקניות שהוטלו על רוסיה. "הסנאט האמריקני מתכנן להטיל עוד סנקציות, למה? לא קרה דבר חריג ברוסיה. למה התחילו לדבר פתאום על סנקציות? אם זה לא קרים, אז הם ימציאו דברים אחרים כדי להרתיע את רוסיה.

הוא הוסיף כי רוסיה מקימה גשר שיקשר בין רוסיה לחצי האי. "גשר קרים כבר הולך ונבנה לפי לוח הזמנים שהוקצב לו ואפילו מקדים אותו". בניית הגשר שעליו ייסללו מסילת רכבת וכביש מעל מצר קרץ' מנוהלת בידי סטרויגזמונטצה, חברה שבבעלות ארקדי רוטנברג, שותפו לשעבר של פוטין לג'ודו. קטע הכביש צפוי להיפתח בסוף השנה הבאה.

בנושא סוריה אמר פוטין כי התכניות של רוסיה כוללות שיפור יכולות הכוחות הסוריים שיאפשרו להעביר את הלוחמים הרוסים במדינה לבסיסים הרוסיים. "אנחנו פועלים ליישב את הסכסוך בסוריה בין כל הצדדים", אמר פוטין, שלדבריו, אחרי שישפר את יכולות צבא סוריה, ימשיך חיל האוויר הרוסי היכן שיידרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully