וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח ממשלתי: לפני מסים - טראמפ שווה 1.4 מיליארד דולר לפחות

17.6.2017 / 11:16

המשרד לאתיקה ממשלתית בארצות הברית פרסם דוח בן 98 עמודים על השקעותיו וחובותיו של הנשיא, אך דוח החזרי המס שלו עדיין סמוי מעין הציבור. הרווח מגיע ממגרשי הגולף, אחוזתו בפלורידה ומלון טראמפ בוושינגטון - העומד במרכז תביעה בגין ניגוד עניינים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ משחק גולף בסקוטלנד, 2010. GettyImages
הצהיר כי הונו עומד על 10 מיליארד דולר. טראמפ/GettyImages

נכסיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שווים לפחות 1.4 מיליארד דולר – כך עולה מהצהרת ההון שלו, שפרסם הלילה (שבת) המשרד לאתיקה ממשלתית. הדוח בן 98 העמודים מספק מבט נרחב למדי על השקעותיו ועל חובותיו של טראמפ למרות שמדובר במבט כללי יחסית, שכן לא כל הסכומים המופיעים בו נקובים במדויק. במקום זאת, מצוין בחלק מן הסעיפים טווח מחירים של נכסים או הלוואות שלקח על עצמו הנשיא, למשל, "בין חמישה ל-25 מיליון דולר", מה שמשאיר חלק גדול מהיקף ההכנסות וההוצאות בערפל. יש לציין כי לא מדובר בהחזרי המס של הנשיא, שעדיין נותרו סמויים מעין הציבור, ולפיכך לא ניתן לדעת כמה מס שילם טראמפ בעבור הכנסותיו.

לפי הדוח, רווחיו של טראמפ בשנת 2016 ובחודשים הראשונים של 2017 הסתכמו בכ-600 מיליון דולר. עוד עולה כי טראמפ חייב לבנקים הלוואות בשווי 310 מיליון דולר, מהם 130 מיליון ל"דוייטשה בנק" הגרמני. מגרשי הגולף של הנשיא הם גורם רווח מרכזי, ועל פי הדוח גרפו עבורו הכנסות בהיקף של 288 מיליון דולר בשנה החולפת.

אחוזתו של טראמפ במאר א-לאגו שבפלורידה דיווחה לבדה על הכנסות של 37 מיליון דולר. זמן קצר לאחר שהנשיא הושבע לתפקידו הוכפלו דמי החבר במועדון היוקרתי ממאה אלף ל-200 אלף דולרים, ובאחוזה טראמפ אירח, בין היתר, את נשיא סין שי ג'ינפינג ואת ראש ממשלת יפן שינזו אבה.

עוד בוואלה! NEWS:
משחתת אמריקנית התנגשה בספינת משא מול חופי יפן; 7 חיילים נעדרים
מקשיח עמדות: טראמפ ביטל חלקים מההסכם שחתם אובמה עם קובה
טראמפ: אני נמצא תחת חקירה משום שפיטרתי את ראש ה-FBI

מועדון הגולף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באחוזת מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה. AP
הכנסה של 37 מיליון דולר. טראמפ וג'ינפינג באחוזתו של הנשיא בפלורידה/AP

"מלון טראמפ" בוושינגטון הבירה דיווח על הכנסות של 19.7 מיליון דולר. בית המלון עומד בימים אלה במרכז תביעה שהגישו נגד הנשיא התובעים הכלליים של מדינת מרילנד ושל וושינגטון הבירה, הטוענים לפוטנציאל להפרות אתיות בכך שממשלות זרות יארחו את הדיפלומטים שלהן או יקיימו כנסים במקום כדי למצוא חן בעיני הנשיא.

הדוח מאשר את הטענה של טראמפ כי מכר את המניות שברשותו כדי לא להימצא במצב של ניגוד עניינים בין טובתו האישית ובין טובת העם האמריקני. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא בחר לפרסם מרצונו את הצהרת ההון למרות שלא היה מחויב לעשות כך עד לאביב הבא.

בשנת 2015 הצהיר טראמפ כי שוויו עומד על עשרה מיליארד דולרים. ואולם בחודש מרץ האחרון, המגזין "פורבס" כתב כי שוויו 3.5 מיליארד דולר, ואף צנח ב-200 מיליון דולר מהשנה שכברה. כתב העת ייחס את הירידה בהונו, בין היתר, להוצאות הקמפיין לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully