וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחתת אמריקנית התנגשה בספינת משא מול חופי יפן; 7 חיילים נעדרים

17.6.2017 / 9:27

ספינת חיל הים של ארה"ב התנגשה בספינה פיליפינית הגדולה ממנה פי ארבעה, וישנו חשש כי אנשי צוות נפלו לים או נלכדו בהריסות. שלושה חיילים נפצעו. תושבת אלבמה דיווחה כי הצליחה ליצור קשר עם נכדה שהיה על הספינה: "שמעתי את קולו המתוק, הוא בסדר"

צילום: רויטרס

שבעה אנשי צוות המשחתת האמריקנית "פיצג'רלד" נעדרים ולפחות שלושה חיילים נוספים, בהם מפקד הספינה, נפצעו הלילה (שבת) בהתנגשות עם ספינת משא פיליפינית מול חופה המזרחי של יפן – כך נמסר מחיל הים האמריקני ומשמר החופים היפני. צוותי חילוץ של משמר החופים מחפשים אחר החיילים הנעדרים שנזרקו לים או נלכדו בהריסות המשחתת. לפי שעה לא ידוע על פצועים בספינת המשא.

לא ברור מה גרם להתנגשות בין המשחתת לספינה – הגדולה ממנה פי ארבע בממדיה – שאירעה בשעה שבה יותר מ-200 החיילים ששהו על סיפון ספינת הקרב ישנו, כ-103 קילומטרים מדרום-מערב ליוקוסוקה, שם נמצא בסיסו של הצי השביעי שאליו שייכת המשחתת. על פי דיווחים, כמה מתאי השינה אף הוצפו לאחר ההתנגשות. "בשעה זו אנחנו מתמקדים בשני דברים: בטיחותם של הספינה ושל החילים", אמר אדמירל סקוט סוויפט, מפקד הצי של חיל הים האמריקני בפסיפיק. עוד נמסר, כי הצליחו לעצור את הצפת המשחתת.

עוד בוואלה! NEWS:
מקשיח עמדות: טראמפ ביטל חלקים מההסכם שחתם אובמה עם קובה
השריפה בלונדון: כ-75 מהדיירים עדיין נעדרים; המלכה ביקרה בזירה
מיוחד לוואלה! NEWS: אויבו של פוטין בריאיון נדיר ליעקב אילון

המשחתת האמריקנית שהתנגשה בספינת משא פיליפינית מול חופי יפן, 17 ביוני 2017. AP
המשחת האמריקנית "פיצג'רלד" לאחר התאונה/AP
ספינת משא פיליפינית שהתנגשה במשחתת אמריקנית מול חופי יפן, 17 ביוני 2017. AP
פצועים על סיפון המשחתת/AP

אורכה של ספינת המשא הפיליפינית עומד על כ-222 מטרים, ומשקלה כ-30 אלף טון – לעומת 8,315 הטון ששוקלת המשחתת האמריקנית. מצילומים אוויריים של זירת ההתנגשות ניתן לראות כי צדה השמאלי של הספינה נשרט והתעקם מעט, אולם לא נראה כי המבנה ספג נזק משמעותי. בחיל הים האמריקני פתחו בחקירת נסיבות התאונה וכעת מנסים להעריך את הנזק שנגרם ל"פיצג'רלד". מצבא ארצות הברית נמסר כי משחתת נוספת, צוות רפואי וכלי טיס של חיל הים האמריקני הוזנקו לזירה. גם משמר החופים היפני שלח חמש ספינות סיור וכלי טיס הנושא צוות רפואי לאתר החיפוש וההצלה.

טרם נמסרה הודעה רשמית על מצבם של הפצועים או של הנעדרים, ובני משפחותיהם בארצות הברית עדיין מחכים לחדשות. ריטה שרימשר מאלבמה, כתבה הבוקר בטוויטר כי הצליחה לערוך שיחת וידאו עם נכדה בן ה-23, ג'קסון שרימשר. "שמעתי את הקול המתוק וראיתי את הפנים היפות. הוא בסדר, תודה לכולם על התפילות", כתבה שרימשר. "זה היה יכול להסתיים רע, אז אנחנו אסירי תודה".

ספינת המשא הפיליפינית שהתנגשה במשחתת האמריקנית מול חופי יפן, 17 ביוני 2017. AP
נזק קל בלבד. ספינת המשא הפיליפינית/AP
ספינת המשא פיליפינית שהתנגשה במשחתת אמריקנית מול חופי יפן, 17 ביוני 2017. AP
לפי שעה ידוע על שלושה פצועים אמריקנים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully