וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בלונדון: כ-75 מהדיירים עדיין נעדרים; המלכה ביקרה בזירה

מותם של 30 איש הוכרז רשמית, אך המניין עוד צפוי לעלות ומרבית הגופות כנראה לא יזוהו. הדייר שבדירתו פרצה האש "מיואש ולא מצליח להתמודד". הקבלן אישר: "נעשה בבניין שימוש בחיפוי זול - ודליק יותר"

צילום: CNN, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

מותם של 30 בני אדם הוכרז עד כה באופן רשמי בשריפה שכילתה את בניין הדירות "גרנפל" במערב לונדון לפני שלושה ימים. הבוקר (שישי) דווח ברשת BBC כי כ-75 מדיירי הבניין עדיין מוגדרים נעדרים וקיים חשש ממשי לחייהם. גורמים במשטרת לונדון הבהירו כי מניין ההרוגים באסון צפוי עוד לעלות, אך לדברי מפקד המשטרה המקומית סטיוארט קנדי, החיפושים עשויים להסתיים רק בעוד כמה חודשים.

על פי ההערכות, בשל מצב הזירה, את רוב הקורבנות לא יצליחו לזהות לעולם. בהצהרה שנתן היום בצהריים עדכן קנדי כי השריפה כובתה לחלוטין, מסר דיווח על מניין ההרוגים והוסיף כי אין ראיות לכך שהשריפה החלה בשל הצתה.

24 דיירים שנפגעו בשריפה הקשה עדיין מאושפזים בבתי החולים בעיר, בהם 12 במצב אנוש. בסך הכול, התגוררו בבניין השיכונים בן 24 הקומות כ-400 בני אדם. ביומיים האחרונים הגיעו, לצד בכירים נוספים, ראש העירייה סאדיק חאן ומנהיג לייבור ג'רמי קורבין להיפגש עם הדיירים ששרדו את השריפה, אולם ביקורת קשה הוטחה בראשת הממשלה תרזה מיי, שנמנעה מלעשות זאת.

עוד בוואלה! NEWS:
פיח וחורבן בדירות השרופות: תמונות מתוך הבניין שעלה באש בלונדון
חיפושים נואשים אחר נעדרים בשריפה בלונדון: "חשש למאה הרוגים"
"ילדים נזרקו מהמרפסות": 12 הרוגים בשריפה במגדל בלונדון

זירת השריפה בבניין בלונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
400 התגוררו בבניין. שלטי "נעדרים" בסמוך לזירת השריפה, היום/רויטרס
זירת השריפה בבניין בלונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
מיי לא נפגשה עם התושבים. שלטי "נעדרים" בסמוך לזירת השריפה, היום/רויטרס

למחאה נגד מיי הצטרפה ביקורת נרחבת ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת בנוגע להתנהלות הרשויות במהלך השריפה ולפני כן. בכלי תקשורת רבים דווח כי גורמים מקצועיים התריעו בפני הרשויות שלא להשתמש בחיפוי שהותקן על הבניין, וככל הנראה האיץ את התפשטות האש בבניין, שהתגוררו בו מהגרים רבים ובריטים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.

מנהל בחברה שייצרה את החיפוי, "Omnis Exteriors", אישר בתגובה לפניית "גרדיאן" כי היא אכן סיפקה את החיפוי המדובר. הוא הוסיף כי אכן נרכש עבור הבניין חיפוי שאינו עמיד לאש, וזול יותר בשני פאונד (כתשעה שקלים) למטר רבוע מהסוג העמיד בפני אש.

בתוך כך, המלכה אליזבת והנסיך וויליאם הגיעו היום לביקור במרכז סיוע לדיירים ששרדו את השריפה. ראשת הממשלה מיי אמורה להגיע לביקור באותו מרכז סיוע מאוחר יותר היום.

המלכה אליזבת מסיירת בזירת השריפה, לונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
המלכה אליזבת בזירת השריפה בלונדון, היום/רויטרס
המלכה אליזבת מסיירת בזירת השריפה, לונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
המלכה אליזבת בזירת השריפה בלונדון, היום/רויטרס

היום נחשף גם סיפורו של "הגיבור של מגדל גרנפל" – שכן בשנות ה-40 לחייו שהציל ילדה בת ארבע, לאחר שאמה השליכה אותה מחלון הדירה הבוערת. בת הארבע הגיעה לקרקע בשלום, לאחר שהשכן, שזוהה רק בשמו הפרטי פאט, "תפס אותה כמו כדור רוגבי". קדליה וודס, דיירת הבניין בת 20, סיפרה ל"סאן" כי האם "קראה לעזרה, והאש השתוללה בטירוף".

"השכן צעק אליה, 'תזרקי אותה, אל תדאגי – אני אתפוס אותה'", הוסיפה וודס. היא תיארה כיצד האם חששה לעשות זאת, אולם בתמיכתו ובעידודו של השכן, היא זרקה אליו את התינוקת. "כולנו חששנו מהגרוע מכול", סיפרה, "אבל הוא הצליח לתפוס אותה ולהצמיד אותה לחזה". פאט עצמו נפצע מאוחר יותר כשסייע לחלץ דיירים, ועל פי הערכות השכנים האם נספתה באש, אולם לא נמסר לכך אישור רשמי.

זירת השריפה בבניין בלונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
מאמצי החיפוש יסתיימו רק עוד כמה חודשים. זירת השריפה, היום/רויטרס
זירת השריפה בבניין בלונדון, 16 ביוני 2017. רויטרס
"מלכודת מוות". הבניין השרוף, היום/רויטרס

על פי ההערכות, השריפה פרצה בעקבות פיצוץ במקרר באחת מהדירות, שבה חי בהיילו קבדה, פליט אתיופי בן 44. חברו של קבדה סיפר ל"סאן" כי הוא "שמח שהצליח להזהיר את השכנים לאחר שהאש פרצה", אבל "בהלם ומיואש" ממש שקרה. לדבריו, ברגע שראה את העשן שהחל להצטבר, הוא מיהר לדפוק על דלתות השכנים ולהזהיר אותם, במחשבה שהאש לא תתפשט מעבר לדירתו.

"הוא חי שם במשך שנים, ולא יכול להתמודד עם העובדה שהוא מכיר כל כך הרבה מההרוגים ומהנעדרים", הוסיף חברו. "לא היה לו שום מושג שהבניין כולו ייהרס, עם כל כך הרבה אנשים לכודים בפנים. הוא מאשים את עצמו, למרות שלא היה דבר שהוא היה יכול לעשות – ולמרות שלא הייתה לו דרך לדעת שהבניין הזה הוא מלכודת מוות", הבהיר, בהתייחסות לטענות על החיפוי הדליק שהותקן עליו.

(עדכון ראשון: 11:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully