וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיח וחורבן בדירות השרופות: תמונות מתוך הבניין שעלה באש בלונדון

צילומים שפורסמו בטוויטר חושפים את ממדי ההרס בבניין "גרנפל" בבירה שנשרף כליל. בתמונות נראים קירות מפויחים, מדורות אש קטנות שעדיין בוערות וחורים פעורים בבטון שפעם שימשו חלונות. במקביל, ממשיכים צוותי הכבאות במאמצים לחיפוש אחר נעדרים

צילום: CNN, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

תמונות ראשונות מתוך מגדל "גרנפל" בלונדון שנשרף פורסמו היום (חמישי) בטוויטר. הצילומים חושפים את ממדי ההרס בבניין בעוד צוותי הכבאות מנסים לחפש אחר נעדרים שטרם נמצאו. קירות מפויחים, מדורות אש קטנות שעדיין בוערות וחורים פעורים בבטון שפעם שימשו חלונות.

במגדל שעלה אתמול באש התגוררו מאות בני אדם, רובם ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. עד כה מניין ההרוגים עומד על 17 בני אדם, אך הוא צפוי לעלות משום שלא ברור מה עלה בגורלם של רבים מהדיירים שהיו בבניין בזמן השריפה.

מוקדם יותר היום הודיעה ראשת הממשלה תרזה מיי על הקמת ועדת חקירה ציבורית לבחינת נסיבות השריפה. מיי ביקרה בזירת השריפה ודיברה עם נציבת הכבאות דני קוטון ואנשי צוותי החירום. "שירותי החירום אמרו לי כי האש התפשטה ואחזה בבניין במהירות, זה היה לא צפוי. בנוסף לחקירת הכבאות וחקירת המשטרה נקים גם ועדת חקירה ציבורית כדי לברר את נסיבות השריפה הזאת". גם מנהיג האופוזיציה ג'רמי קורבין ביקר במקום ונפגש עם תושבים. הוא אמר להם כי "האמת תצא לאור".

תיעוד מתוך הבניין שנשרף בלונדון, 15 יוני 2017. טוויטר, צילום מסך
אחת הדירות בבניין, היום/צילום מסך, טוויטר
תיעוד מתוך הבניין שנשרף בלונדון, 15 יוני 2017. טוויטר, צילום מסך
אחת הדירות בבניין, היום/צילום מסך, טוויטר

קוטון מסרה הבוקר כי היא לא מאמינה שיימצאו ניצולים בבניין. היא אמרה כי צוותי הכבאות לא יצליחו לערוך חיפוש מקיף בבניין משום שהוא רעוע ואינו בטוח להליכה, לפחות לא בקצותיו. "חלק מהיסודות הפנימיים אינם בטוחים, אך הכבאים הצליחו להגיע לקומה העליונה וערכו חיפוש קצר בין המסדרונות", המשיכה.

מפקד המשטרה המקומית סטיוארט קנדי אמר היום כי החיפושים במגדל עלולים להימשך חודשים. בשיחה עם עיתונאים הוא נשאל האם מספר ההרוגים ימשיך להיות מספר דו-ספרתי או תלת-ספרתי, והשיב כי הוא מקווה שלא יהיה תלת-ספרתי. לדבריו, ייתכן שכמה מהקורבנות בדליקה בבניין בן 24 הקומות לעולם לא יזוהו.

הקורבן הראשון ששמו הותר לפרסום הוא מוחמד אל-חג'ג', פליט סורי בן 23 שעבד עם ארגון זכויות אדם למען סוריה. לפי הארגון "קמפיין לסולידריות עם סוריה", אל-חג'ג' היה בדירה בקומה ה-14 ושוחח עם חברו בסוריה כשפרצה האש. הוא ניסה לדבר עם משפחתו לפני שיחולץ מהבניין. "הוא אמר שלום לחברו והוסיף בשיחה כי האש משיגה אותו. מוחמד ביקש ממנו להעביר את ההודעה למשפחתו", נמסר מהארגון. אחיו עומאר הצליח להיחלץ מהבניין.

תיעוד מתוך הבניין שנשרף בלונדון, 15 יוני 2017. טוויטר, צילום מסך
אחת הדירות בבניין, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully