וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקשיח עמדות: טראמפ ביטל חלקים מההסכם שחתם אובמה עם קובה

בנאום שנשא הנשיא האמריקני במיאמי הדגיש טראמפ כי השגרירות תישאר פתוחה, אך כי על השכנה הקאריבית לעמוד בתנאים שבהם קיום בחירות חופשיות ושחרור האסירים הפוליטיים. "התקווה היא כי שתי המדינות יוכלו לשפר את יחסיהן"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
"לא נפנה את גבנו לעם הקובני". טראמפ, הערב/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (שישי) כי ממשלו החליט לבטל חלקים מההסכם שחתם ממשלו של קודמו ברק אובמה עם קובה. בנאום שנשא במיאמי שבמדינת פלורידה אמר טראמפ: "אנו מכבדים את הריבונות בקובה, אך לא נפנה את גבנו לעם הקובני". בנאומו, שאותו נשא ברובע "הוואנה הקטנה" בעיר, טראמפ אף דרש מקובה לשחרר את האסירים הפוליטיים הכלואים בה. במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנה שעברה הבטיח טראמפ להקשיח את עמדת הבית הלבן כלפי קובה.

לדברי הנשיא האמריקני, ארצות הברית לא תנהל משא ומתן עם קובה עד שתתחייב לתנאים, שבהם קביעת מועד לבחירות חופשיות ושחרור אסירים פוליטיים. מנגד, טראמפ הדגיש כי השגרירות האמריקנית בקובה לא תיסגר. "השגרירות שלנו תישאר פתוחה בתקווה ששתי המדינות יוכלו לשפר את יחסיהן", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: אני נמצא תחת חקירה מכיוון שפיטרתי את ראש ה-FBI
יועצי טראמפ הונחו: "לא למחוק או לשנות מסמכים על רוסיה"
"החוקר בפרשת קשרי רוסיה בוחן עסקים והעברות כספים שביצע חתנו של טראמפ"

מוקדם יותר היום העריכו בכירים בבית הלבן כי טראמפ יודיע על הרחבת ההגבלות על נסיעת אזרחי ארצות הברית לקובה ועל קשרים בין חברות עסקיות עם גופים במדינה הקאריבית המצויים בקשר עם הצבא.

בחודש נובמבר האחרון, לאחר היבחרו, הבטיח טראמפ כי יבטל את ההסכמות עם קובה, אם אלה לא ישופרו, לדבריו. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "אם קובה לא תהיה מוכנה להסכם טוב יותר עבור העם הקובני, הקובנים-אמריקנים וארצות הברית כולה, אני אבטל את ההסכם". טראמפ לא פירט בנוגע לאופי ה"שיפורים" שהוא דורש.

טראמפ התחייב לא פעם להפוך כמה מהחלטותיו הדרמטיות ביותר בתחום יחסי החוץ של הנשיא המכהן, ברק אובמה. בהודעה נוספת שפרסם טראמפ כמה ימים לפני כן, לאחר ההכרזה על מותו של נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו, התחייב הנשיא הנבחר "לעשות כל מה שביכולתו" על מנת לקדם את חירותם של אזרחי קובה, לאחר כניסתו לבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully