וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי בחור רוסי": ראש ממשלת אוסטרליה תועד מחקה את טראמפ ולועג לו

15.6.2017 / 12:10

מלקולם טרנבול הוקלט בנשף סגור לסיקור תקשורתי מלגלג על נשיא ארה"ב. "אנחנו מנצחים בסקרים האמיתיים! לא בסקרים המזויפים", אמר. טרנבול הגיב להדלפה וטען כי דבריו נאמרו בהומור. טראמפ, שבעבר טרק למנהיג האוסטרלי את הטלפון, טרם התייחס לנושא

צילום: 9NEWS, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול תועד לועג לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורמז בבוטות כי הוא קשר קשרים עם רוסיה – כך עולה בסרטון שנחשף היום (חמישי) בכלי תקשורת באוסטרליה. "הדונלד ואני... אנחנו מנצחים בסקרים. אנחנו מנצחים! לא הסקרים המזויפים. אנחנו מנצחים בסקרים האמתיים. אתם יודעים, הסקרים באינטרנט, שאותם קל לנצח", נראה ונשמע טרנבול אומר בהקלטה ומוסיף: "יש לי את הבחור הרוסי הזה".

טרנבול, ששיחתו הראשונה עם טראמפ בתחילת השנה החלה ברגל שמאל, הוקלט מחקה את טראמפ בנשף לכלי תקשורת שנערך בבית הפרלמנט בקנברה ביום רביעי האחרון. משתתפי הנשף הסכימו כי הדברים שייאמרו בו יהיו לא לציטוט ולא לייחוס.

כתב אוסטרלי שלא השתתף באירוע בעצמו, החליט לשדר את ההקלטה שכן לא היה כפוף להתחייבות זו. טרנבול הגיב להדלפה ואמר לתחנת הרדיו 3AW כי הוא מאוכזב ממנה משום שזו הפרה של הפרוטוקול. הוא טען כי דבריו נאמרו בהומור ושהוא צחק על עצמו בעיקר.

לקריאה נוספת:
"בושה לעיר": ההישג הגדול של טראמפ העיב על ביקורו הראשון בניו יורק
טראמפ טרק את הטלפון לראש ממשלת אוסטרליה: "השיחה הכי גרועה שהייתה לי"

פגישת דונלד טראמפ ומלקולם טרנבול, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
טרנבול וטראמפ בחודש שעבר/רויטרס

שגרירות ארצות הברית בקנברה מסרה כי היא מבינה שהנשף דומה לארוחת עיתונאי הבית הלבן השנתית, אירוע שבו נהוג שכלי התקשורת והנשיא צולבים זה את זה. "אנחנו לוקחים את זה ברוח טובה ובהומור", נמסר מהשגרירות.

טרנבול היה אחד המנהיגים הזרים הראשונים ששוחחו עם טראמפ אחרי שנכנס לבית הלבן ב-20 בינואר. במהלך השיחה הביע הנשיא את זעמו על הסכם שנחתם בין טרנבול לקודמו בתפקיד, ברק אובמה, לקליטת כ-1,250 פליטים שמוחזקים במתקני שהייה אוסטרליים באיים באוקיינוס השקט. בתמורה, אוסטרליה אמורה ליישב מחדש פליטים מאל סלבדור, גואטמלה והונדורס.

טראמפ הפסיק את השיחה אחרי 25 דקות, שהייתה אמורה להימשך שעה, ולאחר מכן ציין כי הסכם הפליטים "טיפשי". סגנו מייק פנס ביקר באוסטרליה באפריל והבהיר כי טראמפ אינו מרוצה מההסכם, אך ארצות הברית עדיין תכבד אותו. בחודש שעבר נפגשו טרנבול וטראמפ בניו יורק והכריזו כי הם מסתדרים מצוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully