וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מאיימת לגרש משטחה בכיר באו"ם בעקבות התבטאויות אנטי-ישראליות

14.6.2017 / 19:50

פרסום ראשון: משרד החוץ דורש מהארגון להחליף את מתאם הסיוע ההומניטרי והפיתוח רוברט פייפר תוך איום לשלול את אשרת השהייה שלו, זאת לנוכח רצף התבטאויות אנטי-ישראליות מצידו - שעוררו זעם בירושלים

צילום: עדן מולדבסקי, משרד הבטחון

(שר הביטחון אביגדור ליברמן בפגישה בישראל עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, בשבוע שעבר)

ישראל העבירה השבוע מסר תקיף לאו"ם בנוגע להמשך כהונתו של מתאם הארגון לסיוע הומניטרי ופיתוח, רוברט פייפר, בעקבות שורה של התבטאויות חריפות נגד ישראל. לוואלה! NEWS נודע כי משרד החוץ העביר פניה לאו"ם, שבה נטען כי התבטאויותיו של פייפר חורגות מהמנדט שניתן לו על ידי האו"ם וכי יש לסיים את כהונתו.

בנוסף איימה ישראל כי אם כהונתו של פייפר לא תופסק, תישלל אשרת שהייתו בארץ. לדברי גורמים מדיניים, המסר כלל הבהרה כי אם פייפר לא יועבר מתפקידו, ישראל תתקשה להמשיך לשתף עמו פעולה – מה שעשוי לפגוע בתיאום הסיוע ההומניטרי לפלסטינים.

פייפר, יליד אוסטרליה, עובד בסוכנויות פיתוח שונות של האו"ם למעלה משלושים שנה ומאז 2015 הוא משמש כמתאם מיוחד לנושאים הומניטריים ופיתוח ברשות הפלסטינית, ומוגדר כעוזר מזכ"ל הארגון בנושא זה. בשנתיים האחרונות הוא סיפק שורה של הצהרות שעוררו תרעומת וזעם בירושלים, האחרונה שבהן בשבוע שעבר, לציון "יום השנה ה-50 לכיבוש הישראלי".

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון: "במוצ"ש תחל הגרלת 15 אלף דירות באזורי הביקוש"
בריטניה: שישה נספו ועשרות נפגעו בשריפת ענק במגדל בלונדון
עשור לשליטת חמאס בעזה: משבר החשמל – פתח לגריפת רווח פוליטי

מתאם האו"ם לסיוע הומניטרי ופיתוח בישראל רוברט פייפר. ויקיפדיה, UN/Rick Bajornas, צילום מסך
פייפר/צילום מסך, ויקיפדיה, UN/Rick Bajornas

בהצהרה כתב פייפר: "כיבוש הוא דבר מכוער. החיים תחת שלטון צבאי הנמשך שנים רבות יוצרים ייאוש, מחניקים יוזמה ומותירים דורות שלמים במעין א?י?ן מדיני וכלכלי". פייפר האשים כי "הכיבוש הישראלי" הוא הסיבה העיקרית לקשיים ההומניטריים, ולא התייחס בהצהרתו כלל להסתה או לטרור הפלסטיני. "הכיבוש הישראלי מגובה בכוח", כתב.

עוד נכתב בהצהרה כי "מנגנון הביטחון הנוכח תדיר והמדיניות הישראלית בודדו קהילות פלסטיניות זו מזו, קרעו את הלכידות החברתית, הגבילו באופן קשה פעילות כלכלית ושללו מרבים את זכויותיהם הבסיסיות. במקרים רבים מדי הפרה המדיניות הישראלית את המשפט ההומניטרי והבינלאומי".

פייפר: "ישראל פוגעת בסיוע לגדה המערבית הכבושה"

מוקדם יותר השנה פרסם פייפר הודעת גינוי נגד "פעולותיהן המתמשכות של הרשויות הישראליות הפוגעות במתן סיוע הומניטרי לקהילות פלסטיניות בגדה המערבית הכבושה". פייפר אף האשים את ישראל כי "באמצעות שילוב של חוק, מדיניות ונוהג, ישראל מכוננת בשטח C של הגדה המערבית סביבה כופה יותר ויותר".

גם בנוגע לרצועת עזה לפייפר היו שורה של התבטאויות שעוררו את זעם ישראל, והוא נוהג להאשים אותה בהשהיית הליך השיקום אחרי מבצע צוק איתן. בשנה שעברה, במלאת שנתיים למבצע "צוק איתן" פרסם הודעה בה כתב כי "השבוע לפני שנתיים נשמו פלסטינים בעזה לרווחה בפעם הראשונה אחרי 51 ימים של מעשי איבה שהביאו עמם רמות סבל חסרות תקדים וגבו את חייהם של יותר מ-1,450 אזרחים".

ממטה האו"ם בירושלים לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

עצרת האו"ם מתכנסת לקראת ההצבעה על ההכרה בפלסטין. 29 בנובמבר 2012. רויטרס
פייפר: "ישראל מכוננת סביבה כופה בשטחי C". מליאת האו"ם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully