וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: הגרלת ענק - 15 אלף דירות באזורי הביקוש

14.6.2017 / 12:45

השר כחלון הודיע על פתיחת הגרלה במוצאי שבת הקרובה, אך ציין כי מדובר באלפי יחידות דיור הנמצאות עדיין בשלבי הוצאת היתר. בנוסף הודיע כחלון על שינוי בשיטת ההגרלות לפיו תינתן עדיפות למשתתפים שיוגדרו "בני מקום" באזור בו הן יערכו

צילום: אבי כהן, עריכה:

שר האוצר, משה כחלון, הציג היום (רביעי) במסיבת עיתונאים בקריית הממשלה בתל אביב על שיווק 15 אלף יחידות דיור באזורי הביקוש, בהגרלות "מחיר למשתכן" שיפתחו במוצאי שבת הקרובה, 17 ביוני. מדובר באלפי יחידות דיור בפרויקטים שעדיין נמצאים בשלבי הוצאת ההיתר לבנייה. ההגרלה החדשה תוגבל לזכאים בהגרלות סדרה א' בלבד - כלומר מי שנרשמו לזכאות עד לחודש ספטמבר 2016. ההרשמה להגרלה תיסגר ב-9 ביולי.

עוד אמר כחלון כי עד לסוף השנה הנוכחית יוגרלו עשרת אלפים יחידות דיור נוספות. לדבריו, "מה שמופיע בעיתונים על התקררות בענף מתקרב". כחלון הציג בנוסף שינוי בשיטת ההגרלה בתכנית "מחיר למשתכן" לפיו המשתתפים בהגרלות יוכלו לבחור בין שלושה אזורים לפי סדרי עדיפויות ותינתן עדיפות לתושבים מקומיים, כפי שקיים כיום בהגרלות "מחיר מטרה".

לדברי כחלון "אני לא מאמין שמישהו יוכל לעצור את הרכבת הזו של מחיר למשתכן, גם אם היא עדיין לא נעה במהירות שאנחנו רוצים". עד סוף השנה צפויות להיות מוצעות 25 אלף דירות במסגרת הגרלות "מחיר למשתכן". עד כה זכו 6,500 משתכנים בדירות בהגרלות ברחבי הארץ.

עוד בנושא:
באר יעקב: נחתם הסכם גג לבניית 11 אלף דירות חדשות
יוטל או יבוטל, המס על דירה שלישית לא ישנה את שוק הדיור

מסע"ת של שר האוצר משה כחלון הקרייה, תל אביב 14 ביוני 2017. אבי כהן
15 אלף יחידות דיור נוספות. כחלון, היום/אבי כהן

לדברי שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, 87 אלף זוגות נרשמו עד כה בהגרלות "מחיר למשתכן". יו"ר מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי הוסיף כי ההנחות שניתנו בתכנית עד כה נעות בין 20%ל -30% וכי משתכנים שהוגדרו כ"בני מקום" זכו בחלק ניכר מן הדירות שהוגרלו. יצחקי הוסיף כי התכנית נועדה "להגדיל את הוודאות לקבלנים ולזכאים".

לדבריו, כיום רשומים 45 אלף זכאים בסדרה א' ומשמעות הדבר היא כי סיכויי הזכייה הם 1:3. בשיטת ההגרלות החדשה יוכלו הזכאים לציין שלושה אזורי מגורים על פי סדר עדיפויות והם יוכלו להירשם להגרלות באזורים אלה בלבד. זכייה באזור אחד משמעותה כי שמו של הזכאי יוסר מהגרלות אחרות שאליהן הוא רשום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אתר בנייה. ShutterStock
עדיפות לבני מקום תינתן גם למשתתפים בהגרלות "מחיר למשתכן". אתר בנייה/ShutterStock

אתמול נחתם הסכם גג בבאר יעקב לשיווק 11 אלף יחידות דיור הצפויות להגדיל את מספר התושבים ביישוב פי חמישה, לכמאה אלף איש. במסגרת ההסכם, רשות מקרקעי ישראל תשווק 3,200 יחידות דיור עד סוף שנת 2017 בשטח שהתפנה בעקבות העתקת מחנה צריפין לנגב. כשנה לאחר מכן ישווקו 3,700 יחידות נוספות במתחם נוסף בצריפין ועוד 837 דירות במתחם תלמים הוותיק ביישוב.

מפת ההגרלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול גם הגישה המדינה את תשובתה לבג"ץ בעניין מס ריבוי דירות ("מס דירה שלישית") בתגובה לעתירה לדחות את מועד הדיווח לרשות המסים ואת תשלום המס ב-90 יום. על פי התשובה מנהל רשות המסים משה אשר בחן את הנסיבות והאריך את שני המועדים עד ל-31 ביולי השנה. זאת, על פי תשובת המדינה, מתוך הנחה שעד למועד זה תמונת המצב המשפטית תעשה ברורה יותר.

החוק מטיל מס על מי שבבעלותם שלוש דירות או יותר, ומציע הטבות מס למי שימכרו את אחת הדירות: הנחה במס על רווחים ופטור ממס שבח עד 85 אלף שקלים. על פי נתוני הכלכלן הראשי של משרד האוצר יואל נווה רוכשי הדירות להשקעה האיצו את מכירתן בעקבות המס. ברבעון הראשון של השנה נרשמה ירידה חדה של שמונה אחוזים במכירת דירות להשקעה. היקף הרכישה מצד המשקיעים היווה בשנה שעברה כרבע מ-25% וירד השנה בשליש. עוד עולה מהנתונים כי כ-7,000 דירות נמכרו ברבעון הראשון של השנה.

(עדכון ראשון: 11:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully