וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ"פ שהודח בעקבות סירוב פקודה: "לא הייתה סיבה לסכן את החיילים"

12.6.2017 / 10:30

רס"ן במיל' מני איתן, שסירב להעיר את חייליו לאחר שלוש שעות שינה בלבד, אומר לוואלה! NEWS כי אינו מתחרט על מעשיו - והיה נוהג כך פעם נוספת. "המח"ט לא היה מוכן להקשיב, בעיניי הורם דגל שחור"

רס"ן מני איתן, שהודח מתפקידו יוני 2017. באדיבות המצולמים
התפטר מתפקידו - והודח מהקורס. איתן/באדיבות המצולמים

רב-סרן (במיל') מני איתן, מפקד הפלוגה במילואים שהודח מתפקידו לאחר שסירב למלא אחר פקודה להעיר את חייליו לאחר שלוש שעות שינה, אמר הבוקר (שני) לוואלה! NEWS כי הוא אינו מתחרט על מעשיו, והיה נוהג כך פעם נוספת. "כל מפקד צריך להגיד לעצמו אם באימון יש מקום לסכן לשווא את חייליו", הסביר איתן.

"אני מצטער שלא אוכל להיות מפקד גדוד בצה"ל, אבל אמשיך לתרום בתפקידים אחרים", אמר איתן, "כבר אתמול הציעו לי תפקיד מטה ואמרתי 'לא, תודה', מאחר שאני רואה את עצמי תורם בתפקידים משמעותיים יותר במילואים".

מפקד פיקוד צפון אלוף יואל סטריק הדיח אתמול את איתן מתפקידו, שבועיים לאחר שהושעה על ידי מפקד אוגדת הבשן תת-אלוף יניב עשור, בהמלצת מפקד החטיבה אלוף-משנה אלישב בהרב. בנוסף להדחה בוטלה יציאתו של איתן לקורס מג"דים, והוא ציין כי לקראת תחילת הקורס התפטר ממקום עבודתו כמנהל פרויקטים בחברת ניהול.

תת אלוף יואל סטריק. דובר צה"ל
"חריגה מהנורמה הפיקודית". אלוף סטריק/דובר צה"ל

על המקרה עצמו, סיפר איתן: "מפקד החטיבה ביקש מאיתנו ב-2:00 בלילה להתעורר לאחר שלוש שעות שינה לחלק האחרון של התרגיל". לדבריו, "הבהרתי לו שזה חורג מפקודות מטכ"ל, ומגיעות לנו שבע שעות שינה, אבל הוא לא היה מוכן להקשיב. אומרים שהציעו לנו להשלים שעות שינה, זה קרה בסוף? לא".

"הצעתי לקום ב-8:00 בבוקר, לעמוד בפקודות ואפילו לעשות תרגיל קשה יותר", הוסיף. "הוא בחר לא להקשיב, ובעיניי הורם דגל שחור. עם כל הכבוד, מדובר באימון ולא שיקול מבצעי, ולכן לא הייתה שום סיבה לסכן את החיילים".

בתשובה לשאלה מדוע לא יצר קשר עם מפקד האוגדה או עם לשכת האלוף כדי לערער על החלטת המח"ט, ענה המ"פ: "אין לי את הטלפון של האלוף, ויותר מזה, המח"ט דרש מאיתנו לאסוף טלפונים. לא היו לנו טלפונים, בטח לא ב-2 בלילה. אני לא מבין אם האלוף היה תקוע בהיררכיה צבאית שבגללה הוחלט להדיח אותי, אבל ידעתי שלא סביר שהוא יהפוך את החלטת המח"ט. אני חושב שזו טעות".

לפי הודעת דובר צה"ל, אלוף סטריק ערך תחקיר שבמסגרתו "ציין את תרומתו רבת השנים של המ"פ, אך הדגיש כי סירוב פקודה מסוג זה הוא חריגה מהנורמה הפיקודית המצופה ממפקד פלוגה לוחמת אשר פוגע במרקם האמון הגדודי בלחימה". בסיום ההודעה נכתב כי "האלוף הצביע על לקחים בנוגע לתכנון האימון אותם יש ללמוד מהאירוע ולהטמיע בהמשך באימוני חטיבות המילואים", אולם לא צוין אילו לקחים הופקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully