וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ"פ שסירב להשתתף בתרגיל בשל חוסר שעות שינה לחייליו הודח מתפקידו

11.6.2017 / 18:55

אלוף פיקוד הצפון הדיח מתפקידו את המ"פ, לאחר שהאחרון סירב פקודה ולא הסכים להעיר את חייליו שישנו פחות משש שעות בלילה לפני כן. סטריק ציין את תרומת המפקד, אך הבהיר כי "מדובר בחריגה מהנורמה הפיקודית". חיילי הפלוגה: "החלטה אומללה"

חיילי מילואים. GettyImages
"פגיעה במרקם האמון הגדודי בלחימה". חיילי מילואים בתרגיל/GettyImages

מפקד פיקוד צפון אלוף יואל סטריק הדיח היום (ראשון) מתפקידו מפקד פלוגה במילואים שסירב להשתתף בחלק מתרגיל גדודי מאחר שלוחמיו ישנו פחות משש שעות שינה. אלוף סטריק הכריע בעניינו של החייל לאחר שלפני שבועיים החליט מפקד אוגדת הבשן תת-אלוף יניב עשור להשעות את הקצין בהמלצת מפקד החטיבה אלוף-משנה אלישב בהרב. השניים אף החליטו לבטל את השתתפותו של המ"פ בקורס מפקדי גדודים שאותו היה אמור להתחיל החודש.

לפי הודעת דובר צה"ל, אלוף סטריק ערך תחקיר שבמסגרתו "ציין את תרומתו רבת השנים של המ"פ, אך הדגיש כי סירוב פקודה מסוג זה הוא חריגה מהנורמה הפיקודית המצופה ממפקד פלוגה לוחמת אשר פוגע במרקם האמון הגדודי בלחימה". בסיום ההודעה נכתב כי "האלוף הצביע על לקחים בנוגע לתכנון האימון אותם יש ללמוד מהאירוע ולהטמיע בהמשך באימוני חטיבות המילואים", אולם לא צוין אילו לקחים הופקו.

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם מגלן הודח מתפקידו - כי לא ירה לעבר המחבלת שפצעה אותו
מיה נרצחה בבת ים, בן זוגה נעצר: "היא הייתה אהובה וחייכנית"
נתניהו על משפט סרנה: "האמת ניצחה את מסע הציד האינסופי נגדי"

חיילי מילואים גויסו לתרגיל פתע, בא"פ לכיש מרץ 2015. דובר צה"ל
"החלטה אומללה שממחישה את הנתק בין הפיקוד לחיילים". חיילי מילואים/דובר צה"ל

חיילי הפלוגה עליה מפקד הקצין הביעו אכזבה מהחלטתו של אלוף סטריק ואמרו כי מדובר ב"החלטה אומללה שממחישה את הנתק הקיים בין הפיקוד בצה"ל לבין חיילי המילואים, ושמה את האגו של המפקדים מעל חיי הלוחמים". עוד מסרו החיילים כי "איננו מתכוונים להפסיק לשרת במילואים, עם זאת קשה לנו לראות את עצמנו ממשיכים לשרת את מדינתנו תחת מפקד החטיבה", והוסיפו כי הם שוקלים את צעדיהם. "תדע כל אם עבריה, שהפקידה בניה בידי מפקדים, שלא עושים מספיק כדי להשיבם הביתה בשלום", חתמו חיילי הפלוגה את הודעתם.

מגורם צבאי נמסר כי במהלך התרגיל, שנערך ב-25 במאי, הוסבר למ"פ על ידי מפקדיו כי הדבר עומד בפקודות הצבא ובתכנון התרגיל המקורי, כך שהחיילים היו אמורים להשלים את שעות השינה במהלך היום שלמחרת - יום מילואים בתשלום מלא. ואולם, המ"פ התעקש שלא לצאת יחד עם לוחמי הפלוגה לתרגיל, בעוד שלוש הפלוגות האחרות המשיכו בו כמתוכנן.

החיילים: "זה היה בניגוד גמור לפקודות"

המקרה נחשף בעקבות מכתב גלוי ששלחו חיילים וקצינים מפלוגת מילואים בפיקוד צפון לאלוף הפיקוד שבו ביקשו ממנו לבטל את ההחלטה להדיחו. לדבריהם, ב-21 במאי הם זומנו לאימון גדודי של חמישה ימים, שבמהלכם תרגלו מעבר משגרה לחירום, מצבי לחימה שונים ונשיאת משקלים כבדים. במהלך התרגיל כמו בשאר התרגילים בשנה שעברה התריעו החיילים על מחסור בשעות שינה בניגוד לפקודות. זאת בעקבות שתי תקריות בטיחות חמורות בנהיגה שאירעו בעבר.

ביום הרביעי של התרגיל לאחר סיום החלק הראשון של התרגיל התארגן הגדוד לשינה בשעה 02:00 באולם ספורט. לחיילים נאמר כי היציאה לחלק השני תיערך בשעה 05:00. כלומר אחרי שלוש שעות שינה בלבד, "בניגוד גמור לסיכומים ולפקודות", לטענת החיילים. מפקד הפלוגה ביקש ממפקד החטיבה לחזור בו מהחלטתו ולאפשר לחיילים לישון ולצאת לתרגיל בשעה 08:00 כפי שסוכם באחת מישיבות התכנון לקראת התרגיל. אך המח"ט סירב ולוח הזמנים לא שונה. עם זאת, מפקד הפלוגה החליט משיקולי בטיחות ובשל חשש מסיכון החיילים לא להעיר אותם לחלק השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully