וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על קומי: "פחדן, הדליף יותר ממה שאפשר היה לדמיין"

הנשיא האמריקני לא מרפה מראש ה-FBI המודח מאז השימוע שלו בשבוע שעבר, אחרי שהאחרון הודה כי הדליף את תוכן השיחות בין השניים. "לא חוקי לחלוטין? מאוד פחדני", כתב טראמפ בטוויטר

צילום: CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (ראשון) פעם נוספת את ראש ה-FBI הקודם ג'יימס קומי, וכינה אותו "פחדן" בעקבות הודאתו בכך שהדליף את תוכנן של שיחותיו עם הנשיא. בשימוע שנערך לו בסנאט, טען קומי כי טראמפ שיקר כשהסביר מה היו המניעים לפיטוריו. בסוף השבוע דווח כי עורך דינו הפרטי של טראמפ, מארק קסוביץ', יגיש תלונה נגד קומי למשרד המשפטים ולוועדת המודיעין של הסנאט.

"אני מאמין שג'יימס קומי הדליף יותר ממה שמישהו אי פעם היה יכול לחשוב. לא חוקי לחלוטין? מאוד פחדני", כתב טראמפ בטוויטר. ביום שישי אמר נשיא ארצות הברית כי הוא מוכן להעיד תחת שבועה כדי לחשוף את "שקריו" של ראש ה-FBI, שאותו הדיח בחודש שעבר. הוא כינה אותו "מדליף" ואמר כי בשימועו בוועדת המודיעין בסנאט ביום חמישי הוא "זוכה לחלוטין" מכל חשד שהוא ניסה לשבש את חקירת קשרי ממשלו עם רוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: "קומי שיקר, מוכן ב-100% להעיד תחת שבועה על שיחותינו"
קומי בסנאט: "טראמפ שיקר; לא אשיב אם הוא שיתף פעולה עם רוסיה"

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
הרגיז את טראמפ. קומי בסנאט, בשבוע שעבר/רויטרס

במהלך העדות סירב קומי לומר אם טראמפ לא תיאם מהלכים עם מוסקבה וטען כי הוא לא בעמדה לקבוע אם הנשיא שיבש את החקירה - עבירה שמשמשת עילה להדחה - כשלחץ עליו לסיים את חקירתו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. קומי המשיך וסיפר על פגישותיו המוזרות עם הנשיא, ועל הצורך שלו לתעד אותן. ראש ה-FBI המודח אמר כי טראמפ דרש ממנו נאמנות וחש כי הוא "מבקש ממנו משהו בתמורה".

הלילה הודיע התובע הכללי ג'ף סשנז כי הוא יופיע בפני ועדת המודיעין של הסנאט ביום שלישי, אחרי עדותו של קומי. עם זאת, לא ברור אם סשנז, שחילץ את עצמו מהחקירה בשל פגישות שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון במהלך הקמפיין שעליהן לא דיווח, יעיד בשימוע פומבי או מאחורי דלתיים סגורות.

לפי רשת CNN, קומי אמר במהלך החלק הסגור של השימוע שלו ביום שלישי כי ייתכן שהתובע הכללי קיים פגישה נוספת ושלישית עם השגריר, שעליה לא דיווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכנס תמיכה בוושינגטון במהלך עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי, 8 ביוני 2017. רויטרס
פרקליטו הודיע כי יגיש תלונה נגד קומי. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully