וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברת את המצור: איראן שולחת מטוסים עם מזון לקטאר

טהראן, המנצלת את המשבר במפרץ, מתייצבת לצדה של דוחא המבודדת. שר החוץ האמריקני טילרסון שוחח עם שר החוץ הטורקי על המתיחות, אחרי שקרא לסעודיה ולבעלות בריתה להקל על המצור שפוגע במאבק בדאעש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

איראן שלחה היום (ראשון) חמישה מטוסי סיוע עם מזון לקטאר, בשל המצור שהטילו עליה מדינות המפרץ - כך הודיעה חברת התעופה הלאומית של איראן. חמישה מטוסים, עמוסים ב-90 טונות של ירקות ופירות, המריאו לקטאר. לפי דובר החברה, מטוס נוסף יעשה את דרכו לנסיכות בהמשך היום. לפי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים, גם שלוש ספינות עמוסות ב-350 טונות של מזון אמורות להפליג לקטאר מהנמל דאיר, הקרוב ביותר לנסיכות.

"נמשיך במשלוחים כל עוד יש ביקוש מקטאר", אמר דובר חברת איראן איר לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא לא פירט אם מדובר בייצוא או בסיוע שהגישה טהראן לדוחא. ההחלטה של מדינות המפרץ לנתק את קשריהן עם קטאר בשבוע שעבר התקבלה בין היתר גם בשל קרבתה לאיראן, שהודיעה היום גם על שליחת שתי ספינות קרב לעומאן לקראת משימתן באוקיינוס ההודי ובמפרץ עדן.

קטאר מבודדת | לקריאה נוספת על המשבר
רוחות מלחמה במפרץ: הבידוד הקטארי עוד עלול לחזק דווקא את איראן
קטאר: חמאס – תנועת התנגדות לגיטימית ולא ארגון טרור
בצל המשבר עם קטאר: הנהגת חמאס תגיע בקרוב לביקור באיראן

אזרחים בסופרמרקט בדוחא, קטאר, 5 ביוני 2017. Doha News, צילום מסך
תור בסופרמרקט בדוחא, בשבוע שעבר/צילום מסך, Doha News

לצד איראן, גם טורקיה מצדדת בקטאר וקראה למדינות המפרץ להפסיק את החרם. גורמים במשרד החוץ באנקרה מסרו הבוקר כי שר החוץ מבלוט צ'בושאולו שוחח אמש עם שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון על המשבר.

השיחה, שהתקיימה לבקשתו של טילרסון, הגיעה לאחר שהאחרון קרא ביום שישי לערב הסעודית ולבעלות בקיתה להקל על המצור. לדבריו, כמו גם לדברי צבא ארצות הברית, הבידוד של קטאר פוגע בפעילותה של הקואליציה הנלחמת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

ברקע זאת, החליטו היום ערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין - שמובילות את החרם - לפתוח "קו חם" למשפחות מעורבות. עם זאת, לא ברור אילו שירותים יספק הקו למשפחות שבהן גם אזרחים קטארים.

(עדכון ראשון: 11:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully