וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם קורבין ינצח, זה ייתן תמריץ לשנאת ישראל": דיווח מיוחד מלונדון

יעקב אילון, שליח וואלה! NEWS ללונדון

8.6.2017 / 14:15

בריאיון לוואלה! NEWS אמר פרשן פוליטי בריטני כי בחירתו של מנהיג הלייבור, שידוע בקשריו עם גורמים פרו-פלסטינים, לראשות הממשלה תהיה בגדר "מכה בפרצופה של הקהילה היהודית בבריטניה". על סערת האנטישמיות במפלגה והחקירה בעקבותיה: "דבר לא השתנה"

צילום: רויטרס, CNN וסרטוני גולשים, עריכה: שמרית גולדשטיין

"אם ג'רמי קורבין יהיה ראש הממשלה ביום שישי בבוקר - זה ייתן זריקת מרץ לשנאה נגד ישראל", כך אומר ריצ'רד מילט, פרשן פוליטי ולוחם באנטישמיות במפלגת הלייבור, בריאיון לוואלה! NEWS בלונדון. "זה ייתן תמריץ לערעור על זכותה להתקיים ומכה בפרצופה של הקהילה היהודית בבריטניה".

בעבר כינה קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור, פעילים מחמאס ובחיזבאללה "חברים". בשנה שעברה התחוללה סערה בלייבור בעקבות התבטאויות אנטישמיות שלכמה מחבריה. חברת הפרלמנט נאז שאה הציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51, ואילו חבר המפלגה וראש עיריית לונדון לשעבר טען כשניסה לגונן עליה כי היטלר תמך בציונות.

אמירות אלה והביקורת הציבורית הובילו את קורבין להקמת ועדת חקירה. דוח הוועדה קרא בין היתר לחברי המפלגה לא לערוך השוואות בין היטלר והנאצים לבין יהודים וישראל. כשהציג את הדוח הסתבך קורבין עם אמירה בעייתית נוספת. "חברינו היהודיים לא אחראים למעשיה של מדינת ישראל או של ממשלת נתניהו יותר מכפי שחברינו המוסלמים אחראים למעשיהם של ארגונים אסלאמיסטיים או 'מדינות אסלאמיות' (דאעש)", אמר בנאום שבו הציג את הדוח.

לקריאה נוספת:
מיי ערופת ראש, קורבין בפח - והשקרים: על מה מדברים בעולם
אם ההימור של מיי ייכשל – בריטניה תילכד בלולאת אי-ודאות
ברקזיט, טרור וקיצוץ בקצבאות: בריטניה הולכת לבחירות

ג'רמי קורבין מצביע 8 ביוני 2017. רויטרס
קורבין, היום אחרי ההצבעה/רויטרס

מילט נזהר שלא להגדיר את קורבין אנטישמי בעצמו. "בלונדון אתה לא יכול להאשים איש בכך אלא אם יש לך הוכחות ב-100%. אני לא רוצה להיכנס לשם", אמר. עם זאת, ציין כי "יש בעיה עם כמה התבטאויות שלו, עם הרטוריקה שלו". לדבריו, "כמה מהעצרות ומהאירועים שהוא הלך אליהם היו בעייתיים מאוד, היו בהם דגלי חיזבאללה וקלצ'ניקובים".

מילט מטיל גם ספק בוועדת החקירה. "השורה התחתונה של החקירה הייתה לא להשתמש במילה 'ציון', קיצור של ציוני, וזה למען האמת היה הדבר העיקרי. כפי שראינו דבר לא השתפר מאז החקירות, זה היה בזבוז זמן, בזבוז כסף ודבר שנועד לרצות את הקהילה היהודית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תרזה מיי ובעלה פיליפ מצביעים 8 ביוני 2017. רויטרס
תרזה מיי אחרי שהצביעה, הבוקר/רויטרס

הסקרים האחרונים בקרב יהודים בבריטניה מצביעים על ירידה בתמיכה בלייבור. "יהודים לא רוצים לבטוח בקורבין ולהתעורר בבוקר יום שישי עם מישהו שיכריז על מדינה פלסטינית מיד או יכיר במדינה פלסטינית ללא משא ומתן", הוסיף.

הבוקר נפתחו הקלפיות בבחירות לפרלמנט בבריטניה, אחרי קמפיין שנמשך חודש וחצי, שהחל ביתרון מובהק של ראשת הממשלה תרזה מיי בסקרים והסתיים בצניחה עקבית של מנהיגת המפלגה השמרנית ובצמצום הפער של מפלגת הלייבור שבאופוזיציה. הקלפיות נפתחו בשעה 7:00 (9:00 שעון ישראל) וייסגרו ב-22:00. לאחר מכן צפויים מדגמים ראשונים ותחילת ספירת קולות האמת. 45 מיליון בעלי זכות בחירה יכריעו את עתידה של הממלכה לקראת השנים הקרובות.

פתיחת הקלפיות בבריטניה 8 ביוני 2017. רויטרס
הקלפיות נפתחו ב-9:00 בבוקר וייסגרו ב-00:00/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully