וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התפרצות החצבת באירופה: משרד הבריאות הגדיל את מלאי החיסונים

המחלה התגלתה התפרצה לאחרונה ברומניה והתפשטה למדינות נוספות, בהן גרמניה ואיטליה. בעקבות העלייה בביקוש לחיסון שמספק הגנה של 95% מהמחלה, תוגבר המלאי במחסנים

חברי מערכת וואלה מתחסנים נגד שפעת. מערכת וואלה!
החיסון נגד מחלת החצבת נחשב ליעיל ביותר/מערכת וואלה!

בעקבות מגפת החצבת שהתגלתה לאחרונה ברומניה והתפשטה למדינות רבות באירופה, משרד הבריאות שחרר היום (רביעי) מלאי ברזל והזמין חיסונים נוספים לאספקה מידית לצורך הבטחת מענה מלא לאוכלוסייה. כמו כן, תוגברו מרפאות המטיילים על מנת לתת מענה בשעות ארוכות יותר לאוכלוסייה.

ממשרד הבריאות נמסר כי החיסונים ימשיכו להינתן כסדרם, כשעדיפות תינתן לילידי שנות 1957-1970 המיועדים לטוס לאחת משבע המדינות : רומניה, איטליה, גרמניה, פולין, בלגיה ואוקראינה בחודש הקרוב שנותרו להם לפחות עשרה ימים עד למועד נסיעתם.

משרד הבריאות ממליץ לכל נוסע לחו"ל שלא חלה בחצבת לוודא קבלת שתי מנות חיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת. ההמלצה לא חלה על ילידי 1956 ומבוגרים יותר. לתינוקות בני 6-11 חודשים מומלץ לקבל מנה אחת. מנה זו לא תיספר בשגרת חיסוני הילד.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע משולב בטהראן: לפחות 12 הרוגים ו-39 פצועים במתקפה של דאעש
שופטת למורשע - "למדינה לא אכפת ממך, תתאבד בבית": דוח תלונות הציבור
חשד: המורה מת"א תקף בבתי ספר נוספים - "לא מדובר בנגיעות תמימות"

תינוק מקבל חיסון לצהבת. ShutterStock
ממשלת גרמניה העבירה חוק בזק נגד הורים שלא חיסנו את ילדיהם/ShutterStock

מחלת החצבת הינה מחלה הנגרמת על ידי נגיף החצבת (Measles virus). המחלה מועברת ישירות מאדם לאדם. דרכי ההדבקה הן על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה או שהייה בחדר החולה. המחלה מתבטאת תחילה בחום גבוה, נזלת, שיעול, עיניים אדומות ורתיעה מאור. ביום הרביעי או החמישי מופיעה תפרחת בצבע אדום כהה.

בגרמניה העבירה הממשלה חוק בזק, לפיו יש לקנוס הורים שלא יחסנו את ילדיהם בסכום של 2,500 אירו. גם באיטליה מאיימים בקנסות ובנתיים העבירו הנחייה לאסור כניסת ילדים לא מחוסנים לגנים.

החיסון נגד מחלת החצבת נחשב ליעיל ביותר, ומשרד הבריאות מסר כי מנה אחת של חיסון מעניקה הגנה של כ-95% מפני המחלה. ניתן לתאם תור כנדרש במוקד קול הבריאות 5400*. לפונים בעדיפות רפואית יקבע תור דחוף, והשאר בהתאם לזמינות התורים. ניתן להתעדכן במידע באופן מידי גם באתר האינטרנט של משרד הבריאות ובעמוד הפייסבוק של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully