וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבריו של טום הפעוט שמת במפתיע נתרמו: "לא הספיקו להיפרד"

טום נוימן בן השנתיים סבל ממורסה נדירה שהתפתח במוחו. הוא סבל מפרכוסים ומצבו הידרדר במהירות עד שמת. לפני הלווייתו נתרמו ריאותיו והכבד. "כולנו בשוק, הוא היה בריא לחלוטין. הכול קרה בבת אחת", סיפר דודו על ההלם שאוחז במשפחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ילד קסם". טום נוימן/מערכת וואלה!, צילום מסך

איבריו של טום נוימן בן השנתיים מכרכור, שמת השבוע בעקבות מורסה במוח, הושתלו הבוקר (שלישי) בגופם של שני ילדים. נוימן יובא אחר הצהריים למנוחות. זוג ריאותיו הושתלו בילד מחיפה בבית החולים רמב"ם בעיר, והכבד שלו יושתל בהמשך היום בילד מאזור המרכז.

נוימן אושפז בשבוע שעבר במיון ילדים בבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא סובל מפרכוסים. הוא הועבר למחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שמצבו הידרדר, כשהוא מורדם ומונשם, ושם אבחנו הרופאים כי מדובר באבצס בגזע מוחו, תופעה נדירה ביותר. הוא עבר ניתוח לניקוז המוגלה, אך כעבור יומיים נקבע מותו.

יוני נוימן, דודו של טום, סיפר לוואלה! NEWS על האבדה הגדולה: "טום הוא ילד קסם, רק חייך ורק אהב והתמסר, אי אפשר להסביר אותו. הוא שיא השלמות, ילד מלאך. הוא היה בריא לחלוטין, לא קרה שום דבר מיוחד באותו השבוע שקדם לזה שיכול היה להעיד על זיהום או משהו אחר. פשוט קרה בבת אחת העלה חום והתחיל לפרכס.

"ההורים חשבו שזה מחלת ילדים, והתברר שזה בכלל אבצס בגזע המוח. יומיים אחרי הניתוח הוא עבר אירוע מוחי ולא הייתה שום פעילות מוחית לרגע. ואז זה קרה. לא הספיקו להיפרד ממנו, הוא היה מורדם ומונשם מהרגע שהחל לפרכס ולמעשה לא התעורר".

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
הועבר למחלקה הנוירוכירורגית. בית החולים שיבא תל השומר/ראובן קסטרו

הסיפור הטראגי הכה בתדהמה ובכאב גדול את כל המשפחה הקרובה והמורחבת. הוריו מתקשים לדבר, וגם הדוד מסרב לעכל את לכתו של הפעוט. "כולנו בשוק, יש לו אחות גדולה שחגגה השבוע שלוש ולא יודעת עדיין. יש לנו משפחה ענקית וחברים מדהימים. הוא מלאך אמיתי, שהציל ילדים אחרים וזה מה שחשוב. אנחנו אפילו לא יודעים את מי הוא הציל. שני ההורים באד"י והיה ברור להם מהרגע שהבינו שזה נגמר שהם הולכים לתרום את מה שאפשר".

אבצס מוחי, "מורסה במוח", היא מוגלה חיידקית בתוך רקמת המוח. בדרך כלל מקור החיידקים בזיהום בדם, בסינוסים, אוזניים או שיניים, אולם ברבע מהמקרים אין סיבה או גורם ברור להיווצרות המורסה. מדובר בתופעה נדירה עם שיעורי הופעה של שלושה מקרים על מיליון איש, שעלולה להופיע בכל גיל, אולם מרבית המקרים המדווחים הם בקרב גברים בני 40 או צעירים מעט יותר.

הטיפול במקרים כאלו מחייב אשפוז וניתוח מידי ותלוי בגודלה של המורסה. אם היא קטנה משני סנטימטרים היא מטופלת באנטיביטיקה; אך אם היא גדולה יותר, כפי שקרה במקרה במקרה של טום, היא גורמת לבצקת קשה וללחץ תוך גולגולתי מוגבר, מה שמצריך ניתוח ושאיבת המורסה.

כ-20% מהמקרים המטופלים אנטיביוטית מסתיימים במוות. בקרב חולים שאינם מטופלים האחוזים גבוהים הרבה יותר. מורסה מוחית עשויה לגרום גם לנזקים נוירולוגים אחרים, חלקם בלתי הפיכים כמו התקפי אפילפסיה. הסימנים לזיהוי המורסה המוחית הם כאבי ראש, הקאות, בלבול, פרכוסים, אי יציבה בהליכה הפרעות דיבור וחום. הסימנים יכולים להופיע באופן פתאומי או במשך כמה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully