וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הפרישה מהסכם האקלים: שגריר ארה"ב הזמני בסין התפטר

6.6.2017 / 9:35

על רקע סקר שהצביע על התנגדות בציבור האמריקני לנטישת ההסכם לצמצום פליטת גזי החממה, הודיע השגריר בפועל בבייג'ינג דייוויד ראנק כי יעזוב את תפקידו. בעלה של היועצת קליאן קונווי מתח ביקורת על טראמפ: "הציוצים האלה לא יעזרו לצו איסור הכניסה ממדינות מוסלמיות"

רויטרס

השגריר בפועל של ארצות הברית בסין התפטר מתפקידו הלילה (שלישי) במחאה על הנסיגה מהסכם האקלים. השגריר, דייוויד ראנק, שימש שגריר בפועל בבייג'ינג עד להגעתו של השגריר הקבוע טרי ברנסטד, והוא שירת במשרד החוץ האמריקני מאז 1990. במשרד סירבו להתייחס לנסיבות שהביאו את ראנק להתפטר, והודו לראנק על "שנים של שירות".

לפי סקר חדש שפורסם הלילה, 58% מהציבור האמריקני מתנגד להחלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לנטוש את הבנות פריז לצמצום פליטת גזי החממה, שנחתמו לפני כשנתיים. ההחלטה הציבה את ארצות הברית בשורה אחת עם סוריה וניקרגואה – שתי המדינות היחידות שלא הצטרפו להסכם. 29% בלבד הביעו תמיכה במהלך.

בקרב נשאלים המזדהים כתומכי המפלגה הרפובליקנית, 67% תומכים במהלך של הנשיא, לעומת 25% שהתנגדו. מנגד, 82% מהדמוקרטים התנגדו, ו-63% מאלה שהגדירו עצמם "עצמאים". הסקר נערך על ידי הוושינגטון פוסט ורשת ABC.

סגן נשיא ארה"ב מייק פאנס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצהיר כי ארה"ב תפרוש מהסכמי פריז, וושינגטון, 1 במאי 2017. רויטרס
תמיכה בקרב רפובליקנים, התנגדות בקרב הציבור הכללי. הנשיא טראמפ וסגנו פנס לאחר ההודעה על הפרישה מהסכם האקלים/רויטרס

ביקורת נוספת על טראמפ נמתחה הלילה מכיוון לא צפוי: ג'ורג' קונווי, בעלה של היועצת הבכירה לנשיא קליאן קונווי, שתקף את התבטאויותיו של הנשיא בנוגע לאיסור על כניסת תושבים משש מדינות מוסלמיות. "הציוצים האלה אולי יגרמו לכמה אנשים להרגיש טוב עם עצמם, אבל לא יעזרו לפרקליט מטעם המדינה להשיג חמישה קולות בבית המשפט העליון, שזה מה שבאמת משנה", צייץ קונווי, שחתם את דבריו בביטוי "עצוב" – ברמיזה לאופן שבו טראמפ מביע את אי-שביעות רצונו. הוא הפנה לציוץ של הנשיא, שהאשים את מחלקת המדינה בכך ש"הייתה צריכה להישאר עם צו החרם המקורי, ולא לרכך אותו בגרסת הפוליטיקלי קורקט שהעבירו לבית המשפט העליון".

שמו של קונווי הוזכר בחודשים האחרונים כמועמד לשורת תפקידים במשרד המשפטים, ובשבוע שעבר הוא הסיר את שמו מהרשימה המצומצמת לראש החטיבה האזרחית במשרד. בעקבות הסערה שחוללו דבריו, הוא הבהיר כי הוא תומך בנשיא, בממשל שלו, במדיניות שלו ובצו הנשיאותי על חרם הכניסה, אך הדגיש: "קשה להדגיש במילים עד כמה הציוצים הללו בנושאים משפטים חותרים תחת האג'נדה של הממשל ושל הנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully