וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי עקיצות בין טראמפ וראש עיריית לונדון: "התירוץ של חאן פתטי"

6.6.2017 / 4:23

יומיים לאחר הפיגוע הקטלני בבירה הבריטית והנשיא האמריקני ממשיך לתקוף את ראש העירייה: "צריך לחשוב מהר על הצהרתו". בתגובה, האשים חאן את טראמפ בפילוג. ממלאת מקום דובר הבית הלבן נשאלה אם טראמפ תוקף את חאן משום שהוא מוסלמי – והכחישה בתוקף

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

יומיים לאחר פיגוע הטרור הרצחני בלונדון וקרב העקיצות בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש עיריית הבירה הבריטית סאדיק חאן עדיין נמשך. יום לאחר הפיגוע צייץ הנשיא כי "לפחות שבעה הרוגים בפיגוע טרור וראש עיריית לונדון אומר שאין סיבה לחשוש". חאן הגיב לטראמפ בעקיצה, וענה: "אני עסוק בניהול האירוע, אין לי זמן להגיב לציוצים של הנשיא טראמפ". בסביבתו של ראש העירייה הבהירו כי חאן אמר שעל התושבים שלא לחשוש מהנוכחות המוגברת של שוטרים ברחובות, ולא מהמצב הביטחוני עצמו.

אתמול (שני) שב טראמפ והציף את הנושא כאשר צייץ כי זהו "תירוץ פתטי של ראש עיריית לונדון סאדיק חאן, שצריך לחשוב מהר על הצהרת ה'אין סיבה לחשוש' שלו. תקשורת המיינסטרים עובדת קשה כדי לשווק את זה". בתגובה, האשים חאן את הנשיא האמריקני בניסיון לפלג בין האוכלוסיות השונות בבריטניה.

עוד בוואלה! NEWS:
שגרה חדשה בלונדון: מחסומי בטון הוצבו על גשרים בעיר
תיעוד חדש מלונדון: כוחות המשטרה יורים למוות במחבלים
משטרת בריטניה פרסמה זהותם של שניים מהמחבלים בפיגוע בלונדון

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן באירוע זיכרון לנפגעי הפיגוע בווסטמינסטר, מרץ 2017. AP
"אין לי זמן להגיב לטראמפ". חאן/AP

"כמה אנשים משגשגים בזמן סכסוך ופילוג. אנחנו לא מתכוונים לאפשר לדונלד טראמפ לפלג את הקהילה שלנו", אמר חאן לרשת BBC. בריאיון נוסף, לרשת "סקיי ניוז", אמר שוב כי "אין לי זמן להגיב לציוצים. בכנות, יש לי דברים טובים וחשובים יותר להתמקד בהם".

העימות החריג בין השניים תפס גם חלק נכבד מסדר היום של התדרוך היומי בבית הלבן. ממלאת מקום דובר הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, נשאלה על כך והשיבה: "הנשיא לא חיפש לריב עם ראש עיריית לונדון. הוא אמר את אותם הדברים לפני שנה וחצי, על כך שאנחנו חייבים להיות יותר מחויבים לביטחון הלאומי, וזו הנקודה שהוא ניסה להעלות".

בהמשך, נשאלה על ההבדל בין הניסוח שהשתמש בו חאן ובין הניסוח שאליו התייחס טראמפ, שנטען כי סילף את דבריו, ואמרה: "אני לא חושבת שזה מדויק, התקשורת מנסה להציג את זה ככה. יש סיבות להיות מוטרדים, יש איומים וצריך שרמות הביטחון יהיו ברמה הכי גבוהה". לשאלת אחד העיתונאים אם טראמפ תוקף את חאן משום שהוא מוסלמי, השיבה ממלאת מקום הדובר: "בכלל לא. לטעון כך יהיה מגוחך".

עוד באותו נושא

4 ימים לבחירות: הפיגוע בלונדון עשוי להכריע את עתיד בריטניה כולה

לכתבה המלאה
מקומות שמוארים בירוק בעקבות הודעתו של טראמפ שארה"ב תפרוש מהסכם האקלים. רויטרס
"די לפוליטיקלי קורקט". טראמפ/רויטרס
בטונדרות ומחסומים על גשר לונדון. רויטרס
מחסומים בגשר לונדון לאחר הפיגוע/רויטרס
יממה לאחר הפיגוע שפקד את לונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים בלונדון/רויטרס
מוסלמים מתפללים באתר לזכרם של הרוגי הפיגוע בלונדון, בריטניה. רויטרס
מתפללים לזכר ההרוגים בלונדון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully