וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש מלונדון: כוחות המשטרה יורים למוות במחבלים

סרטון שפרסם בפייסבוק שף במסעדה ב"בורו מרקט" שבבירה הלונדונית מציג את רגעי החיסול. השוטרים ירו "כמות חסרת תקדים" של כדורים לעבר שלושת התוקפים, שדרסו ודקרו אזרחים. שבעה נהרגו ו-48 נפצעו, בהם 21 באורח אנוש - ואחד מאש השוטרים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

תיעוד חדש שפורסם אתמול (ראשון) בפייסבוק מציג את רגעי החיסול בזירת מתקפת הדריסה והירי בלונדון. את הסרטון פרסם השף פרנסיסקו חאבייר הידלגו רודריגו, ממסעדת "ברינדיזה" שבמתחם "בורו מרקט" בבירה הבריטית, ונראים בו רגעי הירי בשלושת התוקפים מתוך המסעדה. במקביל, בשעות האחרונות פורסמו ברשתות החברתיות תיעודים נוספים של כניסת כוחות המשטרה לזירה.

כוחות המשטרה חיסלו את שלושת התוקפים, כשמונה דקות לאחר שהתקבל הדיווח הראשון במוקד המשטרתי, סביב השעה 22:00 (שעון מקומי; 00:00 שעון ישראל). שבעה בני נהרגו במתקפה ו-48 נוספים נפצעו, ומשירות הבריאות הלאומי של בריטניה נמסר כי 21 מהם מוגדרים כעת במצב אנוש.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נגד ראש עיריית לונדון: "7 נהרגו - והוא אומר לא להילחץ!"
מיי על הפיגוע בלונדון: "זמן לומר 'עד כאן', דברים צריכים להשתנות"
מתקפה בלונדון: המחבלים דרסו הולכי רגל בגשר, דקרו סועדים - וחוסלו

שניים מהמחבלים בבורו מרקט 4 ביוני. צולם ממצלמת אבטחה, צילום מסך
זהותם טרם התבררה. התוקפים ב"בורו מרקט"/צילום מסך, צולם ממצלמת אבטחה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אותה החולצה. תיעוד המחבלים המחוסלים בזירה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתקפה, שהחלה בסביבות השעה 22:08 לפי שעון מקומי, נפתחה בדריסת הולכי רגל בגשר לונדון. אחרי שהמחבלים פגעו במדרכה, הם יצאו מכלי הרכב המסחרי שבו נסעו, והחלו לדקור אנשים בסכינים. משם הם נמלטו במורד הרחוב אל מתחם האוכל "בורו מרקט", והמשיכו במסע הדקירות שלהם עד שחוסלו. הם נשאו חגורות נפץ, אך אלו התבררו כחגורות דמה.

כוחות המשטרה בלונדון ממשיכים גם בשעות אלה במבצעים לאיתור חשודים בקשר כלשהו למתקפה. לפי שעה, זהותם של שלושת התוקפים טרם התבררה, אולם פורסם תיעוד שלהם כביכול צועדים ב"בורו מרקט" לפני המתקפה. במקביל, נעצרו 12 חשודים ברחבי העיר.

סגן מפכ"ל משטרת לונדון מארק רוולי הסביר היום במסיבת עיתונאים כי שמונה שוטרים ירו "כמות חסרת תקדים" של כדורים לעבר התוקפים, ופגעו גם באזרח, שנפצע כתוצאה מכך. הוא הבהיר כי הפציעה שנגרמה לאזרח אינה מסכנת חיים, והוסיף: "הם כבר הרגו אזרחים, והיה צריך לעצור אותם באופן מידי".

שוטרים בלונדון לאחר הפיגוע שארע בלילה 4 ביוני 2017. רויטרס
12 חשודים נעצרו עד כה. כוחות משטרה בלונדון, אתמול/רויטרס
שוטרים בלונדון לאחר הפיגוע שארע בלילה 4 ביוני 2017. רויטרס
"היה צריך לעצור אותם באופן מידי". כוחות משטרה בלונדון, אתמול/רויטרס

המסחרית הגיעה מגשר לונדון, ועברה בין הרמזורים ודהרה לעבר המדרכה", סיפר נהג מונית שהיה עד לפיגוע לרשת BBC. "היא פגעה באנשים רבים, ואז יצאו ממנה שלושה אנשים עם סכינים ארוכות, שהלכו לאורך רחוב בורו ודקרו אנשים".

מארק רוברטס, שהיה בגשר בזמן הפיגוע, סיפר לרויטרס כי הוא "קפא במקומו" מאחר שלא ידע מה לעשות. רוברטס, בן 53, סיפר כי הוא ראה לפחות שישה בני אדם שרועים על הקרקע לאחר פגיעת המסחרית. "זה היה מחריד", אמר. רובי, עד ראייה שהיה במונית באזור סמוך, סיפר ל-BBC כי "ראיתי בין 20 ל-30 בני אדם רצים בחזרה לפאב וחמש שניות לאחר מכן מסחרית לבנה גדולה שפוגעת במדרכה".

מבלים ב"בורו מרקט", העמוס במסעדות ובפאבים, סיפרו על הבהלה והחרדה שאחזה בנוכחים, אחרי שאנשים שנמלטו מהגשר מצאו את עצמם בזירת פיגוע חדשה. עד ראייה, שסירב להזדהות בשמו, סיפר לרויטרס כי המחבלים "פגעו באזעקה, ואז נוצר תור של אנשים שהלכו ליציאת החירום, ואז אנשים צרחו לעברם לחזור".

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully