וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי על הפיגוע בלונדון: "זמן לומר 'עד כאן', דברים צריכים להשתנות"

בעקבות הפיגוע בלונדון שבו נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו 48, אמרה ראשת הממשלה כי "ישנה יותר מדי סובלנות לקיצוניות במדינה שלנו". המשטרה פשטה על בתים באזור ברקינג בעיר ועצרה 12 חשודים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום (ראשון) כי יש לנקוט יד קשה נגד האסלאם הקיצוני אחרי מתקפת הטרור בלונדון. היא הבטיחה שהבחירות ביום חמישי יתקיימו כסדרן. בפיגוע הדריסה והדקירה נהרגו שבעה בני אדם, ועוד עשרות נפצעו.

"אתמול נפלה המדינה שלנו קורבן למתקפת טרור נוספת", מסרה מיי בהצהרה מיוחדת מדאונינג 10. "מדובר בפיגוע השלישי שבריטניה חוותה בשלושת החודשים האחרונים. סוכנויות המודיעין סיכלו חמישה פיגועים מאז הפיגוע בווסטמיניסטר. אסור לנו להעמיד פנים כי הדברים יכולים להימשך כפי שהם".

במקביל לדבריה, נערך ברובע ברקינג שבלונדון מבצע של המשטרה. כוחות פשטו על כמה בנייני דירות ועצרו עד כה 12בני אדם. לפי רשת "סקיי", אחד מהיעדים הוא הדירה שבה התגורר אחד המחבלים מהפיגוע.

לקריאה נוספת:
מתקפה בלונדון: המחבלים דרסו הולכי רגל בגשר, דקרו סועדים - וחוסלו
תיעוד מלונדון: נשכבים על הרצפה ומתחבאים – לקול צעקות השוטרים
מחבל שנורה עם אפוד דמה: תיעוד מזירת המתקפה בלונדון

תרזה מיי בהצהרה לאחר הפיגוע בלונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
מיי, היום/רויטרס

לדברי ראשת הממשלה, "הפיגועים השנה קשורים יחד באותה אידיאולוגיה מרושעת של אסלאם קיצוני. אידיאולוגיה זו היא עיוות של האסלאם ועיוות של האמת. עשינו התקדמות משמעותית אך ישנה יותר מדי סובלנות לקיצוניות במדינה שלנו". מיי ציינה כי המדינה צריכה לבחון את האסטרטגיה למאבק בטרור שלה ואמרה: "הגיע הזמן לומר עד כאן, אזרחים צריכים לחיות את חייהם כמו שהם צריכים". היא הציעה להגדיל עונשי מאסר על עבירות ביטחון והטלת רגולוציות על אינטרנט. מיי אמרה כי הבחירות ייערכו כסדרן ביום חמישי הקרוב: "אף אלימות לא תפריע להליך הדמוקרטי".

מוקדם יותר ערכה מפקדת משטרת מטרופולין לונדון קרסידה דיק מסיבת עיתונאים ואמרה כי מניין ההרוגים בפיגוע בבירה עלה לשבעה. בפיגוע הדריסה והדקירה שאירע בגשר לונדון ובמתחם האוכל "בורו" נפצעו 48 בני אדם. כל שלושת המחבלים חוסלו בידי כוחות המשטרה, והמפקדת דיק ציינה כי התקרית תחת שליטה מלאה, אך השוטרים עדיין צריכים להשלים את החיפושים באזור כדי לוודא כי אין עוד מעורבים או נפגעים.

משטרת לונדון והמרכז המשותף לניתוח טרור שוקלים כעת אם להעלות את רמת האיום לגבוהה ביותר – מחמורה לקריטית. רמת האיום הועלתה בעקבות הפיגוע במנצ'סטר לפני כשבועיים, שבו נהרגו 22 בני אדם, אך הורדה מאז. הרשויות מעריכות כעת מחדש את רמת היום ויקבלו החלטה בהמשך, מסרה דיק. "אם נצטרך להעלות או אם נחוש שיש צורך לתמיכה צבאית – בהחלט נבקש אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שוטרים בלונדון לאחר הפיגוע שארע בלילה 4 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים ברחובות לונדון, היום/רויטרס

על רקע המשבר שנוצר בעקבות הפיגוע הקודם, אז הרשויות בארצות הברית הדליפו לכלי תקשורת אמריקניים פרטים מהחקירה, אמרה דיק כי משטרת לונדון תשתף מידע עם הרשויות האמריקניות. "הנחת העבודה שלי הוא שנשתף מידע עם עמיתינו האמריקנים", אמרה.

היא הוסיפה כי שוטרים, פרמדיקים ואזרחים סיכנו את חייהם כי להתעמת עם המחבלים. "בשעות המוקדמות של הבוקר ביקרתי באחד מבתי החולים בלונדון. שם, שמעתי סיפורים יוצאי דופן ופעולות אמיצות של שוטרים בתפקיד ולא בתפקיד שהיו בזירה. שמעתי מאנשי צוותי ההצלה ואזרחים שרצו אל עבר הסכנה בעוד הפיגוע היה עדיין בעיצומו", סיפרה.

"אנשים רבים סיכנו את חייהם כדי לסייע לאחרים וטיפלו בפצועים קשה ואפילו התעמתו עם החשודים המעורבים. האומץ של האנשים האלה במהלך ואחרי המתקפה יוצא דופן ואני רוצה לחלוק כבוד לכולם. אני בטוחה שהם סייעו להציל חיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רובע ברקינג בלונדון, שם נערכת פשיטה של המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שוטרים בלונדון לאחר הפיגוע שארע בלילה 4 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס

טרוריסטים אסלאמיסטים קיצוניים, כך הגדירה שרת הפנים אמבר ראד את המחבלים שביצעו את הפיגוע בלונדון. "כמו שראשת הממשלה אמרה, אנחנו בטוחים בעובדה שהם היו טרוריסטים אסלאמיסטים קיצוניים, אנחנו צריכים לחקור יותר על מה שהיווה להם השראה ומאיפה הקצנה הזאת הגיעה", אמרה ראד בריאיון לערוץ ITV.

המתקפה, שהחלה בסביבות השעה 22:08 לפי שעון מקומי, נפתחה בדריסת הולכי רגל בגשר לונדון. אחרי שהמחבלים פגעו במדרכה, הם יצאו מכלי הרכב המסחרי שבו נסעו, והחלו לדקור אנשים בסכינים. משם הם נמלטו במורד הרחוב אל מתחם האוכל "בורו מרקט", והמשיכו במסע הדקירות שלהם עד שחוסלו.

שוטרים בזירות הפיגוע בלונדון הבוקר 4 ביוני 2017. רויטרס
"אנשים סיכנו את חייהם". לונדון, היום/רויטרס

תושבי האזור גילו הלילה לצערם כי המקום שחשבו לבטוח אינו עוד. "חזרתי אתמול הביתה וראיתי אנשים צעירים שפשוט עושים חיים. נהנים, מבלים. פתאום התחלתי לשמוע צרחות מטורפות. אנשים צעקו 'תברחו תברחו'", סיפרה סמין מוטלים שמתגוררת מעל לשוק "בורו" זה 28 שנה לוואלה! NEWS.

"אישה צעירה צעקה 'הצילו, הצילו'. התחלתי לרוץ הכי מהר שאני יכולה. חציתי את כל השוק ונכנסתי מהר הביתה. מהחלון אנשים החלו להימלט לכל עבר, שובלי דם בכל מקום. השכנים שלי ניסו לעזור לאנשים והכניסו את מי שביקש להימלט. הדבר היחידי שנחרט בזכרוני זה הצרחות הקשות ושובלי הדם בכל מקום".

(עדכון ראשון: 12:20)

שוטרים זירת הפיגוע בגשר לונדון הבוקר 4 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים ליד גשר לונדון, היום/רויטרס
שוטרים בלונדון לאחר הפיגוע שארע בלילה 4 ביוני 2017. רויטרס
נשקלת העלאת הכוננות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully