וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: תל אביב ובת ים יאוחדו ב-2023; עיריית ת"א: "האיחוד לא יבוצע"

שר הפנים הודיע כי בכוונתו לאמץ את מסקנות הוועדה שהמליצה על איחוד הרשויות, אך לא בבחירות המונציפליות שיתקיימו בשנה הבאה. בתל אביב זועמים: "היינו מוכנים לאיחוד מהיר, לדחות את המהלך זה כמו לחתום על קרח"

גורדי שחקים בתל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
מחלוקות בנוגע לעתיד האיחוד. קו הרקיע של תל אביב/ראובן קסטרו

שר הפנים אריה דרעי הודיע אמש (ראשון) כי הוא שוקל לקדם איחוד בין תל אביב יפו לבת ים, שייצא לפועל ב-2023. דרעי אמור להודיע לבג"ץ מה עמדתו ביחס להמלצת ועדת החקירה לחלוקת ההכנסות בין עיריות תל אביב, בת ים וראשון לציון, שהוקמה לפני שלוש שנים בעקבות עתירת בת ים, והמליצה על האיחוד.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "עמדת משרד הפנים כפי שפורסמה משמעותה שאיחוד הערים לא ייצא לדרך". בעיריית בת ים הגיבו כי "כל מהלך ייעשה אך ורק בהסכמה ועל דעת רוב תושבי העיר".

סיפור בדקה בת ים. מערכת וואלה!
דורשים פתרון מיידי. בת ים/מערכת וואלה!

בהודעת משרד הפנים נכתב כי האיחוד יתבצע הלכה למעשה בבחירות המוניציפליות של 2023, שיהיו לראשות העיר המאוחדת. עד אז, בת ים תפעל תחת תכנית הבראה. ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה, עם הקמת מנהלת ממשלתית.

דרעי מסר: "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת ים השרויה בגרעון כלכלי עמוק. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, כדי להכין את התשתית והמנגנון לבצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על השירותים לתושבים, שלא ייפגעו ואף ישתפרו. במהלך האיחוד ידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות. זוהי הפעם הראשונה שבה איחוד בסדר גודל כזה יוצא לדרך, ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח".

השר אריה דרעי, ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
"צעד משמעותי לחיזוק בת ים". דרעי/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

בעיריית תל אביב הסבירו כי היו מוכנים לאיחוד מהיר שיושלם עד הבחירות בשנה הבאה, במסגרת "הזדמנות חד פעמית שבה התגייסה העירייה באופן תקדימי לביצוע האיחוד באופן מהיר". "קצבנו את לוחות הזמנים לקבלת החלטות עד פסח 2017", נכתב, "ולצערנו לאחר שהושגו כבר הסכמות משרד האוצר, משרד הפנים לא קיבל החלטה ונקט עמדה חסרת משמעות מעשית. כל בר דעת מבין שדחיית האיחוד לשנת 2023 משמעה שהוא בוטל ולא יתבצע. במדינת ישראל לדחות כך את המהלך זה כמו לחתום על קרח. אנו מצרים על כך ולא נוכל לקחת חלק בדבר".

ראובן לדיאנסקי, יו"ר סיעת מהפך ירוק בעיריית תל אביב, מסר כי "איחוד כזה הוא טעות, ויביא לכך שתושבי תל אביב-יפו יקבלו פחות שירותים וישלמו יותר ארנונה. במקום להשקיע בדרום העיר וביפו נצטרך להפנות משאבים עצומים לבת ים. האיחוד עלול לפגוע בצביונה המאוד מיוחד של העיר תל אביב המתאפיין בפתיחות, חופש וליברליות".

בעיריית בת ים דרשו "פתרון מיידי לבעיית התקציב של העירייה, שנוצרה כתוצאה מהסחבת בקבלת ההחלטות בממשלה", וקראו לשר האוצר כחלון למצוא "פתרון מידי, כדי למנוע נזק לעיר ולתושביה, הנמצאים בתנופת פיתוח אדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully