וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.7 מיליארד שקל בעשור: עלות איחוד תל אביב ובת ים נחשפת

22.1.2017 / 10:27

פרסום ראשון: לוואלה! NEWS נודע כי עיריית תל אביב-יפו הגישה למשרד הפנים הצעת התמחור לעלות איחוד הערים. המחיר שננקב הוא של תקציב שנתי, שאותו תצטרך המדינה לממן במשך עשור. עלות זו תוצג גם בפני אנשי משרד האוצר

פרויקט בת ים. גוטמן אסיף אדריכלים,
בת ים/גוטמן אסיף אדריכלים

2.7 מיליארד שקל בעשר שנים – זו הצעת התמחור שהגישה עיריית תל אביב-יפו למשרד הפנים לעלות איחוד הערים בת ים-תל אביב-יפו - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. ההצעה של עיריית תל אביב-יפו שהוצגה בפני משרד האוצר כוללת מתווה "יורד" של תקציב שנתי, שאותו תצטרך המדינה לממן במשך עשור, בניגוד למתווה של תקציב קבוע בכל שנה. כך שבמקום תקציב שנתי קבוע של 270 מיליון שקלים - התקציב ילך וירד בכל שנה.

מההערכה זו עולה כי בסוגיית הארנונה בשתי הערים יחול שינוי. בבת ים מס הארנונה גבוה יותר מאשר בתל אביב-יפו. לכן, בבואם לאחד את הערים יצטרך מס הארנונה בבת ים לרדת ולהשתוות לזה של תל אביב. מהלך זה עלול להוביל להפחתה ולגירעון של יותר ממאה מיליון שקל בכספי מסים לעיריית תל אביב. גורמים בוועדה ציינו כי "עלות האיחוד צפויה בטווח הארוך לחסוך כסף למדינת ישראל, כאשר לאורך שנים המדינה נדרשת ותמשיך להידרש לממן את הגירעונות של בת ים במיליוני שקלים והאיחוד בוודאי יפתור הוצאה כספית זו ויביא לחיסכון".

הערכת תמחור זו מגיעה לאחר פגישה שערך לפני שבוע וחצי שר הפנים אריה דרעי עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וצוותו המקצועי הבכיר ועם ראש עיריית בת ים יוסי בכר וצוותו הבכיר. בפגישה הנחה השר דרעי את שני ראשי העיריות ואת מנכ"ל משרדו מרדכי כהן להציג בפניו בתוך שבועיים את עלויות איחוד שתי הערים בטרם יקבל החלטה בנושא. עלויות אלה יובאו גם לבחינה מול פקידי משרד האוצר.

לקריאה נוספת:
המלצת משרד הפנים: לאחד את תל אביב-יפו ובת ים בתוך שנתיים
ראש עיריית בת ים: איחוד עם תל אביב - אסון

השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, ישיבת ממשלה, 1 בינואר 2017. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
אריה דרעי/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

על פי הנחיית השר דרעי, החלטה על איחוד, אם וכאשר תתקבל, תהיה במהלך שנת 2017, על מנת להתחיל בביצוע האיחוד כבר בתחילת 2018. הסיבה מאחורי החלטה זו היא הבחירות לרשויות המקומיות, שאמורות להתקיים באוקטובר 2018. לכן, כל מי שירצה להתמודד על ראשות העיר המאוחדת יצטרך לדעת זמן רב מראש.

השר דרעי אמר כי "החלטה על איחוד בין הערים תל אביב ובת ים, תיעשה רק לאחר בחינה מקצועית וכלכלית שממנה יהיה ברור שמהלך שכזה יחזק את בת ים ולא יפגע בתל אביב. אנחנו חייבים לדאוג כי רמת השירות להם זכאים התושבים, לא תפגע אם תתקבל החלטה על איחוד ולאורך כל שלבי המהלך. החלטה על איחוד תתקבל עוד בשנת 2017, על מנת לחזק את הוודאות באשר למעמדה המוניציפלי של בת ים, בקרב התושבים המעוניינים להגיש מועמדותם בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully