וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון למנוע העתקה בבחינות: אתיופיה ניתקה את הגישה לאינטרנט

1.6.2017 / 23:08

בעקבות דליפת טופסי המבחנים לרשת בשנה שעברה במדינה, הוחלט לחסום את הגישה לכל אורך תקופת הבחינות. גורם בממשל: "אנחנו רוצים שהתלמידים יהיו מרוכזים וחופשיים מהסחות הדעת"

מחשב מנותק אין אינטרנט. ShutterStock
"חסימת הרשת נועדה למנוע חזרה על ההדלפות"/ShutterStock

הרשויות באתיופיה ניתקו את הגישה לאינטרנט ברחבי המדינה בניסיון למנוע העתקות במבחנים בתיכונים באמצעות הרשתות החברתיות – כך מסר היום (חמישי) גורם רשמי. מאות אלפי תלמידים ייבחנו בתקופת המבחנים שהחלה אתמול ותימשך עד ה-8 ביוני. לאחר סיום הבחינות, ככל הנראה תוסר חסימת הרשת.

בשנה שעברה הופצו טופסי המבחנים ברשת, ובעקבות כך נאלצה הממשלה לקבוע מועדים חדשים לבחינות – הדרך העיקרית עבור תלמידים בני 16 ו-18 להבטיח מקום באוניברסיטה וכן בקורסים מקצועיים. "חסימת הרשת נועדה למנוע חזרה על ההדלפות, כפי שאירע בשנה שעברה", אמר מוחמד סעיד, הממונה על יחסי הציבור של לשכת התקשורת הממשלתית באתיופיה.

"אנו פועלים באופן יזום. אנחנו רוצים שהתלמידים יהיו מרוכזים וחופשיים מלחץ פסיכולוגי ומהסחות הדעת", הוא הוסיף. סעיד לא נקב במועד מדויק להסרת החסימה, אך הוסיף כי היא תימשך לכל אורך תקופת הבחינות. לדבריו, הגישה לשירותים כמו הזמנת טיסות ובנקים הדורשים חיבור לאינטרנט לא נחסמה. בשגרירויות וארגונים בינלאומיים נותרה הגישה לרשת ללא הפרעות.

זו אינה הפעם הראשונה שבה הממשלה ניתקה את הגישה לרשת. בסוף 2015 וב-2016 הוחשכה הרשת במהלך הפגנות והגישה אליה נאסרה במשך שבועות. בהמשך הושבה הגישה, מלבד רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר.

עוד בוואלה! NEWS:
"הסכם שמזיק לארה"ב": טראמפ הודיע על פרישה מאמנת האקלים
הפיליפינים: חמושים פתחו באש במתחם נופש במנילה; דאעש קיבל אחריות
אפגניסטן טוענת: פקיסטן היא האחראית לפיגוע הקטלני בקאבול

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully