וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן טוענת: פקיסטן היא האחראית לפיגוע הקטלני בקאבול

סוכנות המודיעין מאשימה את שכנתה וארגון טרור המקורב לטליבאן באחריות למכונית התופת בבירה, שגרמה למותם של כ-90 איש ולפציעתם של יותר מ-400. "הטרוריסטים ניסו לרצות את אדוניהם בפקיסטן"

צילום: רויטרס

אפגניסטן מאשימה את פקיסטן וארגון הקשור לטליבאן בפיצוץ משאית התופת אתמול (רביעי) בקאבול, שבו נהרגו 90 בני אדם ונפצעו עוד כ-400. לפי סוכנות המודיעין, ממצאי חקירת הפיגוע הקטלני שבוצע ברובע הדיפלומטי בעיר העלו כי המודיעין של פקיסטן ורשת חקאני הוציאו לפועל את המתקפה.

"הטרוריסטים שוב הוכיחו שהם לא מייצגים שום דת והם מוציאים לפועל מתקפות כאלו רק כדי לרצות את אדוניהם הפקיסטנים, בניגוד לאסלאם ולעקרונות זכויות האדם", נמסר בהודעה של המודיעין האפגני.

שום ארגון לא קיבל אחריות על אחת המתקפות הקטלניות אי פעם בקאבול, וטליבאן - שהגביר לאחרונה את פעילותו נגד הממשל המרכזי - הכחיש את מעורבותו. הממשל האפגני טוען כי פקיסטן מסייעת לטליבאן, שאותו עזרה להקים בשנות ה-90, כדי לערער על יציבות המדינה. באסלאמבד דוחים זאת.

רוב ההרוגים היו אזרחים, בהם נשים וילדים, לצד תשעה מאבטחים אפגנים בשגרירות האמריקנית ומאבטח בשגרירות הגרמנית הסמוכה. גם מבני השגרירויות של סין, טורקיה, צרפת, הודו ויפן ניזוקו בפיצוץ האדיר. לפי רשת BBC, אחד מנהגיה המקומיים נהרג ועוד ארבעה מכתביה נפצעו.

עוד על הפיגוע באפגניסטן
עדות מהפיגוע בקאבול: "זה הרגיש כמו רעידת אדמה, ואז הכול התמוטט"
אפגניסטן: כ-80 נהרגו בפיגוע במרכז הדיפלומטי של קאבול

זירת פיגוע בבירת אפגניסטן, קאבול, 31 במאי 2017. רויטרס
אחד הפיגועים הקטלניים אי-פעם בקאבול. זירת המתקפה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully