וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה שהפעילה את אתר הקריסה בגני תקווה הוזהרה על ליקויים

1.6.2017 / 21:27

לוואלה! NEWS נודע כי משרד העבודה והרווחה הוציא בשנים האחרונות שני צווי בטיחות נגד חברת האחים פדאחי, מפעילת האתר המיועד להיות בית ספר שקרס והוביל לפציעת ארבעה פועלים. הפורום למניעת תאונות עבודה: "מנהל הבטיחות סובל מאימפוטנציה בכל הנוגע לטיפול בקבלנים"

צילום: משה שוסטר, עריכה: יאיר דניאל

משרד העבודה והרווחה הוציא בעבר שני צווי בטיחות נגד חברת האחים פדאחי, המפעילה את אתר הבנייה שקרס היום (חמישי) בגני תקווה. לוואלה! NEWS נודע כי ליקויי בניה באתרים שונים בסמכות החברה הובילו להוצאת הצווים, שהביאו לעצירה של הפעילות באותם אתרים.

בקריסה היום נפגעו ארבעה פועלים, כשאחד מהם, בן 24, נפצע בינוני עד קשה, אחד אחר נפצע בינוני ושניים נוספים נפצעו קל. המבנה, שעתיד לשמש בית ספר, קרס כשהארבעה עמדו על הגג. איש לא נלכד. שניים מהפצועים פונו לבית החולים שיבא בתל השומר והשניים האחרים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריסת אתר הבנייה, היום בגני תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצווים נגד החברה הוצאו ב-2013 וב-2015, בשל ליקויים כלליים שנמצאו באתרים שהפעילה: הראשון הוצא בשלב קרבה מסוכנת של עובדים לקו מתח, והשני בשל ליקויי בטיחות רבים.

על פי דוח של מפקח מטעם משרד העבודה והרווחה, התאונה היום נגרמה כתוצאה מתכנון או מביצוע לקוי של התוכנית ההנדסית. המפקח הוציא צו בטיחות נוסף נגד החברה, האוסר על המשך העבודות עד לסילוק כלל המפגעים.

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר: "לצערי הרב, במדינת ישראל אין הפקת לקחים מאירועים קודמים. מנהל הבטיחות בתעסוקה במשרד העבודה סובל מאימפוטנציה בכל הנוגע לטיפול בקבלנים המפרים את החוק באופן סדרתי. במקום לייצר הרתעה נגד קבלנים עבריינים, מושגת פעולה הפוכה המתבטאת באזלת היד של המדינה והמשך הרשלנות הפושעת שמובילה לקטל של פועלי הבניין".

קריסת תקרה באתר בנייה ברחוב דרך הים בגני תקווה 1 ביוני 2017. אבי כהן
ארבעה פצועים. אתר הבנייה בגני תקווה/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully