וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ביצוע עונשו: מת שומר לשעבר באושוויץ שנשלח לשנתיים מאסר

1.6.2017 / 16:00

ריינהולד הונינג בן ה-95 הורשע בסיוע לרצח 170 אלף איש במלחמת העולם השנייה, אך בשל ערעורו לעליון בגרמניה ביצוע העונש עוכב. עורך הדין שייצג את הקורבנות: "ללא שתיקת מערכת המשפט במשך עשורים, לא היינו חווים את האכזבה הזו"

ריינהולד הנינג, איש אס-אס לשעבר ששירת כשומר במחנה אושוויץ, בבית משפט בעיירה דטמולד שבגרמניה,  29 באפריל 2016. AP
הונינג/AP

שומר לשעבר באושוויץ בן 95, שנשלח לשנתיים מאסר בגרמניה בשל סיוע לרצח של 170 אלף איש, מת לפני שנכנס לכלא – כך אמר היום (חמישי) עורך דינו. הרשעתו של ריינהולד הונינג ביוני שעבר בידי שופט שקבע כי הוא היה "משרת יעיל" היא ככל הנראה אחת האחרונות הקשורות לפשעי מלחמת העולם השנייה.

עורך דינו מסר כי הוא גילה על מותו של הנינג שלשום בערב, אך הוא סירב לפרט את סיבת מותו פרט לכך שציין את גילו המתקדם. לדבריו, גזר הדין שלו לא היה מחייב מאחר שערעורו לבית המשפט העליון עודנו תלוי.

תומאס וולת'ר, שייצג יותר מ-20 אנשים בתיק נגד הנינג, אמר כי הוא היה מאוכזב מכך שהוא מת בטרם הרשעתו הייתה מחייבת, במיוחד לאור העובדה שהוא ציפה שבית המשפט העליון יפסוק בנושא בחודש הבא. "אם מערכת המשפט לא הייתה שותקת במשך עשורים, ייתכן שלא היינו חווים את האכזבה הזאת", אמר וולת'ר, שהוסיף כי הוא צפה שבית המשפט העליון יאשר את ההרשעה.

תקדים בהרשעתם של מעורבים בפשעים של הנאצים במלחמת העולם השנייה ניתן ב-2011 בתיק של איוון דמיאניוק, ששימש אף הוא שומר במחנה ההשמדה הפולני. עם זאת, גם הוא מת בטרם בית המשפט העליון פסק בערעורו. מנגד, העליון דחה בנובמבר האחרון את ערעורו של אוסקר גרונינק, שכונה "מנהל החשבונות של אוושויץ" והורשע בסיוע לרצח של 300 אלף איש.

לקריאה נוספת בנושא
ניצולים העידו נגד השומר מאושוויץ: "אם הצלעות בלטו - הלכת למשרפות"
שומר באושוויץ התנצל בבית המשפט: "אני מתבייש במעשיי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully