וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמתנחל וערבי נשאלים "מי עשה אהבה?": מאחורי הסרטון שכבש את הרשת

31.5.2017 / 17:07

ביממות האחרונות הופץ סרטון של תנועת "דור האחד", ובו נראות קבוצות שונות בחברה שנחלקות מחדש לפי תכונות אנושיות ולא תיוגים סטריאוטיפיים. "האיכויות האנושיות חזקות יותר", אמר יו"ר התנועה על הסרטון, שצבר יותר מחצי מיליון צפיות

צילום: תנועת "דור האחד"

רבים מאמינים כי החברה הישראלית סובלת מפילוג ומשסעים רבים שפוגעים במרקם החברתי במדינה. התארגנות חדשה בשם "דור האחד" מבקשת לעשות שינוי תרבותי ולהפיץ ערכים של אחדות וחמלה. בשבוע שעבר העלתה ההתארגנות לרשת סרטון שנקרא "אנחנו", וזכה לכ-600 אלף צפיות כבר בימיו הראשונים ברשת.

מטרת הסרטון היא הצגת האופן שבו האיכויות האנושיות של קבוצות שונות בחברה הישראלית חזקות יותר מהדעות הקדומות שיש על כל אחת מהן. בסרטון נראים משתתפים ערבים, חרדים, מתנחלים, תל אביבים, בני המעמד הגבוה, בני המעמד הנמוך וקיבוצניקים שהתקבצו בסרטון לקבוצות נפרדות. כשהם נשאלו שאלות אישיות ופרטיות והתבקשו לצעוד קדימה, ניתן לראות איך ההבדלים מתפוררים והמשתתפים מתקבצים ביחד, ללא כל הבדלים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ החליט על פרישת ארצות הברית מהסכם האקלים
נעצר הנהג שהפקיר למוות את נאדא: "רוצח, צריך להעמידו לדין"
"צופים מלמעלה ומצילים חיי אדם": הצצה לטייסת המודיעין של חיל האוויר

סרטון למעון האחדות בישראל של תנועת דור האחד, מאי 2017. דור האחד, מערכת וואלה! NEWS
האיכויות בחברה הישראלית חזקות מהסטריאוטיפים. המשתתפים בצילומי הסרטון/מערכת וואלה! NEWS, דור האחד

"החברה הישראלית היא חברה מפולגת ביחס לחברות רבות בעולם", אמר אייל סלונים, יו"ר התנועה. "כשאנחנו שואלים את עצמנו לאן אנחנו הולכים כחברה, כתרבות, אנחנו רואים שאין שום מתווה של חזון, בייחוד בתחומים החברתיים, כמו תרבות ורווחה, אין כאן אחריות חברתית". לדבריו של סלונים, הוא וחבריו לתנועה הקימו אותה כדי לבסס אפשרויות פעולה בתחומי החינוך, האומנות והמחקר כדי לבסס ערכים בחברה הישראלית. "המדינה הזו קמה על ערכים, היא קמה עם חזון, מאז הפכנו להיות הרבה יותר אגואיסטים, כל אחד לעצמו. כל אחד מרוכז בהצלחה האישית שלו. מחנכים את הילדים שלנו לא לצאת פרייארים ונותנים להם תחושה של 'באים לקחת ממני משהו', החוויה המרומזת היא של עוינות - ההפך סולידריות, ערבות ואחווה", אמר סלונים.

סלונים סיפר כי הרעיון לסרטון הגיע מיוזמה דומה בדנמרק. "הבנו שאנשים פה צמאים לאחדות. בסרטון נראים אנשים מקבוצות שונות בחברה, ישנו מנחה ששואל שאלות אוניברסיליות שונות ובעצם כל מי שעונה כן לשאלה מתקדם קדימה וככה מתערבבים אנשים מקבוצות שונות בחברה. זה רק מראה בעצם שהאיכויות האנושיות חזקות יותר, גדולות יותר מהסטריאוטיפים שיש לנו, מהדעות הקדומות שלנו והסטיגמות", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סרטון למעון האחדות בישראל של תנועת דור האחד, מאי 2017. דור האחד, מערכת וואלה! NEWS
"הפכנו להיות הרבה יותר אגואיסטים, כל אחד לעצמו". סלונים/מערכת וואלה! NEWS, דור האחד

לסרטון נרתמו בהתנדבות השחקן שמיל בן ארי והשחקנית שרה פון שוורצה שהאמינו כי הם חייבים לעשות את זה למען החברה. סלונים וחבריו החלו לאסוף נציגים מכל גווני קשת החברה הישראלית. הם נסעו לגוש עציון ונדבו מתנחלים, גייסו דתיים וחרדים, בני קהילת יוצאי אתיופיה, ערבים ופנו ליושבי ראש של חברות גדולות בארץ כדי לגייס לסרטון משתתפים בני מעמד הגבוה.

"יצרנו קבוצה של כ-150 אנשים שהשתתפו בסרטון, הם חולקו לתשע קבוצות שונות". הסביר סלונים כיצד אנשים מעולמות שונים החלו פתאום להתחבר. "מיד כשהתחלנו לשאול אותם שאלות כמו: 'מי פה חנון?', ראינו שיש חנונים אתיופים, ערבים, עשירים ועניים. כששאלנו שאלות כמו 'מי נפגע מאלימות?, מי מפחד מהמוות? מי חווה מתח נפשי?' וגם שאלות כמו 'מי עשה אהבה בשבוע האחרון?', ראינו איך ההיבטים האנושיים מתגלים מבעד למסכות החברתיות ונוצר מפגש אנושי, מביך מרגש ומקסים ללא דעות קדומות", סיפר. "מתחת לכל הסטיגמות, פועמים לבבות אנושיים".

סלונים סיפר כי בעקבות הסרטון התקבלו אלפי תגובות מרגשות: "אנשים סיפרו לנו שהם בכו, זה נורא ריגש אותנו. אני חושב שמי שציני מדי אולי לא יתרגש מזה, מי שנמצא בדיוק בנקודה של להיות מיואש מהחברה שלנו, לבין ציפייה לשביב של תקווה, יקבל בסרטון הזה את התקווה לה הוא מייחל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully