וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לישראל אין צ'ק פתוח מטראמפ בהתנהלות עם הממשל"

29.5.2017 / 17:25

במהלך ישיבת סיעת הליכוד הבהיר ראש הממשלה כי על אף שישראל נהנית מ"יחס חם מצד הבית הלבן", אין באפשרותו לנהוג כראות עיניו באשר למו"מ עם הפלסטינים. "אנו יכולים לקבל החלטות – אך יש לפעול תחת ההסכמה האמריקנית", טען

עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בחלקה הסגור לתקשורת של ישיבת סיעת הליכוד כי ישראל נהנית מ"יחס חם" מצד הממשל בארצות הברית ומ"הבנה רבה לעמדות היסוד שלנו". עם זאת, הדגיש כי "אין לנו צ'ק פתוח במישור המדיני, מי שחושב כך – טועה. אנחנו יכולים להחליט הרבה דברים, אבל יש לפעול בתבונה רבה ובאחריות".

לדבריו, לישראל יש רצון להגיע להסכם מול הפלסטינים, אולם הסיבה שעדיין לא הושג הסכם היא ש"הם מחנכים את הילדים שלהם, דורות על דורות, שלא תהיה מדינת ישראל בגבולות כאלה ואחרים". על כן, טען כי הדרך היחידה "להבטיח את עתידנו היא לשלוט בביטחון".

עוד התייחס נתניהו לפרסום בוואלה! NEWS, שלפיו אושרה תוספת של 75 מיליון דולר לתקציב הסיוע הביטחוני האמריקני, ואמר כי אם התוספת תאושר בקונגרס ותזכה לאישור הממשל, אין צורך שישראל תחזיר את הסכום. על פי הפרסום, שגרירות ישראל בארצות הברית עדכנה את לשכת ראש הממשלה כי תוספת התקציב אושרה לאחר חתימת הממשל. זאת, לאחר שבתחילת החודש אושר בקונגרס האמריקני תקציב סיוע החוץ לחצי השנה הקרובה, שכולל 3.175 מיליון דולר לישראל. מדובר בתוספת של 75 מיליון דולר, מעבר ל-3.1 מיליארד שארצות הברית וישראל הסכימו עליהם בהסכם הסיוע הקודם.

עוד בוואלה! NEWS:
"טראמפ צעק על אבו מאזן בפגישתם בבית לחם: 'רימית אותי!'"
350 קלסרים ב-7 ארגזים: מסמכי העמותה של יפה דרעי במרכז החקירה
ארץ הטרור: האנרכיה הלובית שולחת את זרועותיה למזה"ת ולאירופה

ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. רויטרס
"יש לפעול בתבונה ואחריות". נתניהו וטראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד למזרח התיכון של הנשיא דונלד טראמפ, אמר בשיחות שקיים עם בכירים ישראליים בשבוע שעבר כי טראמפ מעוניין להתחיל את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בדיון על נושאי הליבה. גרינבלט ביקר בירושלים וברמאללה ביום חמישי, יומיים לאחר סיום ביקורו של טראמפ באזור, ובמהלך הביקור נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם בכירים ישראלים נוספים, בהם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי.

"אנחנו רוצים להגיע לנושאי הליבה", אמר לאחד מבני שיחו והוסיף "אנחנו מתכוונים לכך ברצינות". לדברי גורם ישראלי המעורה בנושא, הממשל אף העביר לישראל בשבועות האחרונים ניירות עמדה הנוגעים לחלק מנושאי הליבה בהם גבולות, ביטחון, ירושלים, פליטים והכרה הדדית. ראש הממשלה שב והביע במהלך הביקור את רצונו לפתוח במשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, ואולם, בשיחות סגורות שקיים בשבועות האחרונים הודה "שיש מחלוקת בינינו לבין הממשל", לאור העובדה שהבית הלבן מעונין קודם כל להניע משא ומתן ישיר בין ישראל והפלסטינים במקום להתחיל בצעדי נורמליזציה עם מדינות ערב.

עוד באותו נושא

"טראמפ שואף להתחיל מו"מ ישראלי-פלסטיני בדיון על נושאי ליבה"

לכתבה המלאה
נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"שואף להתחיל את המו"מ עם הפלסטינים". נתניהו וטראמפ במסיבת עיתונאים, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully