וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרעות שהוחמצו: הביון הבריטי חוקר את מחדלי הפיגוע במנצ'סטר

29.5.2017 / 13:42

ה-MI5 בוחן את התנהלותו עם המידע שהתקבל על סלמאן עבדי בטרם התפוצץ מחוץ להופעה ורצח 22 איש, אחרי שלפחות שלוש אזהרות התקבלו לגביו. בינתיים, המשטרה ממשיכה לעצור חשודים בחקירת מתקפת הטרור שהולכת ומסתעפת

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שירות ביטחון הפנים בבריטניה (MI5) פתח בחקירה פנימית כדי לבחון אם היה מחדל בטיפול במידע המודיעיני על סלמאן עבאדי, המחבל שרצח 22 איש בפיגוע ההתאבדות בשבוע שעבר, בטרם הוציא לפועל את תכניתו – כך אמר היום (שני) גורם המעורה בחקירה, ששמר על עילום שם.

"הבדיקה הזאת תחפש לענות על השאלה אם יש שיעורים שניתן ללמוד על הדרך שבה שירותי הביטחון טיפלו במודיעין על עבדי", אמר הגורם. ברשת BBC דווח כי ה-MI5 קיבל לפחות שלוש התרעות לגביו.

הגורם הוסיף כי לפני שביצע את פיגוע ההתאבדות, עבדי, מוסלמי יליד בריטניה שמוצאו מלוב, היה אחד מ-20 אלף איש שהיו מוכרים ל-MI5 - אך לא חלק מקבוצה של 3,000 חשודים שהיו תחת מעקב פעיל.

עוד על הפיגוע במנצ'סטר
משטרת בריטניה פרסמה את תמונות המחבל ממנצ'סטר מערב הפיגוע
חקירת הפיגוע במנצ'סטר: רמת הכוננות הורדה בשל "התקדמות משמעותית"

שוטרים ברחובות מנצ'סטר, בריטניה, 28 במאי 2017. רויטרס
22 נהרגו בפיגוע. שוטרים ברחובות מנצ'סטר, אתמול/רויטרס

הסוכנות, שהוקמה ב-1909 כדי להילחם בריגול הגרמני לפני מלחמת העולם הראשונה, אמונה על הגנת הביטחון הלאומי של הממלכה. כיום, מטרתה העיקרית היא לוחמה בטרור ובשורותיה כ-4,000 איש.

הבוקר עצרה המשטרה את החשוד ה-16 במעורבות בפיגוע במנצ'סטר, שאירע בסיום הופעתה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. היה זה הפיגוע הקטלני ביותר בשטחה של הממלכה זה 12 שנה ובעקבותיו הוגברה למשך כמה ימים הכוננות לרמתה הגבוהה ביותר, "קריטית", עד שהורדה בחזרה ביום שבת לרמה "חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully